تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816467654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن وحاشيه مراسم افتتاحيه كنگره حزب اعتماد ملي؛اهداي لوح يادبود به خاتميقرائت پيام حزب بعث سوريهسخنراني بجنوردي، كروبي و....


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: متن وحاشيه مراسم افتتاحيه كنگره حزب اعتماد ملي؛اهداي لوح يادبود به خاتميقرائت پيام حزب بعث سوريهسخنراني بجنوردي، كروبي و....


تهران- خبرگزاري كار ايران
اولين كنگره حزب اعتماد ملي روز گذشته با حضور شخصيت‌‏هاي سياسي از جناح‌‏هاي سياسي مختلف كشور در سالن همايش‌‏هاي وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" حضور چهره‌‏هايي مانند سيد محمد خاتمي، عبدالله نوري، محمدرضا باهنر، اسدالله بادامچيان،‌‏موسوي لاري،‌‏مريم بهروزي،‌‏ علي‌‏مزروعي، عباس عبدي، محمدعلي نجفي، عبدالله نوري، محمد صدر، احمد توكلي، محمدعلي ابطحي، اسحاق جهانگيري، الهه كولايي، محمدباقر نوبخت،علي اصغر احمدي، راه‌‏چمني و تعداد ديگري از شخصيت‌‏هاي سياسي كشور در اين كنگره حائز اهميت بود.
سيد محمد خاتمي كه دقايقي پس از آغاز مراسم به سالن محل برگزاري كنگره وارد شد، به شدت مورد تشويق حضار قرار گرفت و كروبي نيز با در آغوش كشيدن خاتمي از وي براي حضور در كنگره تشكر كرد.
موسوي لاري و تعدادي از اعضاي جبهه مشاركت پس از حضور در مراسم تشييع پيكر محمد‌‏علي سعدايي، راهي كنگره حزب اعتماد ملي شدند ومجري برنامه نيز ياد اين عضو تازه درگذشته جبهه مشاركت را گرامي داشت.
آيت‌‏الله موسوي بجنوردي در سخنان افتتاحيه اولين كنگره سراسري حزب اعتمادملي ضمن تاكيد بر ضرورت تحزب در نظام اسلامي تصريح كرد:‌ سيستم حكومت در اسلام مبتني بر قانون و مردم است. در جامعه اسلامي فرد نيست كه حكومت مي‌‏كند حتي شخص اول عالم امكان رسول اكرم(ص) اجراي قوانين اسلام را در دستور كار خود داشتند و اين ذات خداوند است كه حاكم است.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه در سيستم قانونگذاري اسلام تشريع، حاكم بر تكوين است و به تعبير ديگر احكام تابع مصالح و مفاسد است و در حقيقت در اسلام قائل به حسن و قبح عقلي هستيم،گفت:ذات احديت ما را از چيزي منع مي‌‏كند كه ناپسند دانسته مي‌‏شود و امري را نيكو مي‌‏داند كه نزد خردمندان جامعه پسنديده است.
اين محقق علوم ديني تاكيد كرد: يكي از واجبات بر همه مسلمانان آن است كه هر كجا ديدند كارگزاران نظام كاري خلاف موازين اسلام مي‌‏كنند بايد تذكر دهند ولي در حد تذكر و نه تضعيف.
موسوي بجنوردي با بيان اينكه انسان موجودي است كه از حيث انديشه و تفكر آزاد خلق شده است،‌‏خاطر نشان كرد: انسان در هويت ذات خود داراي اختيار در تفكر و آزاد بر انديشه است و آنچه كه تشخيص مي‌‏دهد، بيان مي‌‏كند و ما نمي‌‏توانيم آنچه كه خداوند در هويت انسان خلق كرده است را تحديد كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه قوانين الهي در مسير فطرت خلق شده است،‌‏گفت:‌ فطرت الهي به من مي‌‏گويد تو بايد آزاد باشي و آنچه كه انديشه مي‌‏كني را بيان كني و اگر ديديم قانوني برخلاف فطرت انساني است به جرات مي‌‏توان گفت آن قانون اسلام نيست.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه با شناختي كه از دبيركل حزب اعتمادملي دارم ايشان همواره در مسير خط امام ، انقلاب و اسلام بوده است، گفت:‌‏ حزب اعتمادملي از مصاديق حزب الله است.
وي در بيان ضرورت وجود حزب در نظام اسلامي تصريح كرد: نظام اسلامي بايد به گونه‌‏اي باشد كه همواره يك آمر به معروف و ناهي از منكر داشته باشد تا هر جا انحرافي مشاهده شد به آن هشدار داده شودكه بهترين وسيله امر به معروف و نهي از منكر امروز حزب است. و اين بهترين رهنمون است براي كارگزاران نظام كه به نظارت و هشدار دادن منجر مي‌‏شود تا نظام از قوانين اسلام و سيره عملي و نظري رسول الله منحرف نشود.
موسوي بجنوردي ادامه داد: وقتي ادعا مي‌‏كنيم نظام جمهوري اسلامي ايران داريم به فرموده امام (ص) بايد نظامي باشد كه در آن به مر قوانين اسلام عمل كند و بهترين آمر به معروف مي‌‏تواند حزب باشد.
وي تاكيد كرد:‌ بهترين شاخص براي آنچه بدانيم نظام ما با اسلام است يا خير؟ و از آن انحراف دارد يا نه؟،‌‏ آن است كه ببينيم اين نظام چه ميزان در خط امام و اسلام است؟اگر ديديم كه حتي ذره‌‏اي انحراف از خط امام وجود دارد بايد هشدار دهيم.
موسوي بجنوردي در پايان سخنان خود گفت: از اينكه چهره‌‏هايي مانند آقاي خاتمي،شخصيت‌‏هاي معتبر سياسي و علمي،سفير فلسطين و سفراي كشورهاي اروپايي را اين جا مي‌‏بينم، خوشحالم.
حضور چشمگير مهمانان و خبرنگاران خارجي
در اين كنگره جايگاه خاصي براي فعاليت خبرنگاران در نظر گرفته نشده بود كه اين امر موجب انتقاد خبرنگاران به مسولان حزب شد.يكي از خبرنگاران خطاب به روابط عمومي حزب اعتماد ملي گفت: در مراسم معارفه وزير كشور هم همين اتفاق افتاد، شما هم مانند كردان شده‌‏ايد؟
حضور مهمانان و خبرنگاران خارجي در اولين كنگره حزب اعتماد ملي چشم‌‏گير بود.
كروبي: برخي فكر مي‌‏كنند شق‌‏القمر مي‌‏كنند
دبيركل حزب اعتمادملي با اشاره به اظهارات برخي افراد مبني بر اينكه عضو هيچ حزبي نيستيم، گفت:‌ آنها فكر مي‌‏كنند كه شق والقمر كرده‌‏اند. مخلص آنها هستيم اما عضو حزب نبودن كار بزرگي نيست. بايد حزب باشد تا همه وظيفه خود را بدانند و پاسخگو باشند.
مهدي كروبي با بيان اينكه حزب اعتماد ملي متعلق به همه است، ‌‏اظهار داشت:‌ اگر موفقيتي باشد،متعلق به همه است. اين حزب مدافع حقوق همه است و در تلخي‌‏ها و شيريني‌‏ها در كنار ملت خواهد بود.
وي از بشاراسد و نماينده وي كه در اين كنگره حضور يافتند،تشكر كرد.
كروبي در ادامه اظهار داشت:‌‏ موفقيت‌‏ها و شكست‌‏ها بايد درس عبرتي براي انسان‌‏ها باشد. انسان يك بار به دنيا مي‌‏آيد و يك بار از دنيا مي‌‏رود و نمي‌‏تواند تولد دوباره داشته باشد يعني ابتدا خطا كند و سپس بخواهند آن را جبران كند. انسان بايد تجربه بياموزد و از تجربه‌‏هاي ديگران استفاده كند.
وي حكومت كردن و مديريت كشور را يكي از مهم‌‏ترين كارهاي انسان دانست وافزود:‌ پس از ده‌‏ها سال به اين نتيجه رسيده‌‏ايم كه تنها با خرد جمعي است كه كارها پيش مي‌‏رود و با انديشه فردي نمي‌‏توان كار كرد. بنابراين بايد خرد جمعي و نقش همه مورد توجه باشد.
وي با تاكيد بر اين‌‏كه حزب نتيجه خرد جمعي است، تصريح كرد: خرد جمعي در قالب حزب و تشكل متجلي مي‌‏شود و گرايشات مختلف بايد در غالب حزب به رقابت، ‌‏نظارت و مهار قدرت بپردازند و البته پاسخگو هم باشند.
وي به تاكيد امام در آستانه شكل‌‏گيري انقلاب اسلامي به واژه جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: ايشان فرمودند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد. از يك سو اسلام را كه آيين ماست، مطرح مي‌‏كنند و از سوي ديگر جمهوري اسلامي را مقدم مي‌‏شمارند.
وي به تاكيدات امام در سال 42 در خصوص تشكيل حزب اشاره كرد و افزود:‌ امام تاكيد داشتند هر حزبي كه ساخته دست قدرت است، كارآيي ندارد و حزب بايد از پايين كار خود را شروع كند و بعد به قدرت برسد. در روزگاري كه اگر نگوييم صد درصد اما 95 درصد مردم از آنچه امام مي‌‏گفت، حمايت مي‌‏كردند.
كروبي تحزب و حزب را از ضروريات جامعه دانست و گفت:‌ ‏حزب براي اداره كشور ضروري است. صد سال است كه در ايران براي كار حزبي زحمات زيادي كشيده شده است اما اين تلاش‌‏ها ناكام مانده هر چند ثمراتي هم داشته است.
كروبي تاكيد كرد:‌‏ اگر خواهان پاسخگويي و‏ مهار قدرت، ثبات كشور و جلوگيري از توطئه‌‏هاي دشمنان براي براندازي نظام هستيم نياز به حزب داريم. همان‌‏طور كه در آمريكا، ‌‏انگليس، پاكستان، تركيه و ساير كشورها احزاب براي رسيدن به قدرت تلاش مي‌‏كنند.
دبيركل حزب اعتمادملي به حضور اقوام و مذاهب مختلف در كشور اشاره كرد و گفت:‌ بهترين موضوع براي تامين منافع آنها تشكيل حزب است. براي دفاع از حقوق مردم و آزادي‌‏هاي مشروع بايد حزب داشته باشيم. انتخابات جدي و آزاد نيازمند وجود حزب است.
وي با اشاره به تشكيل حزب جمهوري اسلامي در ابتذاي پيروزي انقلاب گفت: در اين حزب روحانيون مطرح مانند دكتر بهشتي،‌‏مقام معظم رهبري، هاشمي رفسنجاني و باهنر حضور داشتند كه مورد تائيد امام بودند، اما حوادثي پيش آمد كه برخي از آنها شهيد شدند و جنگ شروع شد و به همين دليل به نتيجه مطلوب نرسيدند.
وي ادامه داد: وقتي جمهوري اسلامي به پيروزي مي‌‏رسد در اولين قدم احزاب با گرايش‌‏هاي مختلف و با حضور نيروهاي خط امام تشكيل مي‌‏شود كه نشان دهنده جايگاه حزب است. من نيز با توان اندك پس از سال‌‏ها مبارزه، به عنوان سرباز ساده به اين نتيجه رسيدم كه راهي جز كار تشكيلاتي براي پيروزي و موفقيت نداريم.
كروبي در عين حال با تاكيد بر اينكه كار حزبي مسووليت دارد، اظهار داشت:‌ اگر در كاري بدون تشكيلات به پيروزي برسيم آن پيروزي دوام نخواهد داشت و به زودي از دست مي‌‏رود زيرا تشكيلات، قدرت را در دست نگرفته است.
وي ادامه داد: وقتي حزب و تشكيلات باشد،پيروزي، شكست و پاسخگويي براي جمع است و اگر از خط قرمز عبور كرديم و اگر نقل‌‏هايي شد كه بزرگواري كه راي آورده است، گفت حرف من نبوده است، نتيجه نداشتن حزب است.
كروبي با اشاره به اظهارات برخي افراد مبني بر اينكه عضو هيچ حزبي نيستيم، گفت:‌ آنها فكر مي‌‏كنند كه شق والقمر كرده‌‏اند. مخلص آنها هستيم اما عضو حزب نبودن كار بزرگي نيست. بايد حزب باشد تا همه وظيفه خود را بدانند و پاسخگو باشند.
كروبي با اشاره مجدد به تلاش‌‏هايي كه براي تشكيل حزب انجام داده است، اظهار داشت:‌ پس از اتفاقاتي كه در انتخابات سال 84 رخ داد بر سر دو راهي مانديم كه آيا كار سياسي را انتخاب كنيم و وارد فصل جديد شويم كه ما كار حزبي را انتخاب كرديم و راهي نداشتيم جز اينكه كار حزبي را در چارچوب قانون اساسي كه ظرفيت‌‏هاي زيادي دارد شروع كنيم، البته نواقص فراواني داريم.
كروبي با اشاره به اينكه بايد در اين نظام مقدس جمهوري اسلامي كار حزبي و تشكيلاتي انجام شود، اظهار داشت: به عنوان سرباز كوچك وظيفه خود را تلاش براي انجام كار حزبي ماندگار مي‌‏دانيم زيرا در قرآن و اسلام هم آمده است كه اگر نيت درست باشد اما به نتيجه نرسيم اجر و پاداش مي‌‏بريم.
وي بر توسعه كار و تشكيلات حزبي تاكيد كرد و اظهار داشت: افراد زيادي براي عضويت و يا هواداري در حزب اعلام آمادگي كردند.
كروبي با بيان اينكه جمهوري اسلامي بايد در مقابل توطئه‌‏ها قدرتمند باشد، يادآور شد:‌ بايد نسل‌‏هايي كه با امام، انقلاب و جنگ آشنا نيستند را با اين مفاهيم آشنا كنيم و راهي جز تشكيلات براي پويا ماندن فرزندان امام نداريم.
برخي مسولان تقصيرات خود را به گردن نمي‌‏گيرند
وي با انتقاد از برخي مسوولان كه تقصيرات خود را به گردن نمي‌‏گيرند، و مي‌‏گويند وام دار تشكيلات نيستيم، اظهار داشت: آنها با اين اظهارات كارهايي را انجام مي‌‏دهند كه بار آن را بايد تمام كشور تحمل كند.
كروبي به درآمدهاي حاصل از نفت و افزايش قيمت آن در سال‌‏هاي اخير اشاره كرد و گفت: وقتي حزب نيست نظارت كمرنگ مي‌‏شود و يا اصلاً حضور ندارد اما اگر حزب باشد هم قدرت مي‌‏دهيم و هم يقه طرف را مي‌‏گيريم و هر كس كه بامش بيشتر برفش هم بيشتر خواهد بود.
در اصلاحات، هر كس حرف خودش را زد
وي با انتقاد از برخي اتفاقات رخ داده در مجالس ششم و هفتم ادامه داد: در اصلاحات نيز هر كس هر حرفي را مي‌‏خواست، مي‌‏زد و هر چه من به عنوان رئيس مجلس ششم و خاتمي به عنوان رئيس‌‏جمهور مي‌‏گفتيم كه حرف ما نيست، اوضاع تغيير نمي‌‏كرد.
وي افزود:‌‏مجلس هفتم كه تشكيل شد يكي از اعضاي آن مدافع من بود اما يك سال بعد مي‌‏گويد كه آقاي كروبي مناظره كنيد. برخي زماني كه من مسير ديگري را انتخاب كردم با من دچار اختلاف شدند البته قدرت انسان را در فضايي قرار مي‌‏دهد كه به اشتباه مي‌‏افتد اما اگر تشكيلات باشد هر كس كه بر سر كار مي‌‏آيد در چارچوب نگه داشته مي‌‏شود تا خطا نكند.
تقديم لوح ويژه به خاتمي
پس از سخنراني كروبي، لوح ويژه‌ يادبود اولين كنگره‌ حزب اعتماد ملي به سيدمحمد خاتمي اهدا شد.
پيام حزب بعث سوريه
پيام حزب بعث سوريه از سوي احمدالحسن نماينده ويژه دولت سوريه در اولين كنگره حزب اعتماد ملي قرائت شد. در اين پيام آمده است:"خوشوقتم از اين كه حامل درودهاي برادرانه رهبري حزب بعث عربي سوسياليستي سوريه همراه با آرزوهاي صادقانه براي موفقيت اين كنگره در تصميم گيري و توصيه‌هايي كه آرمان‌هاي ملت‌تان را براي تحقق پيشرفت و رفاه و ادامه روند توسعه عدالت و مساوات در كشورتان برآورده شود ، باشم.
ضمنا مايلم قدرداني فراوان حزب و ملت عرب‌مان در سوريه از ملت دوست ايران و رهبري جمهوري اسلامي ايران را تقديم و تاكيد نمايم كه فرهنگ مشترك‌مان كه همان دين مبين اسلام ستون محكم و اساسي آن است ، ما را به هم پيوند داده است. علاوه بر آن روابط استراتژيك بين دو كشورمان كه پايه‌گذاران آن دو رهبر تاريخي - حضرت آيت‌الله العظمي امام خميني (ره) و رهبر فقيدمان پريزيدنت حافظ الاسد طيب الله ثراه ـ بوده‌اند و در دوره جانشينان خلف‌شان حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران و پريزيدنت بشار الاسد هر روز مستحكم‌تر مي‌شود."
در پايان اين پيام تصريح شده است: "از طرف ديگر ديدگاه مشترك‌مان نسبت به مسايل بين‌المللي و منطقه‌اي به عنوان نمونه‌اي از روابط محكم ميان دو كشور و ايستادگي در برابر طوفان‌هاي سياسي منطقه مصداقيت اين روابط را به اثبات مي‌رساند."
تشريح مواضع اقتصادي حزب اعتماد ملي
رئيس دفتر اقتصادي حزب اعتماد ملي به عنوان آخرين سخنران مراسم افتتاحيه كنگره اين حزب به ارايه گزارشي از تصويب برنامه چهارم توسعه و درآمدهاي نفتي و ارزي كشور پرداخت و مشكلات عمده اقتصادي كشور را ناشي از برنامه‌‏محور نبودن اقتصاد كشور، قانون گريزي و فردگرايي و محرو شدن از ديدگاه‌‏هاي خرد جمعي عنوان كرد.
نوروز زاده همچنين با اشاره به اينكه در مواجهه با چالش‌‏هايي كه بويژه در عرصه اقتصادي با آن مواجه هستيم بايد دست به انتخاب بزنيم،گفت: اگر ما راهبرد اصلاحات را پيش گرفته و بر آن پاي مي‌‏فشاريم، به اين دليل است كه سخت به اهداف انقلاب اسلامي و تحقق آن دل بسته ايم . راهبرد اصلاحات در همه عرصه‌‏ها، نياز امروز جامعه ما است.
تشريح مواضع سياسي حزب اعتماد ملي
رئيس كميته‌ سياسي حزب اعتماد ملي نيز در اين كنگره گفت: اين حزب درصدد است دولتي را با شاخصه‌هاي مشاركت، حاكميت قانون، مسووليت‌پذيري،‌ شفافيت، اجماع گرايي،‌ برابري،‌ كارايي و اثربخشي و پاسخگويي در چارچوب رهيافت‌هاي ديني ارائه شده از سوي حضرت امام طراحي نمايد.
رحيم ابوالحسني در كنگره‌ حزب اعتماد ملي با اشاره به انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطيت، جنبش ملي شدن صنعت نفت و همچنين جنبش اصلاح‌‏طلبي گفت: در هر چهار حركت مردم، ‌هم به لحاظ ايدئولوژيك و هم در عرصه واقعي داراي جايگاه برتر و اصلي بودند، ‌كه با پرداخت هزينه‌هايي محور اصلي و بطن حركت و جنبش را تشكيل مي‌دادند ‌و توانسته‌اند هيات و گروه جديدي را به صدارت برسانند و گروه قبلي راحذف نمايند.
وي ادامه داد: اما پس از پيروزي، فقدان آگاهي و تحليل ناصحيح برخي از نخبگان از اوضاع اجتماعي، سياسي و اقتصادي داخلي و عرصه بين‌المللي از يك طرف ‌و بروز اختلاف و تشتت و واگرايي در بين آنان از طرف ديگر،‌ موجب بروز شكاف در صفوف مردم،‌عدم تحقق شعارها و برنامه‌ها، ‌دلسردي و گوشه‌گيري افراد صاحب صلاحيت از عرصه سياست،‌ تضعيف مباني و پايه‌هاي قدرت پيروزي يافتگان گرديد و بدنبال آن زمينه شكست و اضمحلال ‌و بركناري برخي از آن‌ها فراهم شد.
وي با بيان اينكه شكاف ميان مشروعه‌خواهان و مشروطه‌‏طلبان منتهي به كودتاي بيگانگان، به رهبري انگليس در ايران شد و شكاف در ميان رهبران جنبش ملي نفت نيز كودتاي بيگانگان به رهبري آمريكا در ايران را به دنبال آورد، تصريح كرد: اما انقلاب اسلامي ايران با هويتي ديني و رهبري روحانيت و روشفنكران ديني، بار ديگر توانست با انسجام ميان نخبگان مخالف رژيم پهلوي و بسيج مردم به پيروزي برسد و براساس نظرات رهبر بلامنازعه انقلاب،‌حضرت امام،‌نظام مبتني بر آراء اكثريت مطلق كليه حائزين حق راي تشكيل دهد و تمامي گره‌هاي پيچيده فرايند مبارزه را با حضور مردم باز كند.
ابوالحسني تصريح كرد: فائق آمدن بر اقدامات خشونت‌طلبانه و تجزيه‌گرايان گروه‌هاي تروريست داخلي و كشف و نابود كردن توطئه‌ها وا قدامات كودتايي بيگانگان،‌ مقاومت در مقابل هشت سال تهاجم نظامي و سياسي همه جانبه، و نيز تعمير و بازسازي نظام اجتماعي،‌ اقتصادي و فرهنگي پس از انقلاب و جنگ، ‌توسط مردم امكان‌پذير گرديد.
وي افزود: به لحاظ حقوقي نيز، با درايت و تدبير وحكمت حضرت امام،‌مردم در قانون اساسي حاكم و تصميم گيرنده اصلي در گزينش نخبگان و اتخاذ سياست‌ها مي‌باشند و انتخاب خبرگان تعيين كننده و ناظر بر رهبري،‌ انتخاب رياست جمهوري ،‌انتخاب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ،‌انتخاب اعضاي شوراهاي شهر و روستا و تصميم‌گيري پيرامون مسائل حياتي كشور به صورت رفراندوم است.
وي در بخش ديگري گفت: اما اين نقش حقوقي مردم زماني مي‌تواند واقعي وعيني و تثبيت و تحكيم گردد كه تشكل‌ها و سازمان‌هاي مدني واسط، بيانگر و جمع‌بندي كننده مطالبات و منافع مردم به صورت اتحاديه‌ها، تشكل‌ها و احزاب در بين مردم و نخبگان حاكم شكل بگيرند. اين موضوع به علت شرايط انقلابي و جنگي در دهه اول انقلاب امكان‌پذير نگرديد و متاسفانه با جنگ نيز دوباره تجارب پيشين در خصوص شكاف ميان نخبگان و به حاشيه راندن يكديگر و مردم آغاز گرديد، چنانكه برخي از نخبگان و نيروهاي انقلاب و ياران رهبر انقلاب از عرصه رقابت و مديريت سياسي حذف گرديدند.
رئيس كميته سياسي حزب اعتماد ملي اظهار داشت: اين فرايند ‌بار ديگر با جنبش دوم خرداد و حضور حداكثري مردم درعرصه سياست و انتخابات شكست خورد و نيروهاي به حاشيه رانده شده توسط مردم به قدرت باز گردانده شدند،‌ و نهادهاي رياست جمهوري،‌مجلس و شوراها به دست اصلاح‌طلبان افتاد.
وي در ادامه با برشمردن اثراتي كه به اعتقاد وي ناشي از حضور سنت‌‏گرايان راديكال است، گفت:حدود كردن فعاليت احزاب و نهادهاي مدني از طريق اقدامات و تبليغات سياسي و رواج پوپوليسم و عوام گرايي، ايجاد فضاي ياس، دلسردي و نااميدي در ميان فعالان سياسي و در نتيجه تضعيف مشاركت را برايمان به ارمغان آوردند.
ابولحسني ادامه داد: در چنين شرايطي احساس مي‌شود كه بايد از يك طرف به همه اقشار جامعه،‌ به ويژه مشاركت‌جويان سياسي انگيزه داد و براي حضور آن‌ها درعرصه‌هاي سياسي بستر و زمينه ايجاد نمود و همه نيروهاي با انگيزه و فعال از سازمان‌دهي نمود و از طرف ديگر با مطالعه عميق از شرايط سياسي،‌اجتماعي،‌فرهنگي و اقتصادي كشور و طراحي و تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاي مشخص و مدرن همراه با تربيت و آموزش نيروهاي كارآمد و آگاه نسبت به حل مسائل در پرتو علم و ايدئولوژي، برخي ازمشكلات كشور را حل نمود؛ لذا حزب اعتماد ملي به عنوان اولين حزب فراگير خارج از قدرت پس از ناكامي اصلاح طلبان در انتخابات1384 شكل گرفت و با پذيرش همه‌گونه هزينه‌هاي رفتار حزبي سعي نمود كه گامي در جهت تامين منافع ملي- اسلامي در چارچوب انديشه‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي بردارد.
رئيس كميته‌ سياسي حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: اين حزب درصدد است دولتي را با شاخصه‌هاي مشاركت، حاكميت قانون، مسووليت‌پذيري،‌ شفافيت، اجماع گرايي،‌ برابري،‌ كارايي و اثربخشي و پاسخگويي در چارچوب رهيافت‌هاي ديني ارائه شده از سوي حضرت امام طراحي نمايد و براي تحقق وعده‌هاي خود نيروهاي مناسب را شناسايي و تربيت نموده و برنامه‌ها واستراتژي‌هاي لازم را تدوين نمايد كه در صورت پيروزي و راهيابي به قدرت ناكامي‌هاي پيشين تكرار نگردد و در اين راه دست استمداد به سوي همه انديشمندان،‌ روشنفكران وعلاقه‌مندان به بهروزي اين مرز و بوم و اعتلاي اسلام دراز مي‌نمايد.
تقاضا براي اتحاد كروبي و خاتمي
پيش از سخنراني كروبي بخش از حضار با شعار خاتمي،كروبي- اتحاد اتحاد خواستار اتحاد اين دو شدند.
برخلاف كنگره‌‏هاي برگزار شده از سوي ساير احزاب، در كنگره حزب اعتماد ملي تدابير امنيتي بيشتري رعايت شد و علاوه بر وسايل همراه مهمانان، دسته‌‏هاي گلي كه از سوي مهمانان به مسولان اجرايي اهدا شد، مورد بازرسي قرار گرفتند.
امتناع برخي مهمانان از پاسخگويي به سوالات خبرنگاران
عباس عبدي و عبدالله نوري از پاسخ به سوالات خبرنگاران امتناع كردند.
در پايان مراسم و پس از صرف ناهار، از خبرنگاران حاضر در مراسم تجليل و تقدير شد.
پايان پيام

كد خبر: 452200
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1965]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن