تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813027114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستايش فنلانداز نقش ايران درعرصه بين المللي، لاريجاني هلسينكي را به مقصد تهران ترك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ستايش فنلانداز نقش ايران درعرصه بين المللي، لاريجاني هلسينكي را به مقصد تهران ترك كرد
جام جم آنلاين: علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و هيئت پارلماني همراه امروز جمعه هلسينكي را به مقصد تهران ترك كرد.


به گزارش واحد مركزي خبر، لاريجاني در سفر دو روزه به فنلاند با فائولي نينستو رئيس مجلس و نيز تاريا هالونن رئيس جمهور اين كشور ديدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه گفتگو كرد.

هالونن در ديدار با لاريجاني ، رئيس مجلس شوراي اسلامي ، ضمن تبادل نظر درباره روابط و گسترش مناسبات دوجانبه ، ايران را كشوري مهم و داراي تاريخ كهن با مردمي دوست داشتني دانست و با تاكيد بر جايگاه زنان در اداره جامعه امروز بشري ، نقش آنان را در فنلاند تبيين كرد.

وي در موضوع هسته اي ادامه مذاكره با ايران را خواستار شد و گفت: اطمينان دارم ايران در استمرار و تقويت مذاكرات صادق است.

رئيس جمهوري فنلاند بارديگر با تاكيد بر ضرورت اتلاف نكردن وقت در روند مذاكرات افزود: تاخير در مذاكرات هسته اي موجب متضرر شدن دو طرف مذاكره خواهد شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار در پايان سفر دو روزه خود به فنلاند ، ضمن مهم دانستن ديدگاه هاي رئيس جمهور فنلاند درباره نفي يكجانبه گرايي در عرصه بين المللي گفت: نقش زنان در اداره امروز جامعه جهاني و مسائل مربوط به محيط زيست، نقشي كليدي است و زنان در ايران همچنين از نقشي ممتاز و از حقوق مساوي با مردان برخوردارند.

لاريجاني عمده ترين مشكل را در عرصه بين المللي ، يكجانبه گرايي امريكا و تبليغات منفي اين كشور عليه ايران در ابعاد مختلف دانست و افزود: از كشورهاي اروپايي انتظار مي رود واقعيت ها را عميق تر ببينند؛ مديريت امروز دنيا با تحمل و اعمال ابزارهاي عقلاني دسته جمعي ممكن است و با نظامي گري نمي توان دنيا را اداره كرد.

وي با تبيين نقش سازنده ايران در تحولات منطقه اي از جمله عراق و افغانستان، عملكرد امريكا را به خصوص در تحميل قراردادهاي عصر استعمارگري اشتباه دانست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته اي تأكيد كرد: ايران در پي دانش اتمي است و امروز دانش غني سازي را به دست آورده است.

وي با نفي استفاده غيرصلح آميز از انرژي هسته اي و تأكيد بر پذيرش همه قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي و قواعد بين المللي گفت: مشكل ما با برخي كشورهاي غربي اين است كه آنها بر اساس معيارهاي دو گانه رفتار مي كنند و به نظر مي رسد برخي از اين كشورها با دستيابي ايران به دانش هسته اي مخالفند.

لاريجاني تاكيد كرد: در اوضاع كنوني بحران مالي، زمان مناسبي است كه اتحاديه اروپا با كشورهايي كه ظرفيت توسعه اي دارند ارتباط خوبي برقرار كند.

وي همچنين با تاكيد بر ضرورت رعايت حقوق بشر، از گفتگوهاي متقابل در اين باره استقبال كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان از مواضع سياست خارجي فنلاند و روابط خوب دو كشور به ويژه در عرصه پارلماني قدرداني كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين سفر همچنين با اعضاي كميته هاي مختلف پارلمان فنلاند ديدار و در جلسه علني آن شركت كرد.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن