تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816786791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كابوس كاهش ارزش سهام بر بازار بورس ژاپن سايه افكنده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كابوس كاهش ارزش سهام بر بازار بورس ژاپن سايه افكنده است
توكيو - كاهش ارزش سهام در بازارهاي بزرگ بورس جهان، بر بازارهاي بورس ژاپن كه بازار بورس توكيو ، بزرگترين آن است همانند كابوسي سايه افكنده است.


به گزارش ايرنا، در ساعات نخست معاملاتي روز پنجشنبه، ميانگين ارزش سهام نيكي در بازار بورس توكيو نزديك به يك هزار ين كاهش يافت و دوباره به سطح هشت هزار ين سقوط كرد.
نرخ سهام نيكي از ميانگين نرخ سهام ‎ 225شركت بزرگ در بازار سهام توكيو برآورد مي‌شود.
اين كاهش بزرگ درست دو روز پس از افزايش 14 درصدي ارزش سهام نيكي در روز سه شنبه گذشته انجام گرفت.
روز سه شنبه گذشته، بازار بورس توكيو به تصميم هاي گرفته شده در نشست اخير وزيران دارايي و روساي بانك مركزي گروه 7 واكنش مثبت نشان داد و به همين دليل ميانگين نرخ سهام نيكي بيش از يك هزار و 100 ين افزايش يافت.
اين افزايش به دليل بوجود آمدن اين آسودگي خاطر موقتي در بازار سهام بود كه دولت هاي كشورهاي بزرگ جهان تصميم جدي گرفتند كه با اتخاذ تدابير قاطعانه با بحران مالي حاكم در جهان مقابله كنند.
اين تدابير شامل تضمين پس اندازها و تزريق نامحدود دارايي هاي عمومي به بانك ها براي پيشگيري از كاهش نقدينگي و بازتاب آن بر وضعيت اقتصادي جهاني است اما واكنش مثبت بازار به اين تدابير مدت زيادي طول نكشيد و دوباره نگراني بازار نسبت به بد شدن وضعيت آينده اقتصادي شدت يافت.
به طور كلي بحران كنوني مالي و اقتصادي حاكم بر جهان و ژاپن از سال گذشته پس از بروز بحران بزرگ مالي "ساب پرايم" در آمريكا سرچشمه گرفت.
اين بحران از زماني آغاز شد كه در آمريكا وام هاي فراواني بدون تضمين كافي به قشر كم درآمد براي خريد خانه داده شد، اما دريافت كنندگان اين وام به دليل بالا بودن بهره آن نتوانستند از عهده بازپرداخت وام دريافتي برآيند.
اين موضوع سبب شد، بانك هاي آمريكايي و ديگر بانك ها و صندوق هاي جهاني كه در اين بخش سرمايه گذاري كرده بودند، نتوانند سرمايه هاي خود را بازگردانند و به همين دليل با مشكل بزرگ اوراق قرضه سوخته شده روبرو شدند.
برخلاف بانك هاي آمريكايي و اروپايي، بانك هاي ژاپني سرمايه گذاري كمتري در اين بخش در آمريكا كرده بودند و به همين دليل اين موضوع به طور مستقيم خطر بزرگي را براي بانك مركزي ژاپن به دنبال نداشت.
اما اقتصاد جهاني كه همه را به يكديگر وابسته كرده، نگذاشت ژاپن به طور كامل از اين بحران مالي در امان بماند، بويژه آن كه بخش بزرگي از اقتصاد ژاپن وابسته به صادرات و يكي از مقاصد مهم آن نيز بازار آمريكا است .
با وخيم شدن وضعيت اقتصادي آمريكا كه نخستين پيامد آن كاهش مصرف مردم است، به طور طبيعي حجم صادرات كالا از ژاپن به آمريكا نيز كاهش مي يابد كه به معني كم شدن سطح صدور كالا و كاهش درآمد شركت هاي صادر كننده ژاپني است.
"ميچيو اوچيدا" كارشناس و نويسنده ارشد هفته نامه اقتصادي " تويو كيزاي" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: هر چند با تدابير گام به گام دولت هاي آمريكا و ديگر كشورهاي پيشرفته صنعتي، به طور موقت نشانه هاي مثبتي در بازار آشكار شد، اما واقعيت اقتصاد اين است كه اگر يك بار در چرخه منفي بيافتد، بيرون آمدن از اين چرخه به آساني امكان پذير نيست.
اوچيدا ، افزود: كاهش ارزش سهام در ژاپن ناشي از نگراني از افت فعاليت شركت ها و كاهش درآمد آنها است كه پيامد آن وخيم شدن وضعيت اقتصادي اين كشور است.
وي خاطرنشان كرد: با وخيم شدن وضعيت اقتصادي شركت ها، بانك ها نيز براي پيشگيري از زيان مالي در پرداخت وام به شركت ها و مردم عادي سختگيري خواهند كرد و اين موضوع بدين دليل است كه بدين ترتيب حجم مصرف در كشور كاهش و متعاقب آن توليدات شركت ها نيز كاهش مي يابد و در نهايت مي تواند ورشكستگي آنها را به دنبال داشته باشد.
اين كارشناس اقتصادي ژاپني مي گويد: هر چند پيش بيني پيرامون ارزش سهام در ژاپن كار دشواري است، اما سقوط ميانگين نرخ سهام نيكي به سطح هفت هزار ين نيز دور از انتظار نيست.
كاهش ارزش سهام در بازار ژاپن سبب شده است بسياري از سهام داران شخصي در اين كشور دچار زيان مالي كلان شوند و براي پيشگيري از گسترش زيان، تصميم به خارج كردن سرمايه هاي خود از بازار بورس بگيرند.
تشديد روند فروش سهام از سوي اين سرمايه گذاران سبب شده است تا ارزش كلي سهام در بازار بورس ژاپن كاهش فراواني يابد.
روزنامه اقتصادي نيهون كيزاي به نقل از كارشناسان اقتصادي مي نويسد: كاهش شديد ارزش سهام در بازارهاي بورس به معناي كاهش ارزش سرمايه هاي شركت ها و سرمايه داران است كه اين موضوع هشداري براي بد شدن كارنامه مالي شركت ها و گردش پول در چرخه اقتصاد است.
دست اندركاران اقتصادي در ژاپن معتقدند ، بحران كنوني مالي و اقتصادي در جهان در طول سال جاري ميلادي حل شدني نيست و ممكن است تا حل شدن آن حدود يك سال طول بكشد.
آساق**6**2110**280**1553
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن