تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تحولات عراق/ تاكيد مالكي بر شكست قريب‌الوقوع القاعده كشته شدن يك سرباز آمريكايي در ديالي تماس تلفني رايس و معاون رييس جمهور عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تحولات عراق/ تاكيد مالكي بر شكست قريب‌الوقوع القاعده كشته شدن يك سرباز آمريكايي در ديالي تماس تلفني رايس و معاون رييس جمهور عراق
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

مالكي اعلام كرد: عراق به شكست القاعده و آغاز خروج اجباري اين گروه از كشور نزديك شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري كويت، نوري مالكي نخست وزير عراق، به اين خبرگزاري گفت: عراق به شكست القاعده در كشور نزديك شده است چرا كه سلسله ضرباتي را عليه القاعده وارد كرده‌ايم كه برجسته‌ترين آن كشته شدن ابوقسوره فرد شماره دو القاعده در موصل و دستگيري هفت شبه نظامي سوري در ديالي بود.

وي تصريح كرد: گزارش‌هاي منابع اطلاعاتي و سيستم‌هاي امنيتي ما دال بر آن است كه القاعده رو به شكست است.

مالكي افزود: امكان اين‌كه شاهد مهاجرت آن‌ها از عراق بر خلاف ميلشان باشيم، وجود دارد.

نخست وزير عراق اظهار داشت: در حال حاضر القاعده از سوي نيروهاي امنيتي و شهروندان عراقي محاصره شده و با وضعيت دشواري روبه‌رو است.

وي عنوان داشت: ما توانستيم گروه‌هاي تروريستي و نيروهاي القاعده را تا حد زيادي تضعيف كنيم و به كشورهاي همجوار عراق نيز در زمينه‌ي بازگشت شبه نظاميان به اين كشور هشدار دهيم.

مالكي ابراز اميدواري كرد، روزي فرا برسد كه جنگ جهاني عليه تروريسم با نابودي تروريست‌ها پايان يابد.

از سوي ديگر، رسانه‌هاي سوئد اعلام كردند: ابوقسوره‌ي 43 ساله از چندين سال پيش به اتهام اقدامات تروريستي و پيوستن به القاعده تحت تعقيب بوده است.

سيستم‌هاي اطلاعاتي سوئد اعلام كردند: ابوقسوره يا ابوساره، فرد شماره دو القاعده بعد از ابوايوب المصري بود كه اصليت مراكشي داشت و بعد‌ها از سال 1994 خود را تبعه‌ي سوئد كرده است.

هم‌چنين پليس ديالي از دستگيري دو عامل انتحاري زن خبر داد.

به گفته‌ي منابع پليس، نيروهاي عراقي يك عامل زن انتحاري را در مركز بعقوبه و ديگري را در منطقه‌ي ابوصيدا در مقداديه در شرق بعقوبه دستگير كردند.

از سوي ديگر خبرگزاري اصوات العراق گزارش داد:‌ عادل عبدالمهدي، معاون رييس جمهور عراق در تماس تلفني با كاندوليزا رايس وزير امور خارجه‌ي آمريكا، به بررسي توافق‌نامه‌ي امنيتي پرداخت.

هم‌چنين خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: مقامات آگاه اعلام كردند كه انفجار بمب كار گذاشته شده نزديك مسجدي در شمال بغداد موجب كشته شدن سه زائر شيعه شد كه از نماز جمعه باز مي‌گشتند.

پليس و مقامات پزشكي اعلام كردند كه هفت تن ديگر در اين انفجار زخمي شدند.

انتهاي پيام
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن