تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813221739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم: حوزه بايد مراقب كمرنگ شدن نقش روحانيت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم: حوزه بايد مراقب كمرنگ شدن نقش روحانيت باشد
خبرگزاري فارس: رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: ‌50 سال قبل روحانيت جزو‌ گروه‌هاي مرجع اجتماعي بود و مردم از روحانيت الهام و تاثير مي‌گرفتند، اما امروز هنرپيشه‌ها و ورزشكاران نقش آفرين هستند و از حوزه نفوذ روحانيت كاسته شده كه بايد اين مسئله مد نظر مسئولان حوزه قرار گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، سيد حسن رباني در دومين روز از گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور با بيان اينكه براساس آيات قرآن، فرهنگ نقش احياگري را براي ملت‌ها دارد ،گفت : رفتار ما انسان‌ها تابع انديشه ماست و انسان آنگونه عمل مي‌كند كه مي‌انديشد.
وي با بيان اينكه سياستمداران گفته‌اند، اگر يك دلار خرج فرهنگ كنيم ماندگاريش بيشتر از 10 دلار هزينه كردن در جنگ است، بيان داشت: متاسفانه امروز در برخي از خانواده‌هاي متدين مي‌بينيم جريان‌هاي فمينيستي تاثير گذاشته و حتي به خانواده‌هاي روحانيت هم سرايت كرده است.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم مبادي فرهنگ ساز امروز ايران را صدا و سيما، ماهواره، اينترنت، مطبوعات، نشريات و تلفن همراه برشمرد و افزود‌: ‌اين در حالي است كه مبادي فرهنگ ساز در گذشته مسجد، تكايا و هيئت‌ها و مناسبات مذهبي بودند و ‌بعد از انقلاب نهاد نماز جمعه هم به اين مبادي فرهنگ ساز اضافه شد.
رباني با مقايسه مبادي فرهنگ ساز امروز و ديروز جامعه اسلامي ايران يادآور شد: ‌50 سال قبل روحانيت جزو‌ گروه‌هاي مرجع اجتماعي بود و مردم از روحانيت الهام و تاثير مي‌گرفتند، اما امروز هنرپيشه‌ها و ورزشكاران نقش آفرين هستند و از حوزه نفوذ روحانيت كاسته شده است.
وي خطاب به ائمه جمعه سراسر كشور تأاكيد كرد: ما ديروز داراي نقش فرهنگي و جريان سياسي موثري بوديم و امروز رقباي زيادي آمده‌اند و نقش ما را كمرنگ كرده‌اند‌.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم يكي از محورهاي مقابله با اين مبادي جديد را اطلاع رساني و آگاهي بخشي به روحانيت و ائمه جمعه خواند و اضافه كرد: آنچه از ميراث ديني در بين مردم داريم مربوط به زحمات علماي گذشته است؛ 50 سال قبل مجتهداي بودند و اين نسل را اين چنين متدين تربيت كردند و ما سر سفره احسان آنها هستيم.
وي افزود : ‌نسل امروز در اختيار ماست‌، فردا روشن مي‌شود نقش ما چه بوده است.
رباني گفت: ‌در 50 سال قبل استان‌هاي مشهد، تبريز و استان‌هاي ديگر هر كدام يك تا شش مجتهد مسلم و صاحب اثر داشتند، ولي امروز خالي شده است.
وي تاكيد كرد:‌ هم اكنون در قم و مشهد ظرفيت‌هاي علمي مناسبي فراهم شده است و اگر اين ظرفيت‌ها در اختيار شما باشد، مي‌توانيد از آن به نحو مطلوب استفاده كنيد.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه امروز تعداد روحانيون در قبال موج فرهنگي كم است،تصريح كرد: امروز براي 10 هزار نفر يك روحاني داريم، بنابراين حوزه‌ها بايد جذبشان را زيادتر كنند و برماست اين امكانات را در اختيار آنها بگذاريم.
وي با بيان اينكه دفتر تبليغات حوزه علميه قم 18 مجله علمي ارزشمند منتشر كرده است بيان داشت:‌ در كشور حدود 100 مجله منحرف، غيرمذهبي يا خنثي مطالب خاصي را منتشر مي‌كنند.
رباني به موضوعات مجله‌هاي منتشر شده در دفتر تبليغات حوزه علميه قم اشاره كرد و گفت‌: ما آماده‌ايم اين نشريات را در اختيار ائمه جمعه قرار دهيم.
وي همچنين به گروه‌هاي متخصص در دفتر تبليغات حوزه علميه قم اشاره و تصريح كرد: ‌گروه‌هاي متخصص آماده‌اند تا اگر جايي احساس شد جوانان مورد تاثير القاهاي انحرافي قرار گرفته‌اند به آنها كمك و اطلاع رساني كنند.
انتهاي پيام/ب
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن