تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816213246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام حمايت مجلس از عملكرد وزارت ارشاد در حوزه بازيهاي رايانه اي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعلام حمايت مجلس از عملكرد وزارت ارشاد در حوزه بازيهاي رايانه اي
اعضاي كمسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به دليل تاسيس بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، تقدير كردند.


بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، از حدود يكسال پيش و به دنبال تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و به منظور حمايت از توليدات داخلي و ساماندهي عرصه بازي رايانه اي، در معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاسيس شد.
به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از پايگاه سينماي ايران، "جواد آرين منش" نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس، با اشاره به اينكه ضرورت تاسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي بشدت احساس مي شد، گفت: در سه دهه گذشته، به دليل نبود نظارت، بازيهاي وارداتي وارد بازار كشور شد كه اگر اين بنياد زودتر تشكيل مي شد، مي توانست بر آنها نظارت داشته باشد.
آرين منش، با اشاره به گستردگي عرصه بازيهاي رايانه اي، گفت: همانطور كه مي دانيم بازيهاي رايانه اي مخاطبان بيشماري را در دنيا به خود جذب كرده است و اين مخاطبان كه اكثر آنها را نسل جوان و نوجوان تشكيل مي دهند، شامل كشور ما هم مي شود، بنابراين مي بايست با تهيه و توليد اين آثار در داخل كشور، پاسخگوي نياز علاقه مندان به اين عرصه باشيم.
نايب رئيس كمسيون فرهنگي مجلس، با بيان اينكه توليد بازي نيازمند حمايت و نظارت است، تصريح كرد: توليد بازيها بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ ايراني همچون توليد فيلم‌هاي فاخر و ارزشمند در سينماي ايران، هميشه مورد توجه كمسيون فرهنگي بوده و تلاش مي شود تا با اختصاص بودجه مناسب، زيرساخت هاي لازم براي توليد اين گونه آثار فراهم شود.
آرين منش، يادآور شد: غرب هميشه محصولات فرهنگي خود را در جهت تخريب ذهن و افكار نسل جوان به دنيا عرضه مي كند و چاره اي نيست جز مقابله با اين تهاجم فرهنگي و براي مقابله با اين مهم، بايد در عرصه فرهنگ و هنر سرمايه گذاري كنيم و براي محصولات فرهنگي خود توجيه اقتصادي داشته باشيم.
بر اساس اين گزار ش، "احمدرضا دستغيب" از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس نيز با استقبال از تاسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، افزود: اگر قصد داريم در اين عرصه به خودكفايي برسيم، بايد با برنامه پيش برويم و براي مقابله با بازيهاي وارداتي هزينه كنيم.
وي افزود: بنياد ملي بازيها، بايستي بر مبناي توانايي هاي خود محصولاتش را همراه با جذابيت هاي تصويري و بر اساس چارچوب خاص توليد و عرضه كند.
اين نماينده مجلس، بر لزوم به روز بودن عرضه توليد داخلي بازي هاي رايانه اي تاكيد كرد و گفت: فناوري روز به روز پيشرفت مي كند و همانطور كه شاهد هستيم هر روز مدل هاي جديدي از آن در قالب، بازي، وسايل صوتي و تصويري و گوشي هاي تلفن همراه وارد بازار مي شود، بنابراين بايد بتوانيم با اين بازار رقابت كنيم.
دستغيب، از حمايت كميسيون فرهنگي مجلس از بنياد ملي بازيهاي رايانه اي وزارت ارشاد خبر داد و افزود: اعضاي كمسيون فرهنگي، به منظور اختصاص بودجه مناسب و حمايت از اين بنياد، هر كاري كه بتواند، مي كند.
او با شاره به اينكه شخصيت و افكار نسل جوان ما را قهرمان هاي اين بازيها شكل مي دهند و نگاه آنها را به دنياي پيرامون خود عوض مي كنند، گفت: معمولا بازيهاي وارداتي، فرهنگ خشونت و نامناسب جامعه غرب را انعكاس مي دهند و روحيه پرخاشگري را در ذهن نسل جوان ما ايجاد مي كنند. به همين منظور بايد توجه ويژه اي به اين عرصه داشته باشيم.
"مصطفي كواكبيان" از ديگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در كمسيون فرهنگي نيز با اشاره به اينكه با تاسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي تا حدودي آسوده خاطر شديم، گفت: براي بومي سازي هنر و پا نهادن در عرصه هاي فناوري و رقابت با محصولات وارداتي، بايد فرهنگ سازي شود و اين اقدام با اختصاص بودجه لازم امكان پذير است.
او افزود: توليدكنندگان بازيهاي رايانه اي بايد بر اساس نيازهاي فرهنگي داخل كشور اثر مورد نظر خودشان را به نگارش دراورده و آن را در قالب يك بازي عرضه كنند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: خوشبختانه، استعداد، موضوع، انگيزه و نيروي جوان را در داخل كشور در اختيار داريم و با تاسيس بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، اين حلقه را به هم متصل خواهيم كرد.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن