تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816402193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم رونمايي از مجموعه كتب تقويم تاريخ دفاع مقدس برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم رونمايي از مجموعه كتب "تقويم تاريخ دفاع مقدس" برگزار شد
در مراسم رونمايي از دوره 10 جلدي كتب"تقويم تاريخ دفاع مقدس"با عناوين آخرين روزهاي صلح،غرش توپ ها،پل هاي تسخير ناپذير،تثبيت متجاوز،گام هاي نخستين،گام بر بام ميمك،بر فراز رقابيه،بر فراز آسمان ها،ضربه هاي پي در پي وعزل بني صدر در محل همايشهاي كتابخانه ملي برگزار شد.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين مراسم شامگاه دوشنبه با حضور محمد حسين صفارهرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدمحمود علوي، رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا، احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش ج.ا.ا، روح ا... حسينيان، رييس انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي، مجتبي جعفري، رييس سازمان ايثارگران، شعاع الدين فلاح دوست، رييس مركز پژوهش هاي دفاع مقدس، محسن صادق نيا، رييس كتابخانه تخصصي دفاع مقدس آجا، مسوولين لشكري و كشوري و جمعي از كارشناسان و پژوهشگران و نويسندگان دفاع مقدس، برگزار شد.
در ابتداي مراسم "احمدرضا پوردستان"، گفت: هشت سال دفاع مقدس، مقاومت، پايداري و جان فشاني در عين غربت و مظلوميت، يك فرهنگ عظيمي را رقم زد كه چنان گوهر تابناك در تارك تاريخ سراسر افتخار ايران اسلامي درخشندگي دارد.
پوردستان با اشاره به رسالت انتقال مفاهيم و حقايق اين دوران سراسر شور و حماسه به نسل آينده، بردوش كساني كه سالهاي پرفراز و نشيب جنگ را با ذرات وجودشان تجربه كردند سنگيني مي كند، افزود: براي عملياتي كردن اين دغدغه و ارائه مسيري بعنوان تمركز بخشيدن به فعاليت ها در نيروي زميني، مركز پژوهش هاي دفاع مقدس تشكيل شد.
وي اظهار داشت: اين مركز با دستور فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي وقت، اميرسرتيپ ناصر محمدي فر با هدف تدوين فعاليت هاي مستند دفاع مقدس تشكيل و كار خود را با حضور سه تن از پيشكسوتان جهاد و شهادت و فرماندهان بازنشسته ارتش آغاز كرد.
به گفته فرمانده نيروي زميني ارتش، اين عزيزان با جسارت و شهامت، مشكلات اداري، عدم همكاري، كمبود امكانات و هزاران مشكل ديگر را پشت سر گذاشته و اين مجموعه عظيم را به زيور طبع آراستند.
پوردستان با بيان اينكه مجموعه كتب "تقويم تاريخي دفاع مقدس" مجموعه 81 جلدي است كه بدون ترديد در نوع خودش منحصر به فرد است، ادامه داد: اين مجموعه مي تواند بعنوان يك سند واقعي مورد استفاده و بهره برداري اهل فن و صاحبنظران قرار گيرد.
وي با توضيح اينكه 10 جلد از اين 81 جلد چاپ شده و امروز رونمايي خواهد شد، افزود: 42 جلد نيز تدوين شده و در مرحله ويراستاري قرار دارد و 29 جلد هم در حال تدوين مي باشد و براي انجام اين حركت تاريخي تاكنون 80 هزار نفرساعت كار شده است.
فرمانده نيروي زميني ارتش، تصريح كرد: مجموعه 81 جلدي بيانگر فعاليت هاي دفاع مقدس، از اول شهريور ماه سال 1359 تا 31 شهريور ماه سال 1367 مي باشد؛ وقايعي كه هر دقيقه آن قابل استناد به گزارشات، پيام ها و دستورات عملياتي است .
در ادامه اين مراسم، روح ا... حسينيان، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رييس انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي، تاريخچه ارتش در ايران را عبرت آميزترين و پرمحتواترين قطعات تاريخ عنوان كرد و گفت: شايد كساني كه بنيان گذار ارتش در ايران بودند هيچگاه به ذهنشان خطور نمي كرد كه ياري دهنده يك نظامي هستند كه در خدمت اسلام، قرآن و آماده كننده زمين براي ظهور منجي عالم بشريت باشيم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: ارتش با اهدافي كه در ايران بنيان گذاشته شد در سه مقطع انقلاب اسلامي، بعد از پيروزي انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس خوش درخشيد.
وي اظهار داشت: بارها امام (ره) در پاريس در پاسخ به اين سوال كه شما چگونه با نظامي كه از سوي ابرقدرتها، آمريكا و ارتش قدرتمند حمايت مي شود، مقابله مي كنيد؟ تصريح كردند: بدنه ارتش از مومنان و همين مردم هستند و در نهايت با ما خواهند بود.
به گفته وي، ارتش در سخت ترين شرايط كه دشمنان مي خواستند اين سرزمين را تجزيه كنند، خوش درخشيد و تماميت كشور شيعه ايران را حفظ كرد.
حسينيان با اشاره به اينكه نسل هاي آينده در مورد وقايع گذشته قضاوت مي كنند، تأكيد كرد كه فعاليت هاي هشت سال دفاع مقدس بايد با ديد وسيع تر و بازتري ارائه شود.
وي در پايان سخنانش تصرح كرد: تاريخ چراغ آيندگان است و با درست تدوين كردن افتخارات، هويت نسل آينده خود را مي سازيم.
در پايان مراسم به دست اندركاران تهيه و تدوين مجموعه كتب "تقويم تاريخ دفاع مقدس" لوح تقدير اهدا شد.
براساس اين گزارش يك دوره 10 جلدي مجموعه كتب "تقويم تاريخ دفاع مقدس" براي ثبت در حافظه تاريخي ملت به كتابخانه ملي ايران اهدا مي گردد.
مركز پژوهش هاي دفاع مقدس نزاجا در سال 1381 با دستور فرمانده وقت نيروي زميني ارتش ج.ا.ا امير سرتيپ ناصر محمدي فر و با هدف تدوين تاريخ مستند دفاع مقدس تشكيل گرديد و در شهريور ماه 1382 به طور رسمي و با دعوت از سه تن از اميران بازنشسته و پيشكسوتان عرصه هاي پيكار، اميران سرتيپ دوم سعيد پورداراب، سرتيپ دوم فرهاد بهروزي و سرتيپ دوم نبي كريمي كار خود را آغاز كرد.
اكنون پس از گذشت پنج سال، شرح حوادث 43 ماه از جنگ تحميلي (از شهريور 1359 تا اسفند 1362) در قالب 42 جلد كتاب، با استناد به اسناد و مدارك در ارتباط با دوران دفاع مقدس در اين مركز تدوين گرديده و با همكاري مركز اسناد انقلاب اسلامي تا به امروز 10 جلد از اين مجموعه در حال تدوين به زينت طبع آراسته شده است. فعاليت مستمر در جمع آوري و تدوين حوادث سال هاي 1363 تا پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل، كماكان ادامه دارد.
به منظور بهره برداري محققين و انديشمندان علاقمند به حوزه دفاع مقدس، دانشجويان دانشگاه هاي افسري، دافوس و ...، بخش هاي اسناد با بيش از يك ميليون برگ اسناد و مدارك مرتبط با سال هاي جنگ تحميلي و كتابخانه تخصصي دفاع مقدس با بيش از 3000 عنوان كتاب مرتبط با مقوله هاي ادبيات و تاريخ دفاع مقدس و مجموعه اي از كتاب هاي تاريخي و مرجع در مركز فعال مي باشند.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن