تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815011056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين دليل گران شدن هزينه حج


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مهمترين دليل گران شدن هزينه حج
وي ادامه داد: دليل سوم افزايش هزينه سفر حج استفاده حدود 20 درصد از زائران ايراني از سيستم هتلي است كه به طور طبيعي چنين تاثيري خواهد داشت.
مهر: معاون اداري مالي و پشتيباني سازمان حج و زيارت كشور گفت: افزايش 15 درصدي هزينه حج در سال جاري سه دليل عمده داشت كه اولين و مهمترين آن به توسعه قسمت شمالي مسجد الحرام بازمي گردد.

عباس رحمتي نيا در مراسم توديع و معارفه مدير حج و زيارت استان زنجان در محل مجتمع فرهنگي و تبليغي ولايت زنجان، تاكيد كرد: رشد نرخ تورم جهاني و تاثير آن در اقلام تداركاتي و معرفي زائران دليل ديگر اين افزايش قيمت است.

وي ادامه داد: دليل سوم افزايش هزينه سفر حج استفاده حدود 20 درصد از زائران ايراني از سيستم هتلي است كه به طور طبيعي چنين تاثيري خواهد داشت.

رحمتي نيا خاطرنشان كرد: 5/7 درصد اين افزايش هزينه به صورت يارانه و 15 درصد آن توسط زائران پرداخت شده است.

پروازهاي حج تمتع از 22 آبان آغاز مي شود.

وي در خصوص پروازهاي حج گفت: پروازهاي حج امسال از 22 آبان از 17 ايستگاه پروازي حدود 104 هزار و 80 نفر را اعم از زائران ، روحانيون ، هيئت پزشكي و كارگزاران را به وسيله دو خط هوايي ايران و عربستان سعودي براي حج تمتع به كشور عربستان منتقل مي كنند.

معاون پشتيباني سازمان حج و زيارت به فعاليت روي ظرفيت هاي مخاطبان در حج اشاره كرد و گفت: مي توان از ظرفيت هاي بسياري كه در دل حج و عتبات نهفته است، به نحو احسن استفاده كرد.

رحمتي نيا از ساماندهي اين زائران در 570 كاروان زيارتي خبر داد و افزود: 570 پزشك اين زائران را از شروع ثبت نام تا زمان بازگشت همراهي خواهند كرد.

معاون پشتيباني سازمان حج و زيارت، تحول در تمام عرصه هاي حج و زيارت را يك ضرورت انكار ناپذير عنوان كرد و گفت: سيستم حج و زيارت نيازمند تحول گسترده و برنامه ريزي شده است.

رحمتي نيا خاطرنشان كرد: ظرفيت‌هاي بسياري در حج و زيارت عتبات وجود دارد كه ما بايد از آن استفاده كنيم و براي اين امر لازم بود در سال‌هاي اخير يك تحول جدي با درايت كامل و با درك شرايط موجود و در همه ابعاد اعم از ساختاري ، اجرايي ، فرهنگي و نيروي انساني صورت گيرد.

وي اولين تحول را تحول در ساختار عنوان و افزود: اولين تحول اين بود كه ماموريت‌هاي سازمان و شركت‌هاي وابسته به سازمان كه نزديك به هزار و 400 شركت بود ، بازنگري شده و استراتژي مشخصي بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رياست جمهوري تعريف و در پي آن ، تغيير و تحول در معاونت‌ها و ادارات كل و چارت سازمان صورت گيرد.

رحمتي نيا در خصوص تحول در نيروي انساني گفت: براي اين منظور بنا به توصيه مقام معظم رهبري در همه عرصه‌ها و براي همه سطوح اعم از مديران ، كارگزاران ، پرسنل ستادي و زائران دوره‌هاي مختلف آموزشي برگزار شد.

معاون پشتيباني سازمان حج و زيارت به ماموريت‌هاي اجرايي سازمان اشاره كرد و گفت: گرچه حدود 17 نهاد براي اجراي عمليات حج با سازمان حج و زيارت همكاري دارند، اما در اكثر موارد انتظار برطرف كردن مشكلاتي كه مربوط به ساير نهادها و سازمان‌ مي شود از سازمان حج و زيارت مي رود.

رحمتي نيا همچنين در مورد تاثير اطلاع رساني در بهره وري بيشتر حج ، ابراز داشت: هر چه اطلاع رساني بيشتر و بهتري در اين خصوص صورت گيرد، مشكلات و زحمات كمتري بر عهده مسئولين امر خواهد بود و به تبع آن زائران از اين سفر بهره بيشتري خواهند برد و وظيفه ماست كه با اطلاع رساني و آموزش ، استرس زائران را تا حد امكان كاهش داده تا آنها با آرامش بيشتري سفر خود را انجام دهند.

همزمان با حضور رحمتي نيا از عادل هژبري فرد مدير سابق حج و زيارت استان تقدير و "محمود فيضي" به عنوان مدير سازمان حج و زيارت استان زنجان معرفي شد.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن