تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دندان های سمی شگرد شکار اژدهای کومودو


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اژدهای کومودو بیشتر از آنچه فکر بکنید دارای سمی خطرناک و کشنده است. استراتژی این شکار این اژها ،دندان سمی اش است که مجهز به سمی خطرناک و مهلک است .
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که اژدهای کومودو هنگامی که به شکارش نیش می زند، این نیش ترکیبی از دندان سمی او و سم کشنده آرسنال می باشد . همچنین دانشمنان اذعان نمودند که ، شکار به علت عفونت خونی ناشی از یک نوع باکتری ، که در دهان اژهای کومودو زندگی می کند می میر .
تیم مشتکل از محققان که توسط دکتر " برایان فرای " از دانشگاه ملبورن جمع شده بودند ، با استفاده از تکنیک های پیشرفته ی پزشکی ،اسرار سم اژدهای کومودو رو فاش کردند . آنها به این نتیجه رسیدند که اژدهای کومودو داری نوعی غدد ترشح کننده سمی استکه در هیچ خزنده ای هنوز دیده نشده است. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که کومودو خویشاوند نزدیک "مگالانیا" گونه ای بزرگ از نوعی اژدهای منقرض شده است ، که در زمان خودش بزرگترین خزنده سمی بوده است .
معروف است که این خزنده گوشتخوار بزرگ، ابتدا به شکارش نیش می زند و سپس او را رها کرده تا شکار در اثر وارد آمدن نیش مخوف او و خونریزی حاصل از آن بمیرد .
نیش این خرنده ترکیبی از دندان های سمی او و سم کشنده آرسنال است . ترکیب این نیش مخصوص و سم حاصل از آن ، این امکان را برای آزدهای کومودو به وجود می آورد که بدون کوچم ترین تماسی با شکارش ،فقط با استفاده از زهر مخصوصش آن را از پای در آورد و علاوه براین ، این امکان را برای او فرهم می آورد که ، حیوانات بزرگتر را نیز شکار کند .
اژدهای کومودو بومی جزیره اندونزی است ، نرهای بزرگسال وزنی بالغ بر 100 کیلو گرم دارندو طول آنها خیلی زیاد است و به 3 متر نیز می رسد . انها در حدود 60 دندان دارند که در طول عمرشان این دندانها بعدازبین رفتن مجدادا رشد می کند.
محققان به منظور کشف میزان سم اژدهای کومودو یک بررسی مقایسهای انجام دادند ،آنها با استفاه از تکنیک های رایانه ای آرواره های اژدهای کومودو را با دیگر سوسمار ها مقایسه کردند و بهاین نتیجه رسیدند که نیش کومودو در مقایسه با تمساح بسیار ضعیف تر عمل می کند ، اما ام آر آی (mri) از سر یک کومودوی محافظت شده به آنها نشان داد که کومودو دارای غدد سمی پیچیده و دندان های مخصوصی است که سم حاصل از انها به نسبت پارگی های بسیار عمیق تری را در بدن شکار ایجاد می نماید .
محققان براین باورند که کومودو ، قادر است با نیش زهر آلودش شکار را ضعیف کردهو با استفاده ازدندان های کشیده اش به او صدمات بیشتر وارد نماید ،محققان در باغ وحشی در سنگاپور ، یک ازدهای کومودو را که بیمار بود ، مورد جراحی قرار دادند و غدد ترشح سم او را بررسی کردند واز طیف نما های مخصوصی استفاده کردند تا نمایه ایاز مولکول های سمی را شناسایی کنند ،این تیم همچنین ژن های سمی که در غدد اژدها قرار داشتند را ، مشخص نمودند اثر سم توسط گروه مورد بررسی قرار گرفت و دریافتند که این ماده سمی نسبت به سم سوسمار های قوی هیکل بزرگ و تعدادی از مار ها شباهت دارد ،که بعد از نیش زدن طعمه شان باعث افت فشارخون دربدن ها می گردد، ور درنهایت شکار در اثر شوک ناشی از خونریزی می میرد . شکار بعد از نیش ردن به صورت کاملا غیر عادی بی حس می گردد ، در اثر نیش ، خون زیادی از بدن شکار می رود ، زیرا نیش حاوی مواد سمی است که باعث خونریزی طولانی مدت می گردد .
این گروهاز محققان همچنین فسیل هایی از گونه های منقرض شده اژدها که متعلق به " مگالانیا " بود،مورد بررسی قرار دادند بر اساس شباهت هایی که بدست آورده بودند و بررسی هایی که بر روی استخوانهای جمجه و سم این گونه انجام دادند ، به این نتیجه رسیدند که کومودو شباهت زیادی به این سوسمار داشته و به احتمال زیاد از خانواده "مگانلانیا " است و این فرضیه را به اثبات می رساند که بزرگترین خزنده سمی در روی زمین می زیسته است






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن