تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816318503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنظيم خانواده، مهمترين راه دستيابي به اهداف سلامت باروري است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


عمومی- گروه سلامت:
رئيس اداره تنظيم خانواده وزارت بهداشت، از ورود روش پيشگيري از بارداري جديد كاشتني طي يكسال آينده به برنامه كشوري تنظيم خانواده خبر دادو گفت: همچنين طي 2 سال گذشته 2 روش جديد پيشگيري از بارداري به برنامه كشوري تنظيم خانواده اضافه شد كه در كارنامه ما سابقه درخشاني است. وي افزود: تنظيم خانواده، مهمترين راه دستيابي به اهداف سلامت باروري است.
دكتر محمد اسلامي، اين دو روش را شامل آمپولهاي تزريقي يك ماهه (سيكلوفم) و روش اورژانسي پيشگيري از بارداري (لونورژسترول) برشمرد و افزود: از اين دو روش بهمدت 2 سال در كشور استفاده شده است.
وي، با بيان اينكه هماكنون اين دو روش جديد جلوگيري از بارداري حتي در مناطق روستايي مورد استفاده قرار ميگيرد، تصريح كرد: كار تحقيقاتي روي روش پيشگيري از بارداري كاشتني هم بهمدت 6 ماه با نتايج مقدماتي رضايت بخش در حال انجام است و اميد آن ميرود كه اين روش جديد طي يكسال آينده به برنامه كشوري تنظيم خانواده اضافه شود.
رئيس اداره تنظيم خانواده وزارت بهداشت، با اين توضيح كه در نخستين سال استفاده از سيكلوفم شمار مصرف كنندگان20 هزار نفر و در سال دوم با 5/2 برابر افزايش به 50 هزار نفر رسيد، به ايسنا گفت: اميدواريم اين سير افزايشي طي 2 سال آينده با سرعت بيشتري طي شود و در حد ساير روشهاي پيشگيري از بارداري به ثبات لازم برسد.
دكتر اسلامي، همچنين با بيان اينكه ميزان نرخ رشد جمعيت براساس اعلام مركز آمار ايران در فاصله سالهاي 75 تا 85، 6/1 بوده است، افزود: ميزان نرخ رشد جمعيت در آغاز برنامههاي تنظيم خانواده با هدف ارتقاي سلامت مادران و كودكان 8/3 بود كه هماكنون پس از گذشت 20 سال به متوسط 6/1 رسيده است.
وي هدف برنامههاي كشوري تنظيم خانواده را ارتقاي سلامت مادر و كودك و نه كاهش نرخ رشد جمعيت برشمرد و ادامه داد: وزارت بهداشت در كنار ساير سازمانها، مسئول اجراي قانون آمايش سرزمين است كه در اين قانون به حداكثر رشد جمعيت يك درصد اشاره شده است.
رئيس اداره تنظيم خانواده وزارت بهداشت، با بيان اينكه در برخي از مناطق كشور باروري به ميزان جايگزين رسيده در ادامه خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه در برخي از مناطق كشور هنوز باروريهاي خطرناك وجود دارند كه بايد كاهش يابد.
يكي از اجزاي سلامت و ايمني مادران تحقق زايمان ايمن است. از آنجا كه اكثر مرگها و عوارض ناشي از بارداري و زايمان، در حول و حوش زايمان اتفاق ميافتد، بنابر اين تامين شرايط لازم براي انجام زايمان ايمن در نظام ارائه خدمات، توجه به كيفيت خدمات ارائه شده براي مردم روستا و امكان تشخيص و ارجاع بموقع آنان درصورت بروز عوارض بارداري و زايمان از اولويتهاي مهم در سيستم ارائه خدمات است.
وي پيشگيري از بارداريهاي ناخواسته و پرخطر را از مزيتهاي تنظيم خانواده دانست و ادامه داد: بارداريهاي ناخواسته به 2 گروه يك همسر (يا زن يا مرد مخالف بارداري هستند) و 2 همسر (هر دو مخالف بارداري هستند) تقسيم ميشوند. طبيعتا سياستهاي اداره سلامت جمعيت خانواده، كاهش بارداريهاي ناخواسته 2 همسر و پيشگيري از بارداريهاي پرخطر است.
حداكثر سن سالم براي بارداري 35 سال است
به گفته دكتر اسلامي، بارداريهاي پرخطر كه سلامت مادر و نوزاد را تحتتأثير قرار ميدهند از چند محور اختصاصي برخوردار است. بر اين اساس، مادران زير 18 سال، بالاي 35 سال، فاصله بارداري كمتر از 3 تا 5 سال و بارداري بيشتر از 4 بار در گروه پرخطر قرار ميگيرند.
همچنين حدود 80 مورد بيماري وجود دارد كه درصورت ابتلاي مادر به يكي از آنها، بارداري وي در گروه پرخطر قرار ميگيرد. حداكثر سن سالم براي بارداري 35 سال است و بارداري در سنين بالاي 35 سال نياز به مراقبت ويژه دارد.وي گروهي ديگر از زوجها را در گروه نيازهاي برآورده نشده قرار داد و گفت: اين گروه از زوجها تصميم به بچهدار شدن ندارند؛
از طرفي هم بنا به دلايلي مانند عدمدسترسي به روشهاي پيشگيري يا بهعلت بيماري قادر به استفاده از قرص نيستند و از هيچ روش پيشگيري استفاده نميكنند.
بنابراين اين خطر وجود دارد كه در معرض بارداري ناخواسته قرار گيرند. وي در توضيح اهداف تنظيم خانواده گفت: قادر ساختن خانوادهها براي رسيدن به اهداف سلامت بارداري، كاهش بارداريهاي ناخواسته، پرخطر و نياز برآورده نشده از جمله اهداف اصلي تنظيم خانواده است.
وي افزود: براساس آخرين بررسي در پايان سال 1384، پوشش خدمات تنظيم خانواده در كشور حدود 60 درصد است. برخي از نقاط كشور از اين متوسط كشوري پايينتر و برخي بالاتر از آن قرار دارند. برنامههايي بهمنظور بالا بردن اين متوسط كشوري در نقاط محروم و ارتقاي ديگر نقاط در دست است.
ضرورت افزايش خدمات در مناطق محروم
دكتر اسلامي اعلام كرد: سعي ما بر اين است تا علاوه بر اينكه در مناطق محروم، كميت خدمت در نظر گرفته شود، مردم در سراسر كشور نيز از خدماتي با استانداردهاي بالاتر بهرهمند شوند.
به اين منظور در سالجاري برنامههايي براي ايجاد حالت تعامل ميان ارائهكننده خدمت و گيرنده خدمت در نظر گرفته شده است. بهدنبال اين تعامل اين اطمينان وجود دارد كه گيرنده خدمت، اطلاعات را بهتر به ذهن خود سپرده و بهترين روش پيشگيري را مناسب با نياز خود انتخاب كرده است.
بارداريهاي ناخواسته
وي شاخص بارداري ناخواسته كشور در سال 68 را 37 درصد عنوان كرد و گفت: اين آمار در پايان سال 84 به 18 درصد كاهش يافت. اميدواريم اين شاخص به همين ترتيب رو به بهبود باشد.
به اين ترتيب با ارتقاي پوشش تنظيم خانواده، بارداري ناخواسته كاهش مييابد. اين امر نشاندهنده كيفيت وسايل پيشگيري از بارداري است ضمن اينكه مشاهده ميشود اغلب بارداريهاي ناخواسته در جمعيتي اتفاق افتاده كه از هيچ روش پيشگيري استفاده نميكنند.
دكتر اسلامي در اين باره ادامه داد: در بررسيهاي كشوري ضريب شكست روشهاي پيشگيري از بارداري اندازهگيري شد. در اين بررسي به همان عددهايي رسيديم كه در كتب بينالمللي درباره شكست روشهاي پيشگيري با قرص و ساير روشها مطرح است.
بنابراين ميتوان گفت روشهاي پيشگيري از بارداري كه در كشور چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي ارائه ميشود از كيفيت مطلوبي برخوردار است. وي با بيان اينكه در حال حاضر دامنه وسيعي از روشهاي پيشگيري از بارداري به مردم ارائه ميشود؛
بيان كرد: در حال حاضر حدود 11 روش پيشگيري از بارداري در شبكه ارائه خدمات به مردم عرضه ميشود و افراد ميتوانند متناسب با سليقه و نياز خود يكي از اين روشها را انتخاب كنند و به اين ترتيب به اهداف سلامت باروري خود دست يابند.
دكتر اسلامي با اشاره به روشهاي اورژانس پيشگيري از بارداري گفت: درصورتيكه فردي از روشهاي مطمئن پيشگيري استفاده نميكند و اين تصور بهوجود آمده كه ممكن است باردار شود، استفاده از روشهاي اورژانس پيشگيري ميتواند تا 72 ساعت قابل استفاده باشد. اين روشها در دسترس عموم افراد جامعه قرار دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن