تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820102998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايحه جامع صنعت بيمه بزودي تقديم مجلس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لايحه جامع صنعت بيمه بزودي تقديم مجلس مي شود
تهران - رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور از تهيه لايحه جامع صنعت بيمه در هيات دولت خبر داد و گفت كه اين لايحه به زودي براي تصويب تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.


به گزارش ايرنا، "حسين باقري" كه پنجشنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه شبكه دوم سيما به مناسبت روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي شركت كرده بود، افزود: اين لايحه پوشش بيمه اي خسارات آسيب ديدگان را در همه حوادث در بر مي گيرد و سه حادثه "زلزله"، "آتش سوزي" و "خسارات محصولات كشاورزي" محورهاي مهم آن را تشكيل مي دهند.
وي تصريح كرد: سياست دولت، پرداخت كمكهاي نقدي مستقيم به خسارت ديدگان حوادث و بلاياي طبيعي نيست بلكه تلاش مي كند بيمه محور پرداخت خسارتها باشد.
رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور همچنين از كاهش تلفات زلزله در ايران در سالهاي اخير خبر داد و آن را ناشي از اقدامات دولت در زمينه مقاوم سازي ساختمانها و آموزش و آگاهي مردم دانست.
باقري گفت: در حالي كه پس از حادثه زمين لرزه بم در زمستان 1382 زلزله هايي با قدرت مشابه در برخي نقاط ايران از جمله استانهاي لرستان و هرمزگان رخ داده است، اما افزايش آگاهي مردم از راههاي رويارويي با زلزله و مقاوم سازي ساختمانها از بروز فاجعه اي مشابه جلوگيري كرده است.
زلزله پنجم دي ماه 1382 در شهر بم استان كرمان جان بيش از 30 هزار انسان را گرفت و دهها هزارتن ديگر را زخمي و بي خانمان كرد.
رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور تصريح كرد: اكنون سالانه 300 هزار واحد مسكوني در مناطق روستايي كشور، مقاوم سازي مي شود و همزمان، بهبود بناها و استحكام آنها در شهرها نيز ادامه مي يابد.
باقري همچنين اعلام كرد كه سيل نيز در ايران از اين پس تلفات جدي برجاي نخواهد گذاشت.
وي گفت: اكنون سيستم هاي هشدار سيل و مراكز اطلاعات هواشناسي در همه استانهاي كشور فعال است و بهره گيري از آنها موجب مي شود تا بموقع از بروز حوادث ناگوار و تلفات انساني جلوگيري به عمل آيد.
رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور، اولويت و تمركز برنامه هاي دولت را براي مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي، "پيشگيري" دانست و گفت كه در اين راستا، سالانه صدها برنامه به ويژه در دوم اكتبر، "روز جهاني كاهش اثرات بلاياي طبيعي" كه در ايران به صورت هفته برگزار مي شود، هشتم آذر، روز" مانور زلزله مدارس" و پنجم دي، " روز ايمني و زلزله " همزمان با سالگرد زمين لرزه بم برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، "مسعود خاتمي" رييس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ميزگرد خبري، به تشريح برنامه هاي اين سازمان در جهت مقابله با بلاياي طبيعي پرداخت و ارايه آموزشهاي عمومي به مردم و اسكان موقت حادثه ديدگان را از مهمترين وظايف و برنامه هاي هلال احمر بيان كرد.
خاتمي با تاكيد بر اهميت آموزشهاي عمومي در كاهش اثرات بلاياي طبيعي ، از رسانه ها خواست هر چه بيشتر در اين زمينه با هلال احمر همكاري كنند.

شبد 1551
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن