تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821051387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دنبال انتشار اسناد محرمانه نظامي دادستاني نظامي تركيه به روزنامه طرف سه روز مهلت داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به دنبال انتشار اسناد محرمانه نظامي دادستاني نظامي تركيه به روزنامه "طرف" سه روز مهلت داد
آنكارا - دادستاني نظامي تركيه به دنبال انتشار اسناد نظامي و تصاوير مربوط به حمله عناصر حزب كارگران كرد تركيه موسوم به "پ.ك.ك" به پاسگاه مرزي "آك توتون" در روزنامه " طرف " ، سه روز به اين روزنامه مهلت داد تا اسناد را به نظاميان تحويل دهد.


به گزارش ايرنا، روزنامه طرف روز سه شنبه با ارائه مدارك نظامي از حمله عناصر پ.ك.ك به پاسگاه مرزي آك توتون تركيه كه منجر به كشته شدن 17 تن از نظاميان اين كشور شد، مدعي شد، فرماندهان نظامي به رغم آگاهي كامل و مشاهده تحركات پ.ك.ك در نزديكي پاسگاه از طريق ويدوي هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين ارتش، اقدامي براي جلوگيري از اين حمله نكردند.
افشاي اين اسناد نظامي با كليه جزئيات آن در رسانه هاي تركيه با واكنش بسيار تند نظاميان روبه رو شد و دادستاني ستاد فرماندهي ارتش با حكم دادگاه نظامي تا اطلاع ثانوني انتشار هرگونه خبر مربوط به اين حادثه را ممنوع اعلام كرد.
دادستاني ارتش به روزنامه طرف سه روز مهلت داد تا اين اسناد را تحويل دادستاني دهد و در غير اين صورت با اعمال زور وارد ساختمان روزنامه شده و نسبت به استراداد مدارك اقدام خواهد شد.
روزنامه طرف ضمن رد تهديدهاي نظاميان اعلام كرده است تا زماني كه به صحت و درستي اسناد رسيده به اين روزنامه اطمينان حاصل مي شود، با انتشار آن به افشاي واقعيات و تنوير اذهان عمومي ادامه خواهد داد.
انتشار اسناد و گزارش هاي محرمانه نظامي توسط اين روزنامه با كليه جزئيات آن، نظاميان تركيه را در شرايط بسيار دشواري قرار داده است.
اين كه چه منابعي اين اسناد بسيار محرمانه را در اختيار روزنامه طرف قرار داده اند، بسيار بحث انگيز شده است.
از يك سو روزنامه طرف مدعي است منابع بسيار موثقي دارد و از سياست انتشاراتي خود عدول نخواهد كرد و از سوي ديگر ارتش نيز بر استرداد اين اسناد تاكيد مي كند.
برخي از منابع خبري محلي مي گويند درز دادن اين اسناد از سوي عناصر ارتش به روزنامه طرف دشوار به نظر مي رسد و احيانا اين اسناد از طريق ارگان و يا سازمان هاي ديگر نزديك به ارتش در اختيار اين روزنامه قرار گرفته است.
اين كه چرا چنين اسناد تكان دهنده اي صرفا از طريق روزنامه طرف منتشر مي شود نيز سووال ديگري است كه برخي از محافل خبري آن را طرح مي كنند.
گفته مي شود چون اين روزنامه جديدالتاسيس روزنامه اي است كه توسط چند تن از نويسندگان، روشنفكران و روزنامه نگاران سرشناس منتشر مي شود و به ظاهر وابستگي خاصي به سرمايه داران و جناح هاي سياسي ندارد، به طور مستقل و در راستاي اهدافي كه در بدو تاسيس اعلام كرده حركت مي كند.
اين روزنامه پيشتر نيز با انتشار اسناد نظامي بسيار محرمانه جزئيات حمله پ.ك.ك به پايگاه نظامي داغليجا در شرق تركيه را كه منجر به كشته شدن هشت سرباز و اسير شدن 15 تن از نظاميان تركيه شده بود، منتشر كرد و در آن مدعي شد نظاميان به عمد نسبت به اين حمله چشم پوشي كرده بودند.
مهم ترين بحث رسانه هاي امروز تركيه طرح اين مساله و واكنش و تهديدهاي بسيار تند ژنرال
"ايلكر باش بوغ" ‌رييس ستاد فرماندهي ارتش تركيه عليه رسانه ها بود كه به نظر مي رسد اين موضوع به يكي از مباحث خبري مهم تبديل شده است.
شبد**خاورم**2011**230**1477**1501
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن