تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816028300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راههاي ارتباط با ديگران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: معمولا ما سعي ميکنيم در برخورد با اشخاص و حتي در مواقع گرفتاري، رفتاري مثبت داشته باشيم.با اين طرز برخورد اشخاص طرف صحبت ما احساس بهتري پيدا ميکنند

اغلب ما نگران هستيم، تحقير بشويم يا مورد بي اعتنايي ديگران قرار بگيريم. به همين دليل، هميشه سعي ميکنيم در برخورد با اشخاص و حتي در مواقع گرفتاري، رفتاري مثبت داشته باشيم.با اين طرز برخورد اشخاص طرف صحبت ما احساس بهتري پيدا ميکنند. شما هم ميتوانيد با کمي تغيير اين مطلب را به همسر، دوست و يا همکار خود اطلاع دهيد. ميتوانيد به همسرتان بگوييد، به شدت عصباني هستم، اما به تو علاقه دارم. اگر با يکي از همکاران نزديک خود اختلافي داريد ميتوانيد بگوييد، در اين باره نظرات ما کاملاً متفاوت است. من با نظر تو موافق نيستم. اما ميدانم که اين مسأله را حل ميکنيم و ميخواهم بداني، من به تو احترام ميگذارم و از اين که همکار تو هستم خوشحالم. هدف اين طرز برخورد اين است که موتور وجود خود را روغن بزنيد تا نرم و ملايم کار کند. اغلب ما اگر بدانيم، مورد علاقه و توجه هستيم ميتوانيم ناراحتي ها و فشارهاي زيادي را تحمل کنيم. در شيوه نوازش به طرف مقابل ميگوييد با آنکه از کار يا سخن او دلگير هستيد به او علاقه منديد و به وي احترام ميگذاريد. بنابراين براي به دست آوردن اين مهارت به نکات زير توجه فرماييد:

روي هم رفته اغلب مردم مايلند، مورد نوازش قرار بگيرند و بر کارشان ارج گذاشته شود. بيشترين نگراني اشخاص از اين است که تحقير شوند، مورد قبول واقع نشوند و يا درباره آنها داوري شود.

طرف صحبت خود را مطمئن کنيد با آنکه از او عصباني يا با او موافق نيستيد احترامش را حفظ خواهيد کرد. او براي شما شخصيت مهمي است.

بگذاريد مخاطب صحبت شما بداند ميخواهيد مسأله موجود رابه شکل رضايت بخشي حل کنيد.

از شخصيت آنها انتقاد نکنيد. انتقاد شخصي با انتقاد از کار و رفتار متفاوت است.

مهارتهاي گوش دادن و ابراز وجود کردن در نهايت روشن هستند. ارتباط واقعي ناشي از روح احترام براي خود و براي طرف مقابل شماست. اگر هدف شما اين است که حق به جانب بودن خود را ثابت کنيد و اگر ميخواهيد آنها را مقصر جلوه بدهيد، هر شيوه ارتباطي بي تأثير ميشود. اما اگر هدف شما حل مسأله است، اگر ميخواهيد به طرز فکر و احساس طرف مقابل خود آشنا شويد، اين روشها در حکم ابزار مطمئني هستند که ميتوانيد از آنها استفاده کنيد.

تا اين جا درباره شيوه هاي صحيح برقراري ارتباط، گوش کردن و ابراز احساسات مطالبي را متذکر شديم. البته بايد توجه داشته باشيد که فقط خواندن اين مطالب نمي تواند کمکي به شما بکند، بلکه تکرار و عمل کردن به آنها ميتواند در برقراري ارتباط شما باد يگران مؤثر واقع شود. انسان مايل است با ديگران در ارتباط باشد، ارتباط روحي، اخلاقي، اجتماعي. ولي اگر فاقد مهارتهاي لازم براي بــرقراري اين ارتباط باشد به انزا و گوشه گيري سوق داده ميشود.

گفتگو کردن با افراد، عامل برقراري رابطه و ارتباط انسان با محيط است. ما در رابطه با ديگران از گفتگو با آنهاچيزهاي تازه فرامي گيريم. از تجارب آنها استفاده ميکنيم و در تجزيه و تحليل تجارب خود که آنها را با ديگران در ميان ميگذاريم به مسايل و نکات تازه برخورد ميکنيم و در نتيجه افق نظرمان وسيع تر ميشود و هرچه در اين راه جلوتر برويم به آگاهي هاي تازه تري دست مييابيم. دوستي با اشخاص، تنها از راه گفتگو با آنها ايجاد نمي شود. بلکه رفتار ما در اين مورد نقش اساسي دارد. بررسي هاي علمي نشان داده است، هفتاد درصد رابطه ديگران با ما نتيجه رفتارمان با آنهاست،يعني زبان رفتار که در بسياري موارد گوياتر و مؤثرتر از زبان گفتار است. زيرا احساسات و عواطف ما را به نحوي منعکس ميکند و نشان ميدهد، تا چه حد براي دوستي با ديگران آمادگي داريم. کساني که نمي توانند دوستي ديگران را به خود جلب کنند از آن جهت است که در برخورد با آنها رفتاري مطلوب ندارند. مثلاً در هنگام صحبت کردن، چهره آنها درهم است، به چشمان طرف نمي نگرند، خنده بر چهره آنها نقش نمي بندد. چهره شاد با نگاه مشتاقانه همراه با تبسم ميتواند هرکسي را به خود جلب کند. پس موفقيت در ارتباط با ديگران در اين است که در حقيقت آنها را دوست بداريم. يکي از دانشمندان بزرگ به نام آلفرد آدلر در اين زمينه گفته اي دارد که بي مناسبت نيست در اينجا آورده شود. او ميگويد: کسي که مردمان را دوست نمي دارد و در وجود خود علاقه اي نسبت به آنها احساس نمي کند، هميشه تنهاست و در زندگي بيش از ديگران دچار سختي و مشکلات ميشود. مردم بيکار و وامانده کساني هستند که از نعمت دوست داشتن ديگران محروم مانده اند. در برخورد با اشخاص تکنيکهاي چندي وجود دارد که رعايت آنها شما را در برقراري ارتباط با ديگران ياري ميکند.

تکنيکهاي ارتباط با ديگران

در ايجاد ارتباط با ديگران به تکنيکهاي زير توجه کنيد:

ـ تبسم

وقتي کسي با روي خوش همراه با تبسم با فرد ديگري به صحبت ميپردازد، در حقيقت او با اين طرز رفتارخويش ميخواهد به طرف مقابل بفهماند، مايل است با او رابطه اي برقرار کند و او نيز به نوبه خود، در مقابل اين تمايل جواب مساعد ميدهد. تبسم همه جا نشانه آن نيست که شما از زندگي خود راضي و شاد هستيد ولي هنگامي که با فردي آشنا مواجه ميشويد يا ميخواهيد با کسي اظهار دوستي کنيد، تبسم شما محيط مساعدي براي رابطه دوستانه شما با او به وجود ميآورد. شما بايد توجه داشته باشيد که برخورد با ديگران با چهره اي که از خود در هنگام ملاقات نشان ميدهيد، در جلب دوستي آنها رابطه و نقش مؤثر دارد.

ـ برخورد خوش

زماني که در برخورد با ديگران رفتار شما رسمي و دور از نشانه هاي دوستي است، طبعاً نبايد انتظار داشته باشيد، طرف مقابل به دوستي با شما تمايلي داشته باشد. شما ميتوانيد با حرکات دست و چهره به فرد طرف صحبت خود نشان بدهيد که براي او احترام قايليد و به دوستي او علاقه مند هستيد. ابرو در هم کشيدن و سربر روي دست گذاشتن، معمولاً نشانه هاي بي ميلي نسبت به رابطه و دوستي با ديگران است. در برخورد با ديگران گشاده رو باشيد و با حرکات سرد و دست و چهره خويش علاقه و تمايل خود را براي جلب دوستي آنها نشان بدهيد و مطمئن باشيد که در اين رابطه رفتار شما بدون پاسخ نخواهد ماند. برخورد سرد و عاري از دوستي، طرف مقابل را از شما دور ميکند. با فردي که ميخواهيد دوست شويد رفتاري دوستانه داشته باشيد.

ـ رفتار دوستانه

با رفتار خوب خود به طرف صحبت خويش عملاً نشان بدهيد که به دوستي او علاقه مند هستيد و براي او و براي گفته هايش اهميت قايل ميشويد. در گفتار خود با او نقش متکلم وحده را بازي نکنيد، بگذاريد او هم به نوبه خود درباره مطالبي که مورد بحث است، اظهارنظر کند. به اين ترتيب حد صحبت را هميشه نگهداريد. آداب و سنن اجتماعي را رعايت کنيد. رفتارآدمي به منزلهٌ زبان غيرکلامي او تلقي ميشود. قضاوت افراد به ظاهر رفتار ديگران است نه به باطن آنها شما هر قدر آدمي اجتماعي و علاقه مند به حفظ رابطه با ديگران باشيد، مادامي که نتوانيد در اين رابطه رفتاري مطلوب از خود نشان بدهيد در مقصود خود که جلب دوستي ديگران است، موفق نخواهيد شد.

ـ حرکت سر به نشانه تأييد

هنگامي که طرف مقابل شما به صحبت ميپردازد، حرکت سر به نشانه قبول سخنان طرف مقابل همراه با تبسم و رفتاري دوستانه، ميتواند شما را در ايجاد رابطه و دوستي با او موفق گرداند. همچنين سعي کنيد سخنان شما در وضعي خوشايند به پايان برسد وهر دو طرف از نتيجه مکالمه خود راضي باشيد. نکته قابل توجه ديگر اينکه اغلب اشخاص ترجيح ميدهند، ا گرچيزي از کسي ميخواهند آن را به طور مستقيم بر زبان نياورند و پاره اي ديگر هرچه ميخواهند به طور مستقيم درخواست کنند. بهتر همان است که مطالب خود را بي پرده و به طور مستقيم ابراز کنيد، به اين ترتيب اثر خوبي در ذهن او خواهيد گذاشت که حاکي از اعتماد و يکرنگي شما با او خواهد بود. پس بهتر است با ديگران صادق باشيد و رفتار آنها را حمل بر حسن نيت آنها کنيد. چه بسا که قضاوت شما درست باشد. نظرات خود را بي پرده بيان کنيد و نظرات ديگران را به همان سادگي جويا شويد. از قضاوتهايي که مبناي درستي ندارد، احتراز کنيد.

توجه به اين تکنيکها که بسيار ساده مينمايد، ميتواند شما را در برقراري ارتباط با ديگران و کسب مهارت در مکالمه ياري دهد. شما ميتوانيد اين تکنيک ها را در زندگي خود و برحسب دلخواه خويش به کار بنديد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن