تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب جمعه تهران: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دهم كليد ورودي شان را با اخلاق بزنند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: خطيب جمعه تهران: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دهم كليد ورودي شان را با اخلاق بزنند
خبرگزاري آريا- خطيب جمعه تهران با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري دهم كليد خورده است از نامزدان خواست كليد ورودي شان را با اخلاق بزنند و با تخريب وارد ميدان نشوند چرا كه اين رفتارها مصداق بداخلاقي است.

به گزارش خبرگزاي آريا آريا، خطيب جمعه تهران با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري دهم كليد خورده است و كم كم فضاي كشور فضاي انتخاباتي مي شود ، گفت : انتخابات رياست جمهوري دهم ، انتخابات مهمي است و در حقيقت سرنوشت كشور با اين انتخابات رقم مي خورد.

وي انتخابات را به ويژه براي كشوري چون ايران جشني سياسي خواند و ادامه داد : انتخابات در كشوري كه ساليان طولاني زير پاي ديكتاتورها دست و پا مي زد جشن سياسي است چرا كه در زمان حكومت سياه پهلوي پدر و پسر، ارزشي براي مردم قائل نبودند و خود را همه كاره و مردم را برده خودشان مي دانستند.

خطيب جمعه تهران گفت: به بركت هدايت هاي امام راحل و تلاش ايثارگران و شهدا اين نعمت بزرگ براي مردم ما تدارك ديده شد كه بايد قدردان آن بود.

وي افزود: انتخاباتي درخور شان نظام جمهوري اسلامي است كه آزاد ، قانونمند و اخلاقي باشد و حضور پرشكوه مردم و رقابت در درون اعضاي خانواده انقلاب در آن ديده شود.

سيداحمد خاتمي از مجريان، ناظران و جريان هاي سياسي خواست كه زمينه برگزاري انتخاباتي سالم را فراهم كنند.

خطيب جمعه تهران همچنين از همه نامزدان و راي دهندگان خواست كه مراقب باشند در تب و تاب انتخابات ، ارزش ها و اصالت انقلاب گم نشود چرا كه اين جفا و ناسپاسي است.

امام جمعه موقت تهران گفت : از نامزدها نيز انتظار مي رود صادقانه وارد اين عرصه شوند ، براي خداوند بيايند و شيفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.

سيد احمد خاتمي از نامزدان خواست كليد ورودي شان را با اخلاق بزنند و با تخريب وارد ميدان نشوند چرا كه اين رفتارها مصداق بداخلاقي است.

وي خاطرنشان كرد: انتقادها از مراجع رسمي ، مجريان و ناظران انتخابات نيز بايد سازنده باشد و همه نقاط ضعف و قوت گفته شود.

خطيب جمعه تهران همچنين گفت : بايد به دور از غوغاسالاري و جوسازي ، انتخابات با آرامش و در فضايي منطقي و مستدل برگزار شود تا شاهد انتخاباتي باشكوه و در شان نظام جمهوري اسلامي باشيم.

قدرداني از برگزاري گردهمايي ائمه جمعه سراسر ايران

خاتمي در خطبه هاي امروز نماز به نتايج بيستمين گردهمايي امامان جمعه سراسر ايران نيز اشاره كرد و گفت: انصافا گردهمايي موفق ، بسيار مبارك و ارزشمندي بود و در صدر بركات اين گردهمايي ، رهنمودهاي مقام معظم رهبري درباره فرهنگ عمومي بود كه اين همايش هم با عنوان نماز جمعه و فرهنگ عمومي برگزار شد.

وي تصريح كرد: 16 نكته مهم كاربردي فرهنگي را مقام معظم رهبري در اين باره فرمودند كه بايد پيگير اين نكات باشيم؛ همچنين مسئولان كشوري نيز در اين گردهمايي شركت كردند، به ويژه رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت كه مصوبات خوب و ارزشمندي كه خدمت به مردم است در اين نشست به تصويب رسيد.

خطيب جمعه تهران گفت: اين گردهمايي از گردهمايي هاي الگويي و ستودني امامان جمعه كشور بود و من از شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور به ويژه حجت الاسلام و المسلمين تقوي تشكر مي كنم.

حجت الاسلام و المسلمين خاتمي همچنين هفته اوليا و مربيان را گرامي داشت و گفت: تربيت نسل دين باور و خداباور، انتظار خداوند، پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) از پدران و مادران و مربيان مراكز آموزشي است.

وي افزود: آموزش عالي، آموزش و پرورش و ديگر مراكز آموزشي شعبه فرهنگي حكومتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بنابراين، نظام در اين عرصه مسئوليت دارد و مسئوليت نظام هم بر عهده مراكز آموزشي است و انتظار اين است كه با ارتباط تنگاتنگ اوليا با مراكز آموزشي، مديران و معلمان، شاهد شكوفايي نسلي خداباور، متدين و نسلي باشيم كه گل معطر برخاسته از اين نظام اسلامي باشد.

وي همچنين خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت كرد و ياد و خاطره شهيد بزرگوار محراب مرحوم آيت الله اشرفي اصفهاني را كه نماد اخلاص و جهاد في سبيل الله بود گرامي داشت.

خطبه نخست نماز

خطيب جمعه اين هفته تهران همچنين در خطبه نخست عمده مباحث را به بحث توكل و اعتماد به ذات مقدس ربوبي اختصاص داد.

حجت الاسلام و المسلمين سيداحمد خاتمي با استناد به حديثي از حضرت علي (ع) مبني بر پرهيز از كوچك شمردن گناه گفت: تقسيم بندي گناه به كبيره و صغيره در حوزه فقهي است اما در حوزه كلامي، هر گناهي بزرگ و به معناي شكستن حرمت ذات مقدس ربوبي است.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آياتي از قرآن كريم درباره اهميت توكل انسان به خدا افزود: در جهان هر چه مقدّر انسان باشد مي رسد و اين معناي توكل است.

وي با اشاره به تلاش فرعونيان و قتل هزاران كودك براي جلوگيري از تولد حضرت موسي (ع) گفت: خداوند اين پيامبر را در منزل فرعون پرورش و او را مايه نابودي فرعون قرار داد.

خطيب جمعه تهران همچنين به تلاش دشمنان اهل بيت (ع) براي جلوگيري از ولادت برخي ائمه اشاره كرد و گفت: اينكه حضرت ابراهيم (ع) نيز به لطف الهي در ميان آتش سالم ماند، نشان دهنده توكل و اعتماد ابراهيم به خداوند بود.

سيداحمد خاتمي افزود: انسان متوكل به امكانات و اشخاص هيچ اعتنا و توجهي ندارد.

سونامي اقتصادي ؛ شكست ليبرال دموكراسي

خطيب جمعه تهران بحران اقتصادي امريكا به تبع آن اروپا را سونامي اقتصادي خواند و گفت : اين جريان ، امريكا ، دنياي غرب و وابستگانشان را به لرزه درآورده است.

خاتمي افزود : ما اين شكست اقتصادي را فقط شكست امريكا و اروپا نمي دانيم و به اعتقاد ما شكست ليبرال دموكراسي است.

وي اضافه كرد: برخي ليبرال دموكراسي را به عنوان مدينه فاضله در پايان زندگي بشر مطرح و كدخداي اين مدينه فاضله را امريكا معرفي مي كردند اما ليبرال دموكراسي آنها نشان داد كه هيچ بهايي براي انسانيت قائل نيست.

خطيب جمعه تهران با بيان اينكه اين همه جنايات در عراق ، افغانستان و زندان هاي گوانتانامو و غيره را همين مدعيان حقوق بشر انجام داده اند ، سقوط 40 درصدي بورس امريكا و ورشكستگي بانك هاي بزرگ و موسسات مالي و بيمه اي اين كشور را زلزله اي بزرگ دانست و افزود : ريشه اين بحران در خودكامگي ها، جاه طلبي ها و تفرعن رئيس جمهور امريكا و همكارانش است.

وي گفت: در طول اين هشت سال به هر جا خواستند حمله كردند و فتنه گري هاي اخير پاكستان نيز از طرف همين هاست و نتيجه آن مرگ افراد در كشورهاي اشغالي و فقر ملت خودشان است.

حجت الاسلام و المسلمين خاتمي افزود: آنها خودشان اعتراف كردند كه امريكا هشت سال پيش مازاد بر بودجه داشت اما هم اكنون 10 تريليون دلار به خزانه خود و 500 ميليارد دلار نيز به چين بدهكار است.

وي ادامه داد: رسوايي تا جايي است كه هم حزبي خود بوش در مصاحبه اش اعلام برائت مي كند.

خطيب جمعه تهران همچنين با اشاره به خبر برخي جرايد مبني بر خودكشي برخي صاحبان صنايع و افراد مقروض در بانك هاي امريكايي و اروپايي گفت: اين بساطي است كه در غرب برپا شده و قرآن وعده داده است كساني كه بخواهند با هزينه هاي بسيار، مانع راه خدا شوند پشيمان خواهند شد.

وي افزود: در اين شرايط بارها از اروپا خواسته ايم حساب خود را از امريكا جدا كند اما هم اكنون خود را همراه امريكا كرده و در نيمه بحران است و با وجود اينكه امريكا صدها ميليارد دلار به اقتصادش تزريق كرده اما همچنان اقتصاد اروپا در حال كُماست.

امام جمعه موقت تهران گفت: برخي كشورهاي عربي نيز كه همه امور خود را به امريكا گره زده اند به بحران افتاده اند.

خاتمي افزود: طناب امريكا ، طناب پوسيده اي است و صداي شكسته شدن قدرت و هيمنه امريكا به گوش مي رسد.

خطيب جمعه تهران گفت: در اين شرايط امريكا همه تلاش خود را به كار بست تا شوراي بي خاصيت امنيت قطعنامه اي عليه ايران صادر كند تا ايران با بحران اقتصادي مواجه شود اما به قدرت خداوند اين بحران در امريكا ايجاد شد.

وي خطاب به كساني كه به قدرت الهي شك دارند ، گفت: به ايران نظر اندازيد چرا كه مردم و مسئولان ما صبورانه مسائل را تحمل و در برابر بحران سازي دشمنان مقاومت كردند.

خاتمي در پايان از كشورها خواست از وقايع اخير جهان عبرت بگيرند.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن