تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816020769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چطور از اعتياد به رایانه خلاص شويم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


دانش- همشهری آنلاین-المیرا صدیقی:
بیش از حد ایمیل چک میکنید و برای بیش از 12 ساعت مشغول بازی با رایانهتان هستید. به جای آنکه با دوستان حقیقیتان صحبت کنید تمام وقتتان را به صحبت با افرادی میکنید که در اقصی نقاط جهان همانند شما پشت رایانه به نمايشگرشان چشم دوختهاند.
با اعضای خانوادهتان هیچ ارتباطی ندارید و آنها را از سر خود باز میکنید. خلاصه همه زندگیتان با رایانه عجین شده است. اینها همه علائم یک بیماری شایع و جدید هستند. بله درست فهمیدید شما هم به بیماری اعتیاد به رایانه دچار شده اید.
اعتیاد به رایانه میتواند به شکلهای مختلفی بروز کند. شما ممکن است به رایانهتان معتاد باشید زیرا بازی جدیدی در آن وجود دارد که به آن بسیار علاقمندید یا اینکه اعتیاد شما قبل از آنکه به کامپیوتر خانگیتان باشد به اینترنت است در واقع شما عاشق آن هستید که روزانه دهها ساعت را در اینترنت در سایتهای مختلف بچرخید و وقت بگذرانید. پس به شما معتاد به اینترنت میگویند که آنهم در نوع خود بیماری بسیار شایعی است. [بیشتر]
افرادی که به رایانه خود اعتیاد دارند دلایل مختلفی را برای بیماری خود عنوان میکنند. اکثر آنها معتقدند که استفاده بیش از حد از رایانه باعث میشود تا تنهایی آنها پر شود و احساس غمگینی آنها را رها کند.

آنچه که این افراد مدعی هستند آن است که رایانه وسیله بسیار مفیدی است و بنابراین نمیتوان آنها را همچون افراد معتاد به هروئین پنداشت که باید فورا به شرایط خود رسیدگی کنند. از نظر آنها اعتیادشان به این وسیله به هیچ عنوان خطرناک نیست و بلکه مفید هم هست.
این ادعاهای افراد باعث شده است تا روانشناسان هم حتی در مورد اعتیاد به رایانه به شک و شبهه نزدیک شوند. از نظر بسیاری از آنها هم استفاده بش از حد از رایانههای شخصی اعتیاد نیست و افراد استفاده کننده از آن را نباید معتاد نامید.
آیا شما هم معتاد به رایانه هستید؟
برای آنکه متوجه شوید که به رایانه شخصیتان اعتیاد پیدا کردهاید یا خیر کافیست که چند سئوال زیر را پاسخ دهید تا تکلیفتان مشخص شود:
1- بیش از حد پشت رایانهتان مینشینید تا جایی که متوجه نمیشوید که ساعتها از پی هم میگذرند.
2- در طول مدتی که از رایانه استفاده نمیکنید مدام به فکر آن هستید و به دنبال فرصتی میگردید که پشت آن بنشینید.
3- از رایانه برای فرار از احساسات منفی و افسردگی که در وجودتان هست استفاده میکنید.
4- مناسبتهای مهم و مهمانیها را فراموش میکنید و خانوادهتان را تا جایی که میتوانید نادیده میگیرید.
5- به خاطر استفاده بیرویه تمرکز خود را از دست دادهاید و حتی سرکار هم نمیتوانید به درستی کار کنید.


اثرات منفی اعتیاد به رایانه
اگر با جواب دادن به این سئوالها متوجه شدید که در معرض اعتیاد به رایانه قرار دارید بهتر است هر چه زودتر یک راهی برای خود پیدا کنید زیرا این اعتیاد برایتان آزار دهنده خواهد بود.
بیشترین اثر منفی این اعتیاد بر روان و رفتارهای اجتماعی شماست. اگر به رایانه معتاد باشید مطمئنا روابطتتان با دوستان و خانواهتان رو به زوال خواهد رفت. کارتان تخت تائیر قرار میگیرد و اگر دانش اموز باشید که درس خواندتان هم به شدت آسیب میبیند.
متاسفانه افرادی که به بازیهای رایانهای معتاد میشوند زندگی واقعی را از دست میدهند و شروع به زندگی در محیط مجازی میکنند که حضور واقعی ندارد.
از سوی دیگر استفاده از چندین ساعت رایانه،ماوس و صفحه کلید آسیبهای جدی به شما میزند. خواب شما کم می شود و این کم شدن هم روی اعصابتان تاثیر می گذارد و سیستم دفاعی بدنتان را بسیار ضعیف میکند. چاق شدن به دنبال عدم تحرکتان هم که صد در صد برایتان بوجود میآید.


چطور کمک بگیریم؟
1- برای خود حد و مرز تعیین کنید به این معنا که کم کم ساعاتی که پشت رایانه صرف میکنید کمتر کنید. و به ان پایبند باشید.
2- اوقاتی از روز را "بدون رایانه" بگذرانید به این معنا که سعی کنید زمانی را که برای تفریح و انجام کارهای روزانهتان در نظر گرفتهاید را کاملا آزاد فکر کنید و به رایانهتان اصلا فکر نکنید.
3- لیستی از کارهایی که میتوانید به جای نشستن پشت رایانهتان انجام دهید را تهیه کنید و روی مانیتور رایانه بگذارید. به این شکل متوجه میشوید که کارهای مهمتری هم برای انجام دادن وجود دارد.
4-اسامی افراد خانواده و دوستانتان که میتوانند در ترک این اعتیاد به شما کمک کننند تهیه کنید. ترک کردن این اعتیاد به تنهایی ممکن است سخت باشد.
5- رایانه را در نقاط پر رفت و آمد خانه بگذارید. اگر در جایی نشسته باشید که در اطرافتان رفت و آمد زیاد باشد تمرکز کمتری دارید و ناخوداگاه کمتر وقت صرف میکنید. این کار برای والدینی که فرندانشان بی رویه از رایانه استفاده میکنند بسیار مفید است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن