تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816288814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهاونديان خبر داد:جلسه ويژه با وزير اقتصاد درباره شيوه اجراي ماليات بر ارزش افزوده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نهاونديان خبر داد:جلسه ويژه با وزير اقتصاد درباره شيوه اجراي ماليات بر ارزش افزوده
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران از برگزاري جلسه اي ويژه با وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس كل سازمان امور مالياتي براي توافق بر سر شيوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و نسبت به كاهش قيمت نفت در صورت تداوم بحران مالي آمريكا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد نهاونديان در پانزدهمين جلسه هئيت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در تبريز با اشاره به مشكلات موجود در نحوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: نكته نخست اين است كه در تجربه بسياري از اقتصادهاي دنيا ابتدا ماليات بر مصرف نهادينه شده و در نقطه اي كه كالا نهايي به مصرف كننده فروخته مي شود ماليات بر مصرف اخذ مي شود تا هزينه مالياتي متوجه توليد ملي نشود؛ به اين معنا كه توليد ملي در رقابتي نابرابر با واردات قرار نگيرد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران افزود: زماني كه گردونه تامين در كنار هم ديده شود ماليات بر ارزش افزوده معنا مي يابد.

وي با اشاره به تصميم مجلس مبني بر قانون تجميع عوارض و در گام بعدي ماليات بر ارزش افزوده تصريح كرد: نحوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بسيار مهم است به اين معنا كه نحوه اجرا به صورتي ساماندهي شود كه دريافت اين ماليات تبديل به يك فشار جديد به توليد كننده ايراني نشود.

به گفته نهاونديان در فضاي قانوني اصل 44 قراراست اقتصاد كشور توسط مردم اداره شود؛ بنابراين بايد مشكلات را براي پيشبرد اين امر از ميان برداريم.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران اظهار داشت: به محض اطلاع از امكان بروز مشكل براي فعالان اقتصادي دراجراي قانون ماليات برارزش افزوده جلسه اي با وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان مالياتي برگزار شد تا بتوان براي شيوه اجرا و زمان بندي اجراي اين قانون تفاهمي صورت گيرد. در اين ميان اتاق مي تواند ايجاد يك رابطه با براي اجراي اين موفق اين قانون ساماندهي كند. لذا پيشنهاد ما اين است كه براي نحوه و زمان بندي اجرا كميته اي سه جانبه از وزارت امور اقتصادي و دارايي با محوريت سازمان امور مالياتي ، اتاق ايران و اتحاديه اقتصادي تشكيل شود و اتاق به عنوان هماهنگ كننده اين ارتباط نقش آفريني كند.

وي تصريح كرد: دستور رئيس جمهوري براي تعويق دو ماهه در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نشانگر اين بود كه راهكارها بايد براي اجرايي شدن اين قانون فراهم شود.

نهاونديان تاكيد كرد: پيش از اين كه به سبب فشارهاي مختلفي كه در بخش توليد وارد مي آيد و تصميمات را دچار نوسان مي كند خوب است براي تصميم گيري ساماندهي هاي صورت گيرد تا بتوان به بهترين شكل اين قانون را پيدا كرد.

بحراني مالي جهاني

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در خصوص بحرانهاي مالي بازارهاي جهاني گفت: اين طور نيست كه اقتصاد ايران تاثيري از بحران عظيم مالي دنيا نپذيرد اگر چه بازار سرمايه ايران در ارتباط با بازار سرمايه جهاني نيست.

وي خاطرنشان كرد: باتقويت دلار قيمت نفت پايين آمده و احتمال پايين آمده اين قيمت وجود دارد. بنابراين اگر چنين اتفاقي رخ دهد قطعا قيمت محصولات صادراتي ايران نيز كاهش يافته و در ميزان نفوذ ما در بازارهاي جهاني تاثير ميگذارد.

تشكيل كميته ويژه ملي و استاني

به گفته نهاونديان با توجه به اهميت موضوع تشكيل كميته راهبري نحوه مواجهه با آثار بحران مالي دنيا در اقتصاد ايران در سطح ملي و استاني ضرورت دارد كه در اين راستا اتاق نيز براي هر گونه همكاري آماده است.

وي ادامه داد:در همين رابطه اين نكته قابل تاكيد است كه با توجه به اينكه در سطح جهاني نگرانيهاي بسياري ايجاد شده ممكن است اين بحران به گسترش تجارت بين المللي لطمه زند و موج هايي از حمايت گرايي در كشورهاي مختلف ، سياست گذاري ها را تحت تاثير قراردهد.

رئيس پارلمان بخش خصوصي اظهار داشت: هم اكنون شرايط ما به نحوي شده كه بايد بي منطق بودن تحريمهاي اقتصادي را به دنيا اثبات كرده و حضور خود را در تصميم گيريهاي اقتصادي بين المللي براي حل مشكل اعلام كنيم.

رئيس اتاق بازرگاني تصريح كرد: بحث عضويت در سازمان جهاني تجارت بايد با جديت دنبال شود چرا كه احتمال مي رود ظرف دو ماه آتي برخي سران كشورهاي غربي براي مقابله با آثار رواني منفي حاصل از بحران بخواهد خبرخوشي را در سطح جهاني مطرح كنند. لذا عده اي عزم دارند كه در دو ماه آتي در ژنو دور مذاكرات دوحه را به نتيجه مثبت رساند.

وي ادامه داد:اين امر فرصت خوبي است تا بحث عضويت در سازمان جهاني تجارت را با جديت دنبال كنيم تا ايران نيز در تصميم گيريهاي عظيم جهاني نقش آفريني كند.

لايحه فضاي كسب و كار

نهاونديان با اشاره به مسئوليت اتاق ايران در تدوين لايحه فضاي كسب و كار خاطرنشان كرد: هم اكنون اتاق بازرگاني با ياري متخصصان كشور كارعميقي را براي تهيه اين لايحه انجام داده و با استفاده از شاخصهاي بين المللي و ملاحظات قوانين لايحه را آماده كرده.

وي گفت : اگر تشكلي ، از تشكيلات اقتصادي در اين فراخوان شركت نكرده و ظرف يك ماه آتي نظرات خود را براي اين لايحه به اتاق ارائه نكنند اجازه گلايه از برخي قوانين دست و پا گير اقتصادي كشور را نخواهد داشت. بنابراين از فرصت تاريخي پيش آمده بايد استفاده كرده و تمام قوانين مشكل دار را روي كاغذ آورده و اصلاح كنيم.

نهاونديان با ابراز رضايت از برگزاري جلسات مشترك اتاق ايران با كميسيونهاي مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد از اين فرصت بي نظير نهايت بهره را برد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران تاكيد كرد: تصوري كه هم اكنون در دنيا ايران را در انزوا قرار داده بايد به فضاي مناسب تبديل شود؛ به همين دليل بايد در اتاق ظرفيت سازي براي حضور عالمانه و كارشناسي و مشاوره دهنده به سه قوه صورت گيرد.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن