تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816031061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

٢٢٥ دانش آموز در ٥ سال گذشته بر اثر تصادف در حاشيه مدارس كنار جاده ها جان باختند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ٢٢٥ دانش آموز در ٥ سال گذشته بر اثر تصادف در حاشيه مدارس كنار جاده ها جان باختند
خطر مرگ بر دانش آموزان مدارس حاشيه جاده هاي استان مازندران سايه انداخته است و هر لحظه جان آنان را تهديد مي كند.

هر ساله تعداد زيادي از دانش آموزان مازندراني كه به طور عمده در مدارس حاشيه جاده هاي اين استان مشغول به تحصيل هستند، جان خود را از دست مي دهند.

اين موضوع با آغاز سال جديد تحصيلي به دغدغه بسياري از خانواده هاي دانش آموزان مازندراني تبديل شده است.

دانش آموزان هر روز به شكل هاي مختلف، راهي مدارس مي شوند و پس از فراگيري دروس جديد به آغوش خانواده بازمي گردند.

با اين حال، خانواده ها در فاصله اي كه فرزندانشان مسير مدرسه تا منزل را طي مي كنند، همواره نگران خطراتي هستند كه آن ها را تهديد مي كند.

اين موضوع باتوجه به شرايط خاص مازندران و اين كه تاكنون ٢٢٥ دانش آموز جان خود را در جاده هاي اين استان از دست داده اند، به دغدغه بسياري از خانواده ها افزوده است.

اين درحالي است كه خانواده ها براي تعليم و تربيت فرزندان خود، چاره اي جز فرستادن آن ها به مدارس ندارند.

باتوجه به اين كه بسياري از مدارس مازندران در حاشيه جاده ها احداث شده است و از آنجا كه تمامي خانواده ها تمكن مالي لازم را براي تحصيل فرزندان خود در مدارس غيرانتفاعي يا مدارسي كه در مكان هاي مناسبي احداث شده است ندارند، حل اين مشكل از حوزه اختياراتشان خارج است و مسئولان مازندران بايد براي حل اين معضل دست به كار شوند.

ولي يكي از دانش آموزان كه مدرسه فرزندش در سوادكوه و در حاشيه جاده قرار دارد، در اين رابطه مي گويد: سال هاست كه فرزندان خود را با نگراني و استرس به مدرسه مي فرستيم.

«اولادي» مي افزايد: دانش آموزان اين مدرسه، همواره با ترس و دلهره، عرض خيابان را طي مي كنند و اين مشكل از زمان تأسيس اين واحد آموزشي با دانش آموزان همراه بوده است. وي ادامه مي دهد: باوجود اين كه هر سال شاهد كشته شدن دانش آموزان زيادي در حاشيه اين جاده هستيم، اما تاكنون هيچ اقدامي براي ايمن سازي مدارس حاشيه جاده ها صورت نگرفته است.

مادر يكي از دانش آموزان دختر در شهرستان قائم شهر هم مي گويد: دانش آموزاني كه به هر دليل در مدارس حاشيه جاده ها تحصيل مي كنند، هميشه در معرض تهديد تصادفات احتمالي قرار دارند و اين امر، نگراني هاي زيادي را براي والدين درپي دارد.

«مهراني» مي افزايد: علاوه بر اين، نگراني و دلواپسي دانش آموزان تأثير منفي بر كيفيت تحصيل آنان مي گذارد.

وي خاطرنشان ساخت: بنابراين ضمن بالا بردن ضريب ايمني مدارس حاشيه جاده ها، ايجاد تاسيساتي براي حفاظت جان دانش آموزان همانند احداث پل هاي عابر پياده روي جاده ها يا نصب وسايل هشداردهنده ضروري است.

رئيس سازمان آموزش وپرورش مازندران هم دراين رابطه مي گويد: حل اين مشكل، ابتدا نيازمند فرهنگ سازي است كه براي اين كار بايد فرهنگ سازي از خود مدارس آغاز شود.

«عبدالوحيد فياضي» مي افزايد: از آن جا كه حفظ ايمني در تردد دانش آموزان، موجب كاهش اضطراب آن ها مي شود و در كيفيت تحصيلي آن ها تاثير دارد، تمامي افراد جامعه براي ارتقاي تحصيلي دانش آموزان مسئول هستند و بايد براي اين كار، امكانات لازم فراهم شود.

وي اضافه مي كند: مشكل مدارس حاشيه جاده ها هميشه وجود داشته است و براي حل آن دستگاه هاي اجرايي مختلف از جمله نيروي انتظامي، راه و ترابري، سازمان حمل و نقل، شهرداري و ديگر ادارات بايد آموزش وپرورش را در تامين امنيت دانش آموزان ياري كنند تا مشكلات موجود در اين زمينه به حداقل ممكن كاهش يابد.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي مازندران نيز در اين رابطه با اشاره به اين كه تصادفات، مهم ترين عامل مرگ و مير در كشور به شمار مي رود، مي گويد: به طور ميانگين روزانه ١٩ نفر در اين استان جان خود را بر اثر تصادف از دست مي دهند.

«فرهاد صالحيان» مي افزايد: در ٥ سال اخير متاسفانه ٢٢٥ دانش آموز در حاشيه جاده هاي مازندران به دليل تصادف جان باختند. وي با بيان اين كه ٤٣ درصد مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات استان به عابر پياده اختصاص دارد، تصريح مي كند: در حال حاضر ٤٠٠ مدرسه مازندران در حاشيه جاده ها استقرار دارد كه از اين ميان در ١٣٠ مدرسه آموزش هاي لازم براي كاهش خطرات ارائه شده است و سالانه ٥٠ مدرسه تحت پوشش طرح ايمن سازي قرار مي گيرد.

مديركل راه و ترابري مازندران هم مي گويد: ايمن سازي مدارس حاشيه جاده ها يكي از اولويت هاي اصلي اين اداره كل محسوب مي شود و تاكنون اقدامات موثري در اين زمينه انجام گرفته است.

«موسي رحيمي» مي افزايد: نصب علايم، استقرار تجهيزات ايمني و ارائه آموزش هاي لازم از جمله مهم ترين مواردي است كه در اين زمينه اجرايي شده است و هم زمان با شروع سال تحصيلي جديد، با همكاري ديگر دستگاه هاي اجرايي مرتبط، برنامه هاي مختلفي در زمينه افزايش ايمني مدارس استان اجرا خواهد شد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران هم دراين باره مي گويد: آموزش ايمني و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به عنوان يكي از برنامه هاي آموزش پليس، هر سال در مدارس استان اجرا مي شود كه اين برنامه ها براي مدارس حاشيه جاده ها به صورت ويژه است.

«رمضانعلي سوادكوهي» خاطرنشان مي سازد: علاوه بر اجراي برنامه هاي آموزشي، با رانندگان متخلفي كه علايم ايمني در راه هاي منتهي به مدارس و جاده هاي حاشيه مدارس را ناديده مي گيرند، برخورد خواهد شد و تلاش مي شود از راهكارهايي استفاده شود كه كمترين آسيب به دانش آموزاني كه در مدارس حاشيه جاده ها تحصيل مي كنند، وارد شود.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن