تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چلسي و مشكل پيري


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: كارلتو نگران آينده است
چلسي و مشكل پيري
جام جم آنلاين: با اين كه چلسي چهارشنبه شب 8 مهرماه دومين بازياش در گروه چهارم ليگ فوتبال قهرمانان باشگاههاي اروپا را نيز فتح كرد و در زمين آپوئل قبرس هم با همان نتيجهاي پيروز شد كه 2 هفته پيشتر در زمينش بر پورتوي پرتغال غلبه كرده بود (صفر - يك) اما يك مساله و خطر عمده كه از دور در افق جلب نظر ميكند، روزهاي سختتري را براي پيراهن آبيهاي شهر لندن گواهي ميدهد.



چلسي به واقع 5 شب پيش از اين كه به نيكوزيا برود و تيم سرسخت آپوئل را با تك گل نيمه اول نيكولا آنلكاي فرانسوي ناكام كند، اولين باختش را در اين فصل، در چارچوب ليگ برتر انگليس با نتيجه يك 3 در زمين تيم فيزيكي و خوش شانس ويگان متحمل شده بود. در آن روز خاص چلسي با گل فرصتطلبانه ديديه دروگبا برتري صفر يك اوليه ميزبان را بياثر كرده بود، اما اوايل نيمه دوم يك واقعه كليدي تمام حساب و كتابهاي كارلو آنچلوتي را به هم ريخته بود. آن واقعه، اخراج شدن پتر چك، دروازهبان غولپيكر تيم لندني و گل شدن پنالتي حاصل از خطاي غيرقابل اغماض وي (به زعم داور) بود كه چلسي را مجدد و اين بار با حساب 1 - 2 عقب انداخت و موقعي كه چلسي كوشيد اين گل را 10 نفره جواب گويد، در يك ضدحمله گل سوم را هم خورد.
سرمربي ايتاليايي چلسي كه پس از 8 سال زمامداري خوب و بد در ميلان به استمفورد بريج كوچ كرده با نايل ساختن چلسي به تمامي 6 امتياز دو ديدار نخست تيمش در جام قهرمانان باشگاههاي اروپا هم بر ناكامي در برابر ويگان سايه انداخته و هم شهرت و صفت ويژه خود درخصوص بهتر نتيجه گرفتن در صحنههاي اروپايي را تكرار كرده و استمرار بخشيده است، اما اگر ناكامي در استاديوم شهر ويگان هم در كار نبود وي از قبل اعتقاد داشت هنوز كار و راهي طولاني فراروي چلسي، در مسير تكامل و تبديل شدن مجدد به تيم برجسته سالهاي 2005 و 2006 قرار دارد.
با اقبالي خوش حتي برخي پيروزيهاي قبلي چلسي در اين فصل با گلهايي در آخرين دقايق و با خوش اقبالي به دست آمدهاند. برد در برابر هالسيتي و استوك از اين قبيل بودهاند. آنچلوتي اين را هم ميداند كه در هر دو فصل گذشته آنچه چلسي را از فتح جامهاي مهمتر بازداشت خسته شدن تدريجي و كم آوردن فيزكي تيمي بود كه معدل سني آن بالا رفته و برخلاف سالهاي درخشان مورينيو نفراتش ادغامي هوشمندانه و كارساز از تجربه و جواني نيستند و حالا مردان بالنسبه جوان ايام حكومت «آقاي خاص» به مردان ميانسال دوران استيلاي كارلتو تبديل شدهاند كه لمپارد در آستانه 32 ساله شدن، تري در آستانه 31 ساله شدن و همچنين كارواليو 31 ساله، بالاك 35 ساله، دروگبا 32 ساله، مالودا 30 ساله، اشلي كول 29 ساله، دكو 33 ساله و آنلكا 31 ساله نمادهاي آشكار آن هستند. بنابر اين ترس اساسي يكي دو سال اخير دوباره خودنمايي ميكند. اين بيم كه به مرور زمان و هرچه بيشتر فصل سپري شود اين بازيكنان مانند دو فصل گذشته تحليل بروند و بدنشان نكشد و به رقباي جوانتر خود ببازند. اين اتفاق با اينكه فصل پيش چلسي جام حذفي انگليس را برد، در جامهاي بزرگتر برايش حادث شد و گاس هيدينك هلندي كه در آن ايام اين تيم را هدايت ميكرد، در سخنراني وداعش و همچنين در مصاحبههاي بعدي خود متذكر و به مديران چلسي يادآور شد كه مساله جوان كردن تركيب تيم خود را در اولويت همه امور قرار دهند و بدانند كه تركيب فعليشان براي آينده جواب نميدهد. با اين حال تنها خريدهاي چلسي در تابستاني كه سپري شد، دانييل استاريج انگليسي و يوري ژيركوف روسي بودند كه هرچند هردو (و بخصوص اولي) جواناند، اما وقتي اصلا به آنها بازي نميرسد و همان بزرگسالان آشنا هر هفته تركيب ياران تري را تشكيل ميدهند، چه فرقي ميكند كه اين دو بازيكن جوان هستند يا مسن!
تيم كامل وجود ندارد كارلتو در اولين ماه از پاييز 2009 و در حالي كه تيمش درگير 3 جام است و بايد از ژانويه وارد رقابت چهارم (جام حذفي انگليس) هم بشود، ميگويد: «از يك سو ما هنوز نتوانستهايم به سقف هماهنگي و توان ممكن براي اجراي سيستمهاي دلخواه برسيم و از جانب ديگر در ورزش كلا چيزي به اسم ورزشكار و تيم كامل نداريم و تا تيمي هست و مسابقهاي و صحنه و رقيبي، بايد تلاش كرد تا كاملتر شد. من تا اينجاي كار از تيمم بسيار راضيام و تعدد پيروزيهاي ما در اين فصل قطعا از همين نكته ميگويد؛ اما اگر خاطرات 5/2 ماه نخست فصل را در ذهنمان مرور كنيم و در پي تعريف بيهوده از خويش نباشيم، بايد اعتراف كنيم كه در مقاطعي از مسابقههايمان خوب كار نكرده و آشكارا مشكل داشتهايم. اعتقاد دارم شكست ما در مقابل ويگان در يك فضاي خاص و براثر اتفاقي ويژه (اخراج چك) حاصل شد ولي ما حتي در يكي دو ديدار كه برنده شديم هم مثل يك برنده بازي نكرديم.
طبيعت و روح جنگنده ما خصايل مثبتي هستند و فكر ميكنم دستاوردهاي ما تا اين مقطع از فصل در درجه اول به اين خاطر به دست آمدهاند و ما در سختترين شرايط هم جنگيده و كوتاه نيامدهايم اما اگر تصور كنيم با ثابت ماندن روي همين ايدهآلها به جامها نايل ميشويم، اشتباه بزرگي كردهايم و چوبش را خواهيم خورد و شكي در اين خصوص نيست.»
مردان چلسي راضياند اما... تغييري كه مربي پيشين پارما و يوونتوس و هافبك اسبق رم در تركيب چلسي به وجود آورده و البته در يك مقطع كوتاه از دوران مربيگري 3 سال و 3 ماهه مورينيو هم در چلسي پياده شده بود، استفاده از روش موسوم به دياموند (غيرخطي) براي خط مياني تيم بوده است. بازيكنان ارشد چلسي نه فقط از اين روش گلايهاي نداشتهاند، اصولا بر نحوه كار كارلتو مهر تاييد زده و نظر مثبتشان در اين خصوص را به اطلاع مديران باشگاه رسانده و به وضوح گفتهاند كه آنچلوتي و روشها و مرامهايش را ميپسندند.
معدل سني در استمفورد بريج با وجود هشدار پايان فصل گذشته هيدينك ناديده گرفته شده و چلسي سرشار از مرداني است كه بيشتر از 30 سال سن دارند
آنها نظري مشابه درباره گاس هيدينك هم داشتند اما اين مربي بزرگ هلندي به خاطر دوستياش با رومن آبراموويچ فقط حاضر شد چلسي را به طور اضطراري در 5/4 ماه پاياني فصل گذشته هدايت و جاي خالي لوييس فيليپه اسكولاري سرمربي مشهور و برزيلي را كه بعد از فقط 7 ماه زمامداري در استمفورد بيريج از آنجا اخراج شد، پر كند. آنچلوتي معتقد است شماري از بازيكنان چلسي در اين فصل در بهترين سطح خود ظاهر شده و هر چه از آنها انتظار ميرفته انجام دادهاند و دروگبا، آنلكا و لمپارد از آن جملهاند. اما او مثل اسلافش با بالاك كه آشكارا ديگر بازيكن زمان حضورش در لوركوزن و بايرن مونيخ نيست و همچنين دكو و مالودا، مشكل داشته و نوسانهاي آنها را درك نكرده و دليلي بر آن نيافته است.
فشار مسابقههاي ملي يك مشكل ويژه كارلتو در لندن، فشار اضافهاي بوده كه بر مليپوشان چلسي در شهريور و مهرماه به خاطر حضورشان در مسابقههاي ملي و بهتر بگوييم مراحل نهايي انتخابي جامجهاني 2010 وارد شده و تري، كول و لمپارد در اين مورد زودتر به ذهن ميآيند و فابيو كاپلو مربي ايتاليايي تيم ملي انگليس حتي با وجود قطعي شدن صعود تيمش به دور پاياني جام نوزدهم به لطف پيروزي كوبنده شهريورماه در برابر كرواسي باز حاضر نشده در مسابقههاي بعدي انگليس از مسنترهاي اين تيم استفاده نكند و تري و لمپارد و اشلي كول كه پيشتر هم نامشان آمد، در هر فهرست دنفابيو خودنمايي ميكنند.
هموطن مشهور وي (آنچلوتي) نيك ميداند كه اگر تعدد بازيهاي آنان و ساير مردانش شامل مليپوشان فرانسوي و پرتغالي در اين مقطع فصل بحرانساز نباشد وقتي به 3 ماه پاياني فصل برسيم مشكل آفرين و تيم از همين بابت متضرر خواهد شد و نيروهايي جوان و همسطح با اصليها براي پر كردن جاي خستهها و كوفتهها وجود نخواهد داشت و اين كه تصور كنيم رومن آبراموويچ حاضر باشد در نقل و انتقالهاي ميان فصل (دي ماه) دو سه جوان درجه اول را براي چلسي صيد كند، فقط يك خيال خوش است زيرا مالك ميلياردر و روسي چلسي هم اصولا كمتر از گذشته ريخت و پاش و ولخرجي ميكند و هم در آن زمان كمتر بازيكن آزاد و واجد شرايطي براي صيد يافت ميشود و هر كس كه خوب است، در باشگاهش غل و زنجير شده و آن تيمها حاضر نخواهند بود به هيچ قيمتي ات گرانبها و جوان خود را بفروشند و بنابراين درمييابيم كه چلسي مجبور است تا پايان فصل با همين ميانسالان سر كند كه البته بازيكنان بسيار توانا و فوقالعادهاي هستند، اما شايد در طول فصل كمفروغ شوند و سناريوي 2 سال گذشته را تكرار كنند.
... و جام ملتهاي آفريقا مشكل ويژه ديگر چلسي كه باعث تضعيف اين تيم خواهد شد، جدايي حدودا يك ماهه آفريقاييهاي اين تيم (دروگبا، اسيين، كالو و ميكل) به قصد شركتشان در جام ملتهاي آفريقا 2010 است. اين كه كارلتو نفر و عقل لازم را براي جبران غيبت آنها داشته باشد، مسالهاي نيست كه بتوان آن را قطعي و بديهي دانست و در موردش نگراني و بدبيني نداشت.
اگر كارلتو باور داشته باشد كه شكست اخير در برابر ويگان و جان به لب شدن در برابر استوك، پورتو و آپوئل پاياني بر ماه عسل حضور وي در لندن و شروع مشكلات جدي فصل بوده است، آنگاه بايد پذيرفت چنانچه وي مشكل ميانسالي تيمش را حل نكند فقط به صف طولاني جانشينان ناكام مورينيو و مرداني كه نتوانستند اصلا به اندازه اين مربي زرنگ پرتغالي از توان بالقوه چلسي بهره گيرند و به تبع آن ناكام شدند، اضافه خواهد شد.
قدر مسلم اين كه كارلتو پختهتر از آن است كه بردهاي اخير را وسيله يك دلگرمي قطعي و تضميني بر آينده بداند. آيندهاي كه به خاطر جوانتر بودن تركيب آرسنال، ليورپول و حتي منچستر يونايتد در قياس با تيم وي ميتواند برخلاف 80 روز نخست فصل جاري، سرشار از بردها نباشد و طاقتفرسا جلوه كند.
مترجم: وصال روحاني
منبع: 4 Channel






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن