تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805352989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تازه ها
پس زدن محصولات ايراني و پيش كشيدن توليدات اسرائيلي در باكو
با افزايش موج رويكرد مردم آذري زبان در جمهوري آذربايجان به توليدات ايراني كه در آن شان مخاطب و اصول اخلاق خانوادگي رعايت مي شود پخش محصولات فرهنگي ايران در جمهوري آذربايجان ممنوع شد. به گزارش سايت « تابناك » جمهوري آذربايجان كه به لحاظ سياسي فرهنگي و اجتماعي بسيار تحت تاثير آموزه هاي آمريكايي و به تازگي اسرائيلي قرار گرفته است و نمود آن در ساختارهاي گوناگون اين كشور به چشم مي خورد در اقدامي شگفت انگيز و در قالب بخشنامه هاي محرمانه از مسئولان شبكه هاي تلويزيوني اين كشور خواسته است تا پخش هرگونه فيلم و سريال ايراني را در اين كشور متوقف كرده و آن را ممنوع اعلام كنند. اين در حالي است كه اخيرا 3 شبكه تلويزيوني در اين كشور كه توسط اشخاص لاييك اداره مي شوند همزمان با قطع سريال ها و محصولات ايراني پخش فيلم هايي كه تصاوير مستهجن به وفور در آن به چشم مي خورد آغاز كرده اند كه اكثرا آنها توليدات اسرائيل است .
غرب با ايران هسته اي كنار بيايد
برخي ديپلماتهاي سابق آمريكايي بر ضرورت گفتگوي واشنگتن با تهران و كنار آمدن جهان با يك ايران هسته اي تاكيد دارند. اين ديپلماتهاي سابق و كنوني آمريكا در گفتگو با فايننشال تايمز بيشتر از سياست « باراك اوباما » نامزد دموكراتها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا حمايت كردند. « نيكلاس برنز » كه تا سال جاري ميلادي رهبري تلاشهاي دولت بوش عليه برنامه هسته اي تهران را بر عهده داشت گفت : « حق با اوباماست كه يك آمريكاي محكم با اعتماد به نفس و موثر نبايد از اينكه با دشمان ما به پاي ميز مذاكره بنشيند بترسد » . وي افزود : « صراحتا بگويم كه در مورد ايران اگر ما پيش از آنكه يك تلاش مهم ديپلماتيك را آزمايش نكرده باشيم به طرف اقدام نظامي پيش رويم امري نامعقول است . ما واقعا به مدت 30 سال يك سري گفتگوهاي با معني با ايران نداشته ايم » . « مارك گراسمن » ديپلمات شماره سه وزارت خارجه آمريكا در دوره اول رياست جمهوري بوش هم بدون حمايت از اوباما گفت : مردم آمريكا خواستار ديپلماسي بيشتر و نه ديپلماسي كمتر هستند. به نوشته فايننشال تايمز موضع رسمي اوباما درباره ايران چندان متفاوت از موضع « جان مك كين » رقيب جمهوريخواه وي با وجود مشاجرات دو طرف بر سر اين موضوع نيست . هر دوي آنها از مذاكره حمايت مي كنند اما مك كين خواستار انجام اين گفتگوها در سطح وزراي خارجه است نه در سطح رده بالا; هر دوي آنها از تحريمهاي سخت تر حمايت مي كنند و هيچ يك گزينه زور را رد نمي كنند. فايننشال تايمز افزوده است : با حركت سريع ايران در برنامه هسته اي خود چنين مواضعي احتمالا اصلاح مي شود. تقريبا همه كساني كه در گفتگو با اين روزنامه شركت كردند موضوع ايران را يك موضوع تعيين كننده براي رئيس جمهور آينده آمريكا و احتمالا در يك سال آينده ارزيابي كردند. « زبيگينو برژينسكي » مشاور سابق امنيت ملي آمريكا كه از اوباما حمايت مي كند گفت : « ما نمي توانيم يك ايران هسته اي را بپذيريم اما چيزهاي بسيار بزرگي وجود دارند كه يك فرد آن را قبول ندارد اما با آن زندگي مي كند. ما هرگز ديوار برلين را نپذيرفته ايم » . اما « جان بولتون » نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل كه از مك كين حمايت مي كند در مواضعي جنگ طلبانه ادعا كرد كه ديپلماسي شكست خورده و حمله رژيم صهيونيستي احتمالا بلافاصله پس از انتخابات يا در طول سال 2009 اتفاق خواهد افتاد . يك ديپلمات ارشد اروپايي گفت : به افغانستان فكر كنيد . به عراق فكر كنيد . به كل اوضاع خليج (فارس ) فكر كنيد. ايران كنار نمي ايستد كه كاري انجام ندهد. مطمئنا آنها تلافي خواهند كرد.
ادعاي جاسوسي نظامي انگليسي در كابل براي ايران !
دادگاهي در انگليس يك نظامي انگليسي را كه زير نظر فرمانده ارشد انگليسي در افغانستان در حال خدمت بوده است به جاسوسي براي ايران متهم كرد . به گزارش رويترز دادستاني انگليس به دادگاه كيفري مركزي اين كشور اعلام كرد سرجوخه 45 ساله « جيمز دانيل » كه در شغلي حساس به عنوان مترجم ژنرال « ديويد ريچاردز » فرمانده انگليسي نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي ناتو كار مي كرد با مقامات ايراني در كابل تماس هايي داشته است . « مارك دنيس » دادستان انگليسي افزود : وفاداري اين متهم به كشورش اواخر سال 85 دچار تزلزل شد و وفاداري او به سمت ايران متمايل شد. اين در حالي است كه جيمز چنين اتهاماتي را تكذيب مي كند. دادگاه اعلام كرده است جيمز با وابسته نظامي ايران در سفارت اين كشور در كابل تماس تلفني داشته و پيام هايي رمزي را براي وي از طريق پست الكترونيكي ارسال كرده است . دادستان انگليس همچنين مي افزايد جيمز براي استراق سمع و جمع آوري اطلاعات عملياتي و استراتژيك در موقعيتي استثنايي قرار داشت .
اتهام جديد ارتش آمريكا به ايران
يك فرمانده ارشد نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق جمهوري اسلامي ايران را متهم كرد كه با « دادن رشوه به مقامات عراقي سعي دارد آنها را وادار به مخالفت با قرارداد امنيتي بغداد واشنگتن كند » . اين ادعاي ژنرال « ري اديرنو » كه ماه گذشته فرماندهي نيروهايي آمريكايي در عراق را به دست گرفت يكي از جديدترين اتهاماتي است كه واشنگتن به ايران وارد كرده است . « اديرنو » اين اتهام را در روزنامه « واشنگتن پست » وارد كرده است . سخنگوي اديرنو سرهنگ جيمز هاتن نيز اين اظهارات او را در گفت وگو با خبرگزاري رويترز تاييد كرده است . « اديرنو » در مصاحبه خود با اشاره به مجلس عراق مي گويد : « ما اطلاع داريم كه ايراني ها با افراد اينجا روابط بسياري دارند كه به سال ها قبل يعني زمان حكومت صدام بازمي گردد و به عقيده من آنها دارند از اين روابط براي اثر گذاشتن بر نتيجه راي گيري در شوراي نمايندگان استفاده مي كنند. ژنرال اديرنو ادامه مي دهد : « ما درباره افرادي گزارش دريافت مي كنيم كه وارد كشور مي شوند تا به نمايندگان پول بدهند كه عليه اين قرارداد راي بدهند. من هيچ مدرك خاصي در مورد صحت و سقم اين مطلب ندارم اما گزارش هاي اطلاعاتي حاكي از انجام اين كار است .
ناطق نوري دوباره فعال مي شود
گفته مي شود حجت الاسلام ناطق نوري جلساتي با هيات رئيسه مجالس چهارم و پنجم انجام داده است . به گزارش سايت « فردا » حجت الاسلام علي اكبر ناطق نوري كانديداي انتخابات رياست جمهوري دوره هفتم جلسات محرمانه اي با برخي ديگر مقامات سياسي داشته است . بنابراين گزارش گويا وي در اين راستا اخيرا جلسه اي هم با دبيركل يكي از احزاب سياسي نزديك به « حسن روحاني » برگزار كرده است . كارگزاران كه اين خبر را به نقل از يك منبع مطلع منتشر كرده در ادامه مي آورد : يك چهره نزديك به رئيس اسبق مجلس به كارگزاران گفت كه « اين جلسات با هدف پيگيري طرح دولت وحدت ملي برگزار مي شود. گفتني است در ديدارهاي فوق دو گزينه بيشتر از باقي گزينه ها براي حضور در انتخابات آينده رياست جمهوري مطرح بوده اند.
افشاگري عضو جدا شده منافقين درباره پروژه عقيم سازي زنان گروهكي
يكي از اعضاي شوراي رهبري سازمان منافقين از عمليات « قله افتخار » كه طي آن اقدام به عقيم سازي زنان مي شد پرده برداشت . به گزارش رجا نيوز درپي افشاگري نسرين (بتول ) ابراهيمي عضو شوراي رهبري سازمان منافقين در پارلمان اروپا مبني بر اجراي عملياتي با عنوان « قله افتخار » كه طي آن اقدام به عقيم سازي زنان عضو اين سازمان مي كنند يكي ديگر از اعضاي شوراي رهبري منافقين كه در سال جاري از اردوگاه اشرف آزاد شده است حقابق جديدي از نحوه عقيم كردن زنان عضو سازمان مجاهدين خلق را برملا كرده است . نسرين (بتول ) ابراهيمي كه به دعوت خانم « آنجليكا برن » به جلسه پارلمان اروپا دعوت شده بود طي سخناني با اعلام رقم دقيق زناني كه از سوي سازمان منافقين عقيم سازي شده اند حقايق ديگري را از رفتار اعضاي اين سازمان با اعضاي خود افشا كرد. عمليات « قله افتخار » پس از آن به اجرا در مي آيد كه بيش از دو دهه قبل اين سازمان در اقدامي با عنوان « انقلاب ايدئولوژيك » طلاق تمامي زن و شوهرهاي عضو را از يكديگر جدا كرد. اين اقدامات ضد حقوق بشري سازمان مجاهدين خلق با واكنش سازمان ديده بان حقوق بشر مواجه شده است و سازمان مذكور فرقه رجوي را به دليل انجام اين اقدامات ضد حقوق بشري محكوم كرده بود. سازمان منافقين تاكنون طي عمليات موسوم به « قله افتخار » حداقل 150 نفر از زنان عضو خود را عقيم كرده است . اين عمليات به عامليت « نفيسه بادامچي » يكي از پزشكان سازمان و به شكل خارج كردن رحم زنان سازمان اجرا مي شود. عمليات قله افتخار مرحله اي است كه هر كدام از زنان عضو سازمان براي برقراري پيوند سازماني با مريم و مسعود رجوي ناچار به انجام آن هستند. نسرين ابراهيمي معروف به بتول كه خود يكي از اعضاي شوراي (كادر) رهبري سازمان منافقين و شوراي ملي مقاومت بود از انجام اين عمل سرباز زد و در نهايت از سازمان اخراج گرديد.
تكرار غمبار تجربه آندلس در افغانستان
كنترل همه امور فرهنگي اجتماعي و سياسي افغانستان از سوي نيروهاي غربي و آمريكايي سبب شده است تا برنامه هاي بلندمدت اين نيروها در تاثيرگذاري بر كشورهاي مسلمان و به سلطه درآوردن آنها در حال نتيجه دادن باشد. به گزارش سايت « تابناك » در حالي كه نيروهاي آمريكايي با گسترش هرزه سراها در افغانستان بسياري از جوانان افغاني را در دام مسائل غير اخلاقي و به اصطلاح تله آندلسي دچار كردند اين بار هجمه ها همزمان با دور كردن از دين اسلام معطوف به جذب جوانان به مسيحيت شده است به طوري كه موسسات آموزشي خيريه غربي كه پس از اشغال افغانستان جايگزين موسسات خيريه اسلامي شده اند به ويژه آن دسته كه با نام « حفظ حقوق بشر » به آموزش كودكان افغان مي پردازند فعاليت هاي مشكوكي پيرامون مسائل مذهبي و اعتقادي دارند و در حال كشاندن اين كودكان به سمت تعاليم مسيحيت هستند. شايان ذكر است در زمان جنگ افغانستان با شوروي نيز هزاران كودك افغان به شوروي منتقل شده و تحت تعاليم كمونيستي به مقابله و جنگ با مردم افغانستان پرداختند.
« خط تلفن داغ » دفتر صليب سرخ در تهران !
دفتر كميته بين المللي صليب سرخ در تهران كتابچه اي را در راستاي آشنايي و نحوه برقراري تماس با يك شماره مشخص خارج كشور ويژه خبرنگاران و اصحاب رسانه چاپ و به تازگي آن را در دفاتر برخي خبرگزاري ها و سايت هاي خبري توزيع كرده است . به گزارش سايت « تابناك » اين كميته با راه اندازي اين خط 24 ساعته ويژه خانواده هاي خبرنگاران و نامگذاري آن به عنوان « خط داغ » ادعا كرده است از اين طريق قصد دارد در صورت دستگيري و يا ناپديد شدن خبرنگاران موضوع را پيگيري كند! جالب اينكه در اين كتابچه علاوه بر شماره تلفن مذكور نشاني اينترنتي و پستي كميته بين المللي صليب سرخ نحوه برقراي تماس تلفني و چگونگي ارائه اطلاعات ! به اين كميته تشريح شده است .
نامه نمايندگان آمريكا براي گفت وگو با ايران
لاريجاني گفت : چندي پيش تعدادي نامه از طرف برخي نمايندگان آمريكا از جمله شخصيت هاي سطح بالا و سناتورها به ما ارسال شد كه تقاضا كرده بودند گفت وگوهايي صورت بگيرد كه در حال بررسي آنها هستيم . به گزارش خبرگزاري فارس رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه دومين روز اجلاس اتحاديه بين المجالس در يك نشست مطبوعاتي به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت . وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه شما به عنوان رئيس مجلس ايران فرصتي داشتيد كه با اعضاي پارلمان آمريكا در خصوص مساله هسته اي صحبتي كنيد يا نه اظهار داشت : تاكنون صحبت نكرديم اما چندي پيش چند نامه از طرف چند تن از نمايندگان آمريكا از جمله شخصيت هاي سطح بالا و سناتورها به ما ارسال شد كه تقاضا كرده بودند گفت وگوهايي صورت بگيرد كه در حال بررسي آنها هستيم . رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه ايران پاسخ بسته پيشنهادي 1 +5 را داده است چرا غرب هنوز پاسخ بسته پيشنهادي ايران را نداده است گفت : به هر حال به نظر مي رسد اين دو نوع پاسخ هر دو نكات مشترك زيادي دارند اما ديپلماسي با نامه نگاري صورت نمي گيرد بلكه بايد پشت ميز مذاكره بنشيند و نكات مثبت را احصا كنند و اين اقدامي كه آمريكا و انگليس در صدور قطعنامه كردند در اين كمي سو تفاهم به وجود آورد. ما هر كاري كه انجام دهيم آنها اين فكر غلط و چماق و هويچ را دارند كه خيلي هم اثري ندارد. وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه چه چيزي موجب مي شود تا ايران به مذاكره برگردد آيا اگر قدرتهاي غربي شرط اوليه در مورد توقف غني سازي را بردارند ايران حاضر است به مذاكره برگردد اظهار داشت : ما پشت ميز مذاكره هستيم و اين آنها هستند كه ميز را ترك كردند و شرط و شروطي بلا وجه گذاشتند حال هم فهميدند اشتباه كردند و هر وقت دلشان خواست مي توانند بيايند و پشت ميز مذاكر بنشيند.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن