تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هويج پلو


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: هويج پلو از جمله پلوهاي مخلوط قديمي است كه معمولا آن را با هويج فرنگياي كه رنگ نارنجي تيرهتري دارد، ميپزند تا پلو ظاهر خوشرنگ و لعابتري داشته باشد.


مواد لازم براي 6 تا 8 نفر:

- هويج يك كيلوگرم
- برنج يك كيلوگرم يا 6 پيمانه
- شكر 200 گرم يا يك ليوان
- روغن مايع سرخكردني 6 قاشق سوپخوري
- گوشت چرخ كرده 500 گرم
- زعفران ساييده شده يك قاشق چايخوري و مقداري اضافي براي روي برنج
- پياز متوسط يك عدد
- دارچين نصف قاشق سوپخوري
- نمك به ميزان لازم

طرز تهيه:
1. ابتدا برنج را پاك كرده و با مقداري نمك در آب خيس كنيد. هويجها را با پوستكن پوست بگيريد و پس از شستشو با چاقو به صورت خلالهاي باريك خرد كنيد.
نكته: از رنده درشت نيز ميتوانيد براي اين منظور استفاده كنيد.

2. تابهاي آماده كنيد و روغن را داخل آن بريزيد و روي اجاق گاز قرار دهيد تا خوب داغ شود، سپس هويجهاي خلال شده را داخل روغن تفت دهيد. بعد از تفت دادن خلال هويج، شكر را در يك پيمانه آب جوش حل كنيد و داخل تابه حاوي هويج سرخ شده بريزيد و روي اجاق گاز قرار دهيد تا محلول آب و شكر جوشيده و خلال هويج در اين شيره كمي بپزد. در ضمن، زعفران ساييده شده را نيز به آن اضافه كنيد و پس از يكي دو جوش، زير اجاق گاز را خاموش كنيد؛ به اين ترتيب مايه هويج پلو آماده ميشود.

3. پياز را پوست كنده و بعد از شستن، در گوشت چرخ كرده، رنده كنيد. نمك و دارچين را نيز به گوشت اضافه كنيد و خوب ورز دهيد. سپس آن را به صورت كوفتههاي ريزي درآوريد.داخل تابهاي كمي روغن بريزيد و كوفته ريزهها را در روغن قرار دهيد و روي اجاق گاز بگذاريد تا تفت داده شود. كوفته ريزهها را به مخلوط هويج خلال شده اضافه كنيد.

4. در قابلمهاي آب را بجوشانيد و برنج خيسخورده را به آن اضافه كنيد و پس از مدتي جوشيدن، آن را آبكش كنيد. در پايان قابلمه بزرگي آماده كرده و پس از ريختن نيمپيمانه آب و روغن در قابلمه نان يا سيبزميني را كف آن بچينيد؛ سپس روي آن را با لايهاي از برنج آبكششده بپوشانيد. حالا نوبت مايه هويج پلوي روي برنج است. اين كار را به صورت لايه لايه آنقدر تكرار كنيد تا مايه و برنج تمام شود. در پايان روي برنج را مقداري آب و روغن بريزيد و آن را به روش معمول پخت برنج، دم كنيد. سپس خلال پسته را نيز در كمي روغن تفت داده و براي تزئين آماده كنيد. پس از آنكه برنج دم كشيد، آن را در ظرف مورد نظر بكشيد و روي آن را با خلال پسته و پلوي زعفراني تزئين كنيد.

نكته1: شما ميتوانيد به جاي آنكه كوفته ريزهها را با خلال هويج مخلوط كنيد، آنها را به هنگام كشيدن غذا در ديس، در لابهلاي برنج بريزيد.
نكته2: بعضيها هويج پلو را با مرغ بيشتر دوست دارند بنابراين به جاي گوشت چرخ كرده از مرغ استفاده ميكنند. براي اين ميزان هويج پلو، يك عدد يا 5/1 كيلوگرم مرغ نياز است.
نكته3: با توجه به اينكه هويج پلو داراي شيره شكر است و اين شيره به ته ديگ نيز منتقل ميشود، احتمال سوختن اين غذا از ديگر پلوهاي مخلوط بيشتر است. بنابراين يا زير اجاق گاز را بسيار كم كنيد يا اينكه از شعله پخشكن استفاده كنيد. معمولا حدود 3 ربع ساعت، زمان كافي براي دم كشيدن اين پلو خواهد بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن