تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حاشيه سفر رييس قوه قضائيه به استان اردبيل تشريح شد: گزارش رييس كل دادگستري استان اردبيل از تشكيلات قضايي اين استان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در حاشيه سفر رييس قوه قضائيه به استان اردبيل تشريح شد: گزارش رييس كل دادگستري استان اردبيل از تشكيلات قضايي اين استان
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رييس كل دادگستري و رييس شوراي قضايي استان اردبيل اظهار داشت: امروز نظام جمهوري اسلامي ايران به توسعه به وقوع پيوسته در نهاد عدالت كشور كه به بركت وجود و حضور عالم جليل القدر حضرت آيت الله شاهرودي كه در راس قوه قضائيه است بر خود مي بالد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، غلامرضا خلف رضايي رييس كل دادگستري و رييس شوراي قضايي استان در جلسه ديدار رياست قوه قضائيه با مسوولان قضايي اين استان در تشريح تشكيلات قضايي اين استان اظهار داشت: تشكيلات قضايي استان در كنار مجموع نهادها، ادارات و سازمان هاي دولتي و با تعامل مطلوب و كارساز با آن ها از جمله منسجم ترين دستگاه هاي حكومتي در استان با تمام انرژي و قواي لازم در خدمت مردم منطقه است.
وي ادامه داد: دادگستري استان با تعداد 689 نفر مركب از 121 قاضي و 586 كارمند در 16 حوزه قضايي فعاليت دارند.
رييس كل دادگستري استان اردبيل تعداد شعب تجديد نظر، دادگاه هاي حقوقي، دادگاه هاي خانواده، محاكم جزايي، بازپرسي، دادياري، اجراي احكام و دادگاه هاي انقلاب استان را جمعا 115 شعبه عنوان كرد.
وي در خصوص آمار پرونده ها افزود: در شش ماهه اول سال 1387 آمار ورودي پرونده ها به دادسراهاي استان 21489 فقره و محكومه نيز 21793 فقره بوده است.
وي همچنين آمار ورودي پرونده به شعب مختلف محاكم استان را نيز در شش ماهه اول 32018 فقره و تعداد پرونده هاي مختومه را 30346 فقره اعلام كرد.
خلف رضايي خاطر نشان كرد: تشكيلات قضايي استان اردبيل در راستاي خدمت رساني بيشتر به مردم و اجرا كردن سياست هاي قوه قضائيه در راستاي توسعه قضايي در مواردي رتبه ممتاز كشوري را دارد و جزو اولين استان ها در اجرايي كردن برنامه ها بوده است.
خلف رضايي با بيان اينكه اولين شوراهاي حل اختلاف كشور در استان اردبيل راه اندازي شده، اظهار داشت: اكنون از تعداد 716 شعبه راه اندازي شده تعداد 472 شعبه فعال است و تعداد 2080 نفر اعضا در شعبات مذكور سازماندهي شده و فعاليت دارند.
وي با بيان اينكه براي اولين بار در سطح كشور واحد مصالحه به ابتكار دادگستري استان اردبيل در سال هاي گذشته ايجاد شده، خدمات اين واحد را در كنار شعبه هاي حل اختلاف چشم گير عنوان كرد و گفت: از بدو تاسيس واحد مصالحه تاكنون حدود چهار هزار و 500 فقره پرونده وارد واحد مصالحه شهرستان اردبيل شده كه از آن تعداد حدود چهار هزار و 400 فقره پرونده مختومه شده است.
وي اقدامات بخش فن آوري اطلاعات و ارتباطات تشكيلات قضايي استان را چشم گير عنوان كرد و افزود: در حال حاضر علاوه بر مركز استان تمام شهرستان ها به شبكه مديريت قضايي پرونده (CMF ) مجهز شده اند كه به محض مرتفع شدن مشكل مخابراتي كه مرتبا در حال پيگيري است اين طرح در حوزه هاي قضايي بخش نيز راه اندازي خواهد شد.
خلف رضايي از ديگر فعاليت هاي دادگستري استان را راه اندازي واحد ابلاغ الكترونيكي و همچنين سيستم SMS ، استقرار كيوسك هاي اطلاع رساني براي مراجعين، راه اندازي نشريه الكترونيكي و پورتال اينترنتي اطلاع رساني، به كارگيري اتوماسيون اداري در بخش هاي مالي، اداري و پشتيباني عنوان كرد.
وي همچنين فعاليت هاي عمراني دادگستري استان را مطلوب عنوان كرد و گفت: اكنون طرح هاي عمراني دادگستري استان اعم از ساختمان هاي دادگستري ها، دادگاه هاي بخش، مجتمع شوراهاي حل اختلاف، خانه هاي سازماني و ساختمان آموزش جمعا در متراژ 21475 متر با حدود 50 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به ساير حوزه هاي تشكيلات قضايي اشاره كرد و گفت: در حوزه ثبت اسناد و املاك در ساماندهي مشاورين املاك و صدور بيش از 500 فقره پروانه تخصصي در سال 86 ، اجراي طرح كادافتر، كسب رتبه اول كشوري در صدور اسناد مالكيت روستايي و نيز افزايش 18 درصدي درآمد نسبت به تعهد ساليانه از جمله موفقيت هاي حاصله است.
وي در انتها از سازمان قضايي نيروي مسلح استان ياد كرد و گفت: در راستاي سياست هاي اعلامي رياست محترم قوه قضائيه به امر پيشگيري از وقوع جرم اهتمام ويژه كرده و در اين امر با همكاري نيروهاي مسلح ضمن برگزاري بيش از 15 مجمع استاني، پيشگيري از وقوع جرم به موفقيت هاي زيادي نائل شده كه كاهش آمار ورودي پرونده ها در خصوص بعضي از جرايم مربوط به نيروهاي مسلح بيانگر موفقيت سازمان در امر پيشگيري از وقوع جرم در سطح نيروهاي مسلح استان بوده است./06/120
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن