تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804626390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس تصويب كرد مجازات هاي اجتماعي جايگزين زندان مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: مجلس تصويب كرد مجازات هاي اجتماعي جايگزين زندان مي شود
كليات لايحه مجازات هاي اجتماعي جايگزين زندان به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد. به گزارش خبرنگار امور مجلس ما، كليات لايحه فوق در نشست علني ديروز خانه ملت و با هدف كاهش آمار زندانيان مورد بررسي قرار گرفت.
در ابتدا مخبر كميسيون قضايي و حقوقي با ارايه توضيحاتي در خصوص ضرورت تصويب لايحه مزبور گفت: امروزه بسياري از قضات و اساتيد دانشگاه و حقوقدانان به اين نتيجه رسيده اند كه اعمال مجازات زندان در همه موارد كارآمد نيست. يكي از اهداف مجازات اصلاح مجرم است متأسفانه در بسياري از موارد افرادي كه براي اولين بار به زندان راه پيدا مي كنند به مكاني وارد مي شوند كه انواع و اقسام جرايم در آنجا آموزش داده مي شود مشكلاتي كه براي خانواده زندانيان هم ايجاد مي شود مضاعف بر اين است.
وي با بيان اينكه زندان واقعاً جاي بدي است تصريح كرد: فقط افرادي بايد به زندان بروند كه آزادي آنها مخل آزادي ديگران در جامعه است. كسي كه كلاهبرداري و شرارت مي كند بايد به زندان برود اما براي كسي كه بر اثر بي احتياطي در امر رانندگي به زندان مي رود بايد مجازات هاي اجتماعي در نظر گرفت.
وي موارد مجازات اجتماعي جايگزين زندان را جزاي نقدي روزانه و محروميت موقت از حقوق اجتماعي با مشاركت مردم و نهادهاي مدني دانست.
در ادامه كواكبيان نماينده دوم خردادي سمنان در مخالفت با كليات لايحه فوق با انتقاد از بند چهار ماده 14 آن گفت: طبق اين بند يكي از مواردي كه بايد جايگزين زندان شود اين است كه زنداني بايد در جهت رفع آثار زيانبار مادي يا معنوي ناشي از جرم يا رضايت بزه ديده خدمات ارائه دهد كه اين قابل قبول نيست. لذا من مخالف اين لايحه هستم.
اما يوسف نژاد نماينده ساري در موافقت با كليات لايحه فوق گفت: اين لايحه حركت در جهت قانون برنامه و قانون اساسي است.
وي با اشاره به فصل يازدهم قانون برنامه چهارم اظهار داشت: طبق اين فصل دولت بايد در جهت توسعه امور قضايي لايحه اي را به نام جايگزين مجازات حبس يا زندان براي بهره گيري از روش هاي نوين اصلاح و تربيت مجرمان در جامعه و كاهش زمينه جرم به مجلس ارائه دهد. بنابراين دولت لايحه محروميت هاي اجتماعي و جزاي نقدي را جايگزين زندان كرده است.
سپس براي كليات لايحه مجازات هاي اجتماعي جايگزين زندان راي گيري به عمل آمد كه با 155 راي موافق و 6 راي مخالف از مجموع 194 نماينده حاضر در مجلس به تصويب رسيد.
ايران به كنوانسيون
مبارزه با دوپينگ ملحق مي شود
با تصويب مجلس، ايران به كنوانسيون بين المللي مبارزه با دوپينگ مي پيوندد. نمايندگان مجلس در ادامه نشست علني ديروز لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون بين المللي مبارزه با دوپينگ را تصويب كردند.
بر اين اساس به دولت جمهوري اسلامي ايران اجازه داده مي شود به كنوانسيون بين المللي مبارزه با زورآزمايي (دوپينگ) و ضمائم آن متشكل از ليست ممنوعه سال 2005 ميلادي آئين نامه جهاني مبارزه با دوپينگ و شرايط اعطاي مجوز استفاده از داروهاي ممنوعه براي درمان بپيوندد.
انتخاب نمايندگان ناظر
در ادامه جلسه روز گذشته مجلس نمايندگان ناظر براي عضويت در چند شورا و مجمع انتخاب شدند.
بر اين اساس كائيدي، شهرياري و خالقي جهت عضويت در هيئت مركزي نظارت بر انتخابات هيئت مديره نظام پزشكي برگزيده شدند. كرمي راد و حسينيان هم به عنوان ناظران مجلس در هيئت واگذاري بخشي از سهام عدالت انتخاب شدند.
عليرضا منادي، قادري و حسن پور نيز عضو شوراي عالي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 شدند.
همچنين مطورزاده، عثماني و قاضي پور نيز به عنوان ناظران كميسيون هاي اقتصادي، برنامه و بودجه و صنايع و معادن مجلس جهت عضويت در شوراي رقابت انتخاب شدند.
پاسخ هاي وزير نيرو
نماينده مجلس را قانع كرد
پاسخ هاي وزير نيرو به سؤال نماينده سقز و بانه او را قانع كرد.
در پايان جلسه ديروز فخرالدين حيدري نماينده سقز و بانه در سؤال خود از فتاح از عدم تخصيص اعتبارات كافي براي اتمام سدهاي استان كردستان انتقاد كرد و خواستار تسريع در راه اندازي سد «چراغ ويس» در اين استان شد.
در پاسخ به اين سؤال، فتاح وزير نيرو با بيان اينكه تا قبل از شروع به كار دولت نهم احداث اين سد پيشرفت چنداني نداشته است؛ اعتبار اختصاصي براي احداث آن در سال 1384 را 600 ميليون تومان ذكر كرد. وزير نيرو اضافه كرد كه اعتبارات تخصيصي به اين سد در سه سال گذشته 75 درصد افزايش يافته است كه نسبت به افزايش بودجه بخش آب در قانون بودجه؛ افزايش منطقي است. فتاح تأكيد كرد كه اعتبار اختصاصي به احداث سد چراغ ويس، متناسب با رشد بودجه بخش آب كشور بوده است. وزير نيرو با اشاره به واگذاري احداث اين سد به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، گفت: گرچه پيمانكار در ابتدا قبول كرد كه بدون دريافت پيش پرداخت آن را احداث كند اما پس از آغاز عمليات از وزارت نيرو پيش پرداخت مطالبه كرده است. فتاح، رقم پرداختي به پيمانكار براي احداث اين سد را تا پايان سال گذشته 15 ميليارد ريال برآورد كرد و گفت: امسال نيز 12 ميليارد ريال به عنوان پيش پرداخت به پيمانكار سد چراغ ويس پرداخت شده و تا سه ماهه آينده حدود 13 ميليارد ريال ديگر به اين سد اختصاص خواهد يافت. وزير نيرو احداث اين سد را براي آب رساني به شهرها و روستاهاي استان كردستان و به ويژه سقز و بانه ضروري دانست. وزير نيرو به اقدامات انجام شده در خصوص تأمين آب استان كردستان اشاره كرد و گفت: گرچه اقدامات خوبي در زمينه مهار آبها در كردستان صورت گرفته اما خشكسالي سال گذشته و امسال مزيد بر علتها شده و بر مشكلات تأمين آب منطقه افزوده است. فتاح اظهار داشت: هم اكنون وزارت نيرو در تلاش است تا سه سد را در استان كردستان به بهره برداري برساند.
پس از توضيحات وزير نيرو، حيدري نماينده سقز و بانه اعلام كرد كه از پاسخ هاي وزير قانع شده است.
خاطرنشان مي شود در طول سه سال گذشته، توضيحات وزراي دولت نهم بسياري از نمايندگان را قانع كرده است.
حمايت ابوترابي فرد
از قانون ماليات بر ارزش افزوده
نائب رئيس اول مجلس از قانون ماليات بر ارزش افزوده حمايت كرد. حجت الاسلام ابوترابي فرد كه در غياب لاريجاني رياست جلسه علني ديروز را برعهده داشت در نطق پيش از دستورش گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده به عنوان يك قانون جامع، علمي، مدرن و عادلانه با ظرفيت بالاي انعطاف مورد وفاق جريانات سياسي داخل، ثمره تلاش بيش از دو دهه دولت ها و مجلس شوراي اسلامي است.
وي افزود: از اظهارات اصناف مختلف برمي آيد بعضي از مجريان و بسياري از مؤديان محترم آشنايي لازم نسبت به محتوا و ابعاد مختلف از جمله معافيت ها نداشته و فرصت كافي براي تبيين و توجيه صورت نگرفته است. لازم است اطلاع رساني و آموزش همگاني صورت گيرد و بخصوص از رسانه هاي ملي و رسانه هاي مكتوب در اين رابطه استفاده شود.
ابوترابي فرد ادامه داد: قانونگذار با توجه به نوپا بودن اين قانون اختيارات كافي به مجريان اعطا كرده تا برحسب ظرفيتهاي اجرايي كشور و آمادگي بخشهاي مختلف اقتصادي اجراي اين قانون را توسعه داده و آن را با دقت و حوصله عملياتي بنمايد. در ماده 18 قانون ترتيب تعيين و اعلام مؤديان به عهده سازمان امور مالياتي كشور گذاشته شده است و اين سازمان با افزايش آستانه مالياتي مي تواند دايره شمول را در حد ضرورت تعيين نمايد و زمان اجراي قانون را با توجه به واقعيت هاي اجتماعي مديريت كند.
وي تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي دقيقاً با عنايت به اينكه اجراي اين قانون نيازمند تبيين و تشريح صحيح و افزايش آگاهي و اطلاعات عمومي مردم و اصناف محترم است و با توجه به اينكه مجريان بايستي از توانايي لازم براي اجراي صحيح آن برخوردار باشند در متن قانون ظرفيت هايي را پيش بيني نموده تا دست مجريان در تعيين سطح اجراي قانون باز باشد.
نائب رئيس مجلس در ادامه نطقش بازار و اصناف را به عنوان يكي از اركان كليدي جامعه ديني و نظام اسلامي برشمرد و در عين حال خطاب به آنان گفت: اصناف و بازاريان بايد با هوشياري بيش از گذشته مراقب دسيسه هاي دشمنان سيلي خورده اسلام و انقلاب اسلامي باشند.
وي همچنين از دولت خواست تا اصناف را مشاور امين خود دانسته و از ديدگاه هاي دلسوزانه آنان در اداره امور اقتصادي بهره ببرد.
ابوترابي در پايان گفت: بايد از تجربه اجرايي قانون ماليات بر ارزش افزوده درس آموخت و در بررسي ابعاد مختلف طرح تحول اقتصادي در مجامع علمي اصرار ورزيد.
يحيي زاده: گاهي ترك مشتبهات وظيفه شرعي است
نماينده مردم تفت و ميبد بدون اشاره صريح به موضوع پرداخت 100 ميليون تومان به هر نماينده گفت: گاهي اوقات ترك مشتبهات وظيفه اخلاقي و شرعي است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدجلال يحيي زاده در نطق پيش از دستورش گفت: اگر به تعبير امام(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است، بي ترديد تحقق اين مهم با حفظ اعتماد و اعتقاد مردم به نظام ميسر مي شود. آنچه در اين روزها نسبت به يكي از وزرا و تعدادي از ما وكلا اتفاق افتاده به شدت موجب خدشه دار شدن اعتماد مردم شده است از اين رو لازم است تا دير نشده براي اعتمادسازي اقدام كنيم، چاره كار نيز بسيار ساده و در يك جمله است «گذشت از آنچه كه طبق قضاوت ملت آگاه و فهيم استحقاق آن را نداريم.»
وي در بخش ديگري از نطقش، فرهنگ كشور را همچنان مظلوم دانست و اظهار داشت: با وجود تاكيد مجدد مقام معظم رهبري به ضروت توجه بيشتر به فرهنگ، اما فرهنگ همچنان مظلوم است و هنوز فاقد استراتژي فرهنگي هستيم.
يحيي زاده متذكر شد: هنوز هم در ارائه طرح ها و لوايح دولت و مجلس بيشتر در پي اقتصاد هستند. هنوز هم سياست زدگي، فسادزدگي و اخيرا شعارزدگي در دستگاه هاي فرهنگي به وضوح مشاهده مي شود، هنوز هم با وجود بودجه فرهنگي بودجه فرهنگ ناچيز و نامناسب است. آيا اين همه آشفتگي فرهنگي كه در كوچه و بازار، فرودگاه، فروشگاه ، ورزشگاه و دانشگاه و حتي مساجد و تكايا ديده مي شود نبايد ما را به خود آورد؟ آيا تبليغ و ترويج خرافات، بروز و ظهور عرفان هاي وارداتي مخرب وحشتناك نبايد ما را به حساسيت فوق العاده موضوع رهنمون سازد؟ آيا زمان آن نرسيده است به برخي از مسئولان فرهنگي كه علاقه دارند هر روز در غير حيطه مسئوليتي شان موضوعي و موضعي را مطرح كنند، تذكر جدي داده شود؟
بزرگواري: از دولت مكتبي
و مردمي دفاع مي كنيم
نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد گفت: از دولت مكتبي و مردمي احمدي نژاد دفاع مي كنيم.
علي محمد بزرگواري در نطق پيش از دستور خود اظهار داشت ما در مجلس از دولتي كه مكتبي و مردمي بوده و مورد عنايت خاص مقام معظم رهبري هستند، دفاع مي كنيم و در حال دفاع از حقوق مردم شريفي كه در تمام عرصه ها نظام مقدس اسلامي ما را تنها نگذاشته اند، هستيم.
بزرگواري اظهار داشت: بنده در دفاع از اين مردم به دولت و شخص رئيس جمهور مي گويم كه امنيت، فرهنگ، عمران - آبادي و سياست داخلي مملكت متعلق به وزارت كشور بوده و وزير مربوطه در ميان وزراي ديگر به عنوان شيخ الوزرا معروف است.
وي ادامه داد: اما چند صباحي است كه اين وزارت كليدي حاشيه دار شده و دلسوزان و حاميان نظام مقدس اسلامي و حاميان دولت بسيجي و مردمي از اين وضعيت ناراضي و نگرانند.
تقدير نماينده شيروان
از اقدامات عمراني دولت نهم
نماينده مردم شيروان از اقدامات دولت نهم و شخص رئيس جمهور در عمران و آباداني اين منطقه تقدير كرد.
محمدرضا حسين نژاد در نطق خود ابراز اميدواري كرد كه با اجراي مصوبات ارزشمند سفر اخير رئيس جمهور و هيات دولت به خراسان شمالي در جهت عمران و آباداني استان حركتي صورت گرفته باشد.
نماينده شيروان همچنين تصريح كرد: جا دارد مراتب تقدير و تشكر موكلين شيرواني خود را از افتتاح و كلنگ زني فاز دوم سيكل تركيبي نيروگاه شيروان كه با حضور رئيس جمهور، وزير نيرو و هيات همراه انجام شد، اعلام كنم.
وي گفت: مردم شيروان از تصويب پروژه بيمارستان 200 تخت خوابي و طرح جمع آوري فاضلاب و كنار گذر شيروان، سالن هاي ورزشي، راه هاي روستايي و پروژه هاي آب و خاك نيز ابراز خرسندي و از رئيس جمهور قدرداني كردند.
نماينده مردم شيروان در خانه ملت، خاطرنشان كرد: دستور رئيس جمهور به بررسي وضعيت كارخانه الياف و مشكلات دشت شرق شيروان اميد تازه اي در دل ها ايجاد و مردم از اين مسئله بسيار خرسند هستند.
اظهارنظر قوامي درباره توسعه
نماينده مردم اسفراين گفت: دستيابي به توسعه پايدار كليد حل مشكلات اقتصادي و اجتماعي است
هادي قوامي در نطقش اظهار داشت ارتقاء مستمر شاخص هاي مختلف توسعه و بهبود تدريجي آنها امروزه به عنوان مهمترين وظيفه دولت ها و نمايندگان آنان در سطح مناطق تلقي مي شود، در واقع دستيابي به عدالت اجتماعي و افزايش سطح درآمد و رفاه و رضايتمندي و به طور كلي تحقق همه آرزوها و آمال بشري با شاخص هاي توسعه اقتصادي و اجتماعي تعريف شده است.
انتقاد نماينده مشكين شهر
از عملكرد احمد توكلي
نماينده مردم مشكين شهر با انتقاد از عملكرد رئيس مركز پژوهش هاي مجلس گفت: رئيس مركز پژوهش هاي مجلس به جاي ارايه چارچوب هاي فكري مورد نياز و طرح هاي رهگشا براي حل مشكلات كنوني كشور، سعي دارد كه مرد شماره يك تذكرات مجلس لقب گيرد.
يونس اسدي در نطقش ابراز اميدواري كرد كه مركز پژوهش هاي مجلس براي مشكلات كشور راهكار ارايه دهد؛ چرا كه برنامه براي اداره امور كشور در قالب برنامه هاي 5 ساله نوشته مي شود و بايد تمامي ابعاد توسعه كشور را در بر بگيرد.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن