تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چطور براي وب بنويسيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


آنلاين- همشهري آنلاين - ترجمه سالومه ابطحي
نويسنده آنلاين ميتواند با استفاده از شيوههاي مختلف با مخاطبان خود ارتباط برقرار كندوبلاگها، ويكيها و گروههاي مباحثه با ايجاد محيط نوشتاري غير رسمي و تعاملي فاصله ميان نويسنده و خواننده را از بين ميبرند. از اين فرصت استفاده كنيد و با تميز، پويا و محاورهاي نوشتن مطلبتان به آنها چنان احساس راحتي را القا كنيد كه تصور كنند در لابهلاي كلمات شما با دوست نزديكشان سخن ميگويند.
بلاگ نويسي
بلاگرهاي بزرگ از روي اطلاع و استناد شخصي و با صداي زنده و صادق سخن ميگويند. آنها با ارسال پستهايي كه خواننده را به اظهار نظر ترغيب ميكند فضاي مناسبي براي ايجاد محاوره هاي مولد به وجود ميآورند.
براي نوشتن يك وبلاگ خوب در مورد موضوعاتي بنويسيد كه درموردشان اطلاعات كافي داريد و به آنها علاقه منديد. در مورد موضوع، خوب تحقيق كنيد و گزارشهايتان را خوب بنويسيد. مهارتهاي مقاله نويسيتان را به خدمت بگيريد و با استفاده از راوي اول شخص خواننده را به فضايي راحت، صادقانه و پركشش ببريد. وقتي چيزي را نميدانيد از اذعان به بياطلاعي نترسيد. بلاگرهاي بزرگ پست خود را جمله آغازين يك مكالمه ميبينند نه سخن پاياني.
ويكي ها
ويكي ها نهايت كار با گروههاي كاري هستند. از استفاده از اول شخص اجتناب كنيد و نوشتههايهاي خود را با لحن و جريان مقاله موجود همگون سازيد. ويكيها به طور معمول جاي اظهار نظرهاي شخصي و تحليل نيستند. حقايق و موارد بحث انگيز را با زبان واضح شسته رفته و بي طرف بيان كنيم.
گروههاي مباحثه
اداره يك گروه مباحثه خوب مثل ميزباني يك برنامه راديويي است. سئوالهايي مطرح نكنيد كه جوابشان بله يا خير باشد. از حكايتهاي شخصي افراد بپرسيد. درك كنيد كه مردم گهگاه نياز به پرسه زدن و درد و دل كردن دارند. اما سعي كنيد پيش از آنكه از موضوع اصلي منحرف شويد، رشته بحث را دوباره در دست بگيريد و مهمتر از همه تحرك بحث را حفظ كنيد.
هيچ كس نميتواند يك گروه مباحثه را 24 ساعته و 7 روز هفته فعال نگاه دارد. شما براي حفظ گروهتان به كمك اعضاي گروه و نرم افزارتان نيازمنديد. اما ميتوانيد با پرسشها و اظهارنظرهاي حساب شده مثال خوبي براي ديگر اعضاي گروه باشيد.
چند نصيحت كلي
هرچه كوتاهتر بهتر: خوانندگان نويسندگاني را ميپسندند كه وقتشان را هدر نميدهند . براي بيان افكارتان از زبان ساده و مستقيم استفاده كنيد. اين نوع بيان به مراتب ارتباط بهتري با مخاطب برقرار ميكند تا نمايش كلمات و اصطلاحات قلنبه سلمبهاي كه سر كلاسهاي كسالت آور ادبيات به خوردمان ميدادند.
افعال معلوم: "انجام بده"؛ نه "انجام داده خواهد شد". جملات مجهول را براي زماني نگه داريد كه فاعل را نميشناسيد. مثل گزارشهايي كه از دادگاهها و جرائم تهيه ميكنيد. حتي در آن صورت هم سعي كنيد تا حد امكان ماجرا را با افعال معلوم بيان كنيد.
افعال شديد: بهترين افعال آنهايي هستند كه حركت را نشان ميدهند. اگر حين نوشتن متوجه شديد كه زنجيرهاي از افعال ارتباطي ضعيف به كار بردهايد، لحظه اي درنگ كنيد و درباره حركت و اتفاقي كه در پستتان روي ميدهد بينديشيد و يكبار ديگر مطلبتان را فقط با استفاده از اسم و فعل چرك نويس كنيد تا به واژگان بهتري براي مطلبتان برسيد.
منابع استنادي: اگر به خوانندگان منبع اطلاعاتتان را معرفي نكنيد بسياري از آنها تصور ميكنند كه آن را از خودتان درآوردهايد. شما كه اين كار را نكرده ايد، نه؟
مشخص ساختن منبع براي شما اعتبار ايجاد ميكند چون به خوانندگان اين حس را ميدهد كه شما چيزي براي پنهان كردن نداريد و هر زمان كه لازم باشد ميتوانند كار شما را چك كنند.
هايپرلينك كردن مفهومي: مطالب آنلاين بايد به حالت شاخهاي ارائه شوند تا خواننده اجازه پيدا كند از يك مطلب به مطلب ديگري رفته و محتوايي مكمل يا با جزئيات بيشتر، بسته به ميزان علاقهمندي خود، پيدا كند. تقريبا همه كارهاي روزنامه نگاران منبع دارد . اما در شرايط آنلاين براي نويسنده اين امكان وجود دارد كه خواننده را مستقيما به منابع مكمل لينك بدهد. در زماني كه گزارش ميدهيد URLهاي منابع را يادداشت كنيد و سپس با استفاده از هايپرلينك آنها را درمطلبتان جا دهيد.
سعي كنيد تا حد ممكن از آوردن خود URL ها خودداري كنيد و عبارت "اينجا را كليك كنيد" را استفاده نكنيد. شما ميتوانيد با كمي حوصله اسامي مناسبي براي هر URL پيدا كنيد.
قالب بندي: با استفاده از ليست ها، سرتيترهاي توپر و ديگر ابزار قالب بندي HTML به صفحاتتان رنگ و لعاب دهيد.
URL تك موضوعي: اگر در سايتتان از سيستم هاي تبليغاتي موضوعي مثل Google Ad Sense استفاده ميكنيد، با محدود كردن هر URL به يك موضوع ميتوانيد به نرم افزار كمك كنيد تا مناسبترين آگهي هاي مرتبط با موضوع صفحه شما را انتخاب كند.
كنترل ديكته: هميشه ديكته كلماتتان را دستي و يا با استفاده از نرم افزارهاي كنترل ديكته جك كنيد .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن