تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قارچ پا يک بيماري مسري است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به گفته يك متخصص پوست و مو، قارچ پا يک بيماري مسري است، اگر فردي پا برهنه بر روي زمين آلوده به قارچ (مثل کف حمام، رختکن يا استخر) راه برود، ممکن است به اين بيماري مبتلا شود.

دکتر امير هوشنگ احساني، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتوگو با ايسنا، با اشاره به اينکه قارچ پا بيماري پوستي شايعي است که اغلب مردم در طول زندگي خود حداقل يک بار به آن دچار ميشوند؛ گفت: اين بيماري بيشتر در مردان جوان و بالغ ديده مي شود و در زنان و کودکان کمتر از 12 سال شايع نيست.

وي خاطر نشان کرد: اگر علايمي شبيه قارچ پا در يک بچه ديده شود، به احتمال زياد مبتلا به بيماري ديگر است که نبايد به آن کم توجهي شود زيرا با وجود اينکه اغلب به آساني درمان مي شود اما گاهي نسبت به درمان بسيار مقاوم است و يا پس از درمان موفق ، عود مي کند.

دکتر احساني در خصوص عامل ايجاد اين بيماري گفت: عامل اين بيماري مي تواند روي پوست انسان تکثير کرده و افزايش يابد. علت ايجاد قارچ پا در ارتباط با محيطهاي مرطوب و نمناک مي باشد.

به گفته اين متخصص پوست، تعريق زياد، خوب خشک نکردن يا پس از شنا يا حمام ، کفش نامناسب و جوراب تنگ و محيط گرم در ايجاد قارچ پا موثر هستند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با بيان اينکه قارچ پا تظاهرات مختلفي در پوست پا ايجاد مي کند، گفت: در برخي افراد پوست بين انگشتان پا (خصوصا انگشت کوچک و انگشت کنار آن) ليچ افتاده، ترک خورده يا پوسته پوسته ميشود و در برخي ديگر قرمزي، پوسته پوسته شدن و حتي تاول در کف و کنارههاي پا ديده ميشود، اين تغييرات پوستي ممکن است همراه با خارش يا سوزش باشد.

دکتر احساني با تاکيد بر اينکه درمان قارچ پا، بايستي فقط توسط پزشک متخصص صورت گيرد، گفت: بايد بدانيم تمامي ضايعات ايجاد شده در پا، عفونت قارچ نيستند، استفاده از داروها بدون تجويز پزشک براي درمان ضايعهاي که قارچ پا نيست، ممکن است باعث تشديد بيماري شود. اگر قارچ پا به درستي درمان نشود باعث پيدايش تاول يا ترک هايي در پا شده که ممکن است منجر به ايجاد عفونت باکتريايي پا شود.

دکتر احساني در خصوص بهترين روش هاي پيشگيري از ابتلا به قارچ پا گفت: به طور مرتب و هر روز پاها شسته شود ، پاها مخصوصا فضاي بين انگشتان پس از شستن کاملا خشک شود ، از پوشيدن کفش هاي تنگ خودداري شود ، جوراب هاي نخي استفاده شود ، در خانه پا برهنه و بدون هيچگونه پوششي باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن