تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820943163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالانه 25 هزار هكتار به فضاي سبز كشور افزوده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سالانه 25 هزار هكتار به فضاي سبز كشور افزوده مي شود
مشهد - خبرگزاري مهر: مديركل دفتر ترويج و مشاركت هاي مردمي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: در سال 25 هزار هكتار به فضاي سبز كشور، اضافه مي شود.

محمد حسين رزاقي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حفظ، نگهداري و ايجاد فضاي سبز 12 ارگان و دستگاه اجرايي در سطح كشور با يكديگر همكاري دارند.

وي گفت: ايجاد هر هكتار فضاي سبز،5/2 تن اكسيژن آزاد و در مقابل 5/3 تن گرد و غبار را جذب مي كند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه هم اكنون در يك نا امني اكولوژيكي قرار داريم، افزود: اين نا امني اكولوژيكي، امنيت غذايي، اجتماعي، سياسي و نيز اقتصادي را، تحت الشعاع خود قرار مي دهد.

رزاقي با بيان اينكه در سال 800هزار نفر بخاطر ناامني اكولوژيكي در جهان از بين مي روند، گفت: براي حفظ، احياء و نگهداري و توسعه منابع طبيعي يك هزار و 570 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وي مبلغ ياد شده را به منظور تحقق امنيت اكولوژيكي كافي ندانست و افزود: نگهداري و توسعه منابع طبيعي، از توان يك وزارتخانه يا سازمان خارج است و نيازمند عزم ملي مي باشد.

رزاقي با اشاره به رويكرد شهرك هاي صنعتي در ايجاد فضاي سبز گفت: 25 درصد از مساحت كل هر شهرك صنعتي به فضاي سبز اختصاص مي يابد كه 15 درصد آن توسط صنايع مستقر و 10 درصد ديگر توسط شهرك هاي صنعتي بايد ايجاد و نگهداري شود.

وي افزود: سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي با كاشت شش ميليون و227 هزار و 165 اصله انواع درخت و كاشت هفت ميليون و325 هزار و 627عدد درختچه و 140هكتار چمن كاري و گلكاري به ميزان سه هزار و 160 هكتاربه فضاي سبز كشور افزوده است.

رزاقي در بخش ديگري گفت: سيل در سال بيش از دو هزار و300 ميليارد ريال خسارت به كشور وارد مي‌كند.

وي با بيان اينكه دولت براي حفاظت، احياء و توسعه هر هكتار ازعرصه‌هاي منابع طبيعي در سال، حدود ۱۰هزار ريال اختصاص مي‌دهد، افزود: در صورتي كه در فضاهاي سبز برخي از شهرها از جمله تهران براي هر هكتار، حدود پنج ميليون ريال هزينه مي‌شود.

رزاقي در بخش ديگري، اعتبارات عمراني امسال سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور را، حدود يك هزار و300 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: اين اعتبارات براي حدود ۱۳۵ميليون هكتار عرصه كاري منابع طبيعي، جنگل، مرتع و بيابان هزينه مي‌شود.

وي منابع و عرصه هاي طبيعي كشور را، نيازمند تغيير نگاه مسوولان دانست و افزود: اين تغيير بايد به نحوي باشد كه به اين منابع، به عنوان منابع توسعه پايدار نگاه شود و بر همين اساس نيز برنامه ريزي صورت گيرد، در حاليكه هم اكنون نوع نگاهها به اين منابع نگاه "علوفه اي و چوبي" است.

رزاقي در ادامه وسعت مراتع كشور را در دو سال اخير،90 ميليون هكتار ذكر كرد و گفت: اين رقم هم اكنون به 86 ميليون هكتار رسيده و ميزان خساراتي كه براي جبران خسارات سيل، پرداخت مي شود،700 ميليارد ريال بيش از مبلغي است كه به بخش عمراني تعلق مي گيرد.

خراسان رضوي تاكنون با كاشت 744هزار و500 اصله درخت و يك ميليون و422هزار و500 درختچه و 37 هكتار گلكاري و چمن كاري، توانسته 5/284 هتكار فضاي سبز ايجاد كند.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن