تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821183567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روي خط حادثه
كلاهبردار حرفه اي سر بيمه را هم كلاه گذاشت
مردي كه با جعل قولنامه مالكي توانسته بود 150 ميليون ريال از بيمه كلاهبرداري كند، همچنان متواري است. فردي كه خود را امام جماعت يكي از مساجد شرق تهران معرفي مي كرد با مراجعه به دادسراي رسالت از فردي به اتهام جعل و كلاهبرداري شكايت كرد. امام جماعت در شكايت خود به پازپرس "ميري" گفت: اينجانب اعضاي هيات امنا و امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل هستم و زير زمين مسجد را به متراژ 90 متر به شخصي به نام "فرهاد" اجاره داده بودم كه وي كارگري را جهت كار به كار گاه مي آورد و او بعد از دو روز دچار حادثه مي شود. به گزارش برنا، از آنجا كه مستاجر كارگاه قولنامه رسمي را گم كرده بود با جعل آن اقدام به بيمه كردن كارگر مصدوم خود كرد. پس از مدت اتمام قرارداد و تخليه محل نامه اي از شركت بيمه به دست من رسيد كه در آن 15 ميليون تومان به بيمه بدهكار هستيم. وي در ادامه شكايت خود افزود: وقتي علت را جستجو كردم متوجه شدم فرهاد با جعل سند و مدارك توانسته بود براي كارگر مصدوم خود مجيد 15 ميليون تومان از بيمه استفاده كند و اين پول را اكنون مسجد بايد بپردازد. با توجه به شكايت مسئول هيات امنا مسجد با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي رسالت تحقيقات جهت دستگيري كلاهبردار فراري ادامه دارد.

اخاذي يك كلاهبردار با دادن وعده استخدام
جواني با دادن وعده استخدام به عنوان مهمانپذير از يك زوج مبلغ چهار ميليون تومان دريافت كرده بود به اتهام كلاهبرداري دستگير شد. مدتي پيش زن جواني با طرح شكايتي به قاضي پرونده گفت: من از طريق يكي از بستگانم با فردي آشنا شدم كه ادعا نمود در مقامات دولتي نفوذ دارد.بنابر اين گزارش، وي با دريافت چهار ميليون تومان از ما قرار شد من و همسرم را به عنوان مهماندار هواپيما استخدام كند.شاكي افزود: بعد از مدتي متوجه شديم كه وي كلاهبردار است و او با جعل امضاي مسئولين شركت هواپيمايي از جواناني كه جوياي كار هستند كلاهبرداري كرده و متواري شده است.اين گزارش حاكيست، متهم با كمك مامورين پس از گذشت چند ماه دستگير شد و قاضي پرونده براي وي به اتهام كلاهبرداري و جعل امضا مسئولين قرار قانوني صادر كرد.

به پا كردن آتش مرگبار براي گرفتن بيمه
با نظر كارشناسان آتش نشاني و تحقيقات بازپرس، مداركي دال بر عمدي بودن حريق يك ساختمان در بزرگراه رسالت به دست آمد كه اين مدارك نشان مي دهد صاحبان ساختمان براي استفاده از پول بيمه دست به اين كار زده اند. عصر روز 28 تيرماه سال جاري از طريق گزارش مرجع انتظامي بازپرس ويژه قتل تهران در جريان وقوع آتش سوزي يك ساختمان در بزرگراه رسالت قرار گرفت و با توجه به آنكه فردي با هويت "فرهاد . ن" بر اثر اين حادثه جان باخته بود، دستور اعزام كارشناسان بررسي صحنه جرم و ماموران اداره ويژه قتل به محل را صادر كرد. با تلاش عوامل تشخيص هويت در محل، مداركي به دست آمد كه نشان مي داد نقشه اي از پيش طراحي شده، اين حادثه را رقم زده است; چنانكه در بعضي از اين مدارك نحوه دستكاري فيوزهاي برق جهت ايجاد اتصالي و در پي آن وقوع حريق، تشريح شده بود. از سوي ديگر كارشناسان آتش نشاني پس از بررسي هاي كارشناسي خود اعلام كردند كه حريق به عمد بوده و نهايتا مدارك به دست آمده در كنار نظريه آتش نشاني جاي شك باقي نگذاشت كه عاملان حادثه با نقشه قبلي پيش رفته اند. در بخشي از مدارك به دست آمده مطالبي وجود داشت دال بر اينكه حادثه جهت استفاده عاملان از خسارت بيمه آتش سوزي صورت داده شده است و از سويي بررسي هاي ديگر نيز حكايت از آن داشت كه چند روز قبل از حادثه، مبلغ 800 ميليون تومان جهت حق بيمه پرداخت شده است. نكته اي ديگر در اين ميان جلب توجه مي كرد و آن اينكه نقشه ها جهت تحريق به وسيله دستكاري در مدار برق ساختمان طراحي شده بود اما بررسي هاي كارشناسان آتش نشاني مشخص كرد كه حريق به وسيله پاشيدن مواد اشتعال زا در نقاط مختلف ساختمان صورت گرفته است. فعلا دو مجروح حادثه به عنوان مظنون بازداشت هستندو آنچه از مجموع تحقيقات تا اين مرحله به دست آمده حكايت از آن دارد كه ظاهرا خود مقتول با دو نفر ديگر در طراحي ماجرا نقش داشته اما دو شريك وي به او نيز رودست زده اند و تصميم گرفته اند كه خودشان خسارت بيمه را دريافت كنند كه به همين سبب موجب قتل فرهاد شده اند. به گزارش ايسنا، اگر مشخص شود كه فرهاد خود در جريان حادثه بوده و شخصا مسبب مرگش شده، اتهام قتل عمد متوجه دو نفر ديگر نخواهد بود اما فعلا دو مظنون به اتهام قتل و شروع به كلاهبرداري از بيمه تحت بازداشت هستند تا تحقيقات تكميلي زواياي پنهان اين معما را آشكار كند.

قتل پدر به خاطر سو» نيت به دختر
رئيس پليس آگاهي استان خوزستان، از كشف راز قتل فردي به دست پسر ارشدش در اهواز خبر داد. سرهنگ مصطفي مختاري فرد اظهار كرد: تحقيقات گسترده كارآگاهان شعبه مبارزه با قتل در زمينه مرگ مشكوك فردي به وسيله برق خانگي با هويت "جليل-م" 55 ساله انجام شد.وي ادامه داد: اين تحقيقات به دليل همكاري نكردن اعضاي خانواده و بستگان مقتول با كندي صورت مي گرفت، اما عليرغم همكاري نكردن خانواده مقتول و نداشتن شاكي خصوصي و اين كه آن ها مدعي بودند، پدر خانواده فوت كرده و نه اين كه به قتل رسيده است، كارآگاهان تحقيقات خود را ادامه دادند تا در نهايت به پسر ارشد وي با هويت "مهدي - م" 22 ساله دانشجوي دانشگاه تبريز مظنون شدند. رئيس پليس آگاهي استان خوزستان عنوان كرد: متهم با انجام هماهنگي هاي لازم احضار و طي چندين نوبت مورد بازجويي هايي متعدد قرار گرفت. سرهنگ مختاري فرد اظهار كرد: "مهدي - م" دوم مهرماه جاري لب به اعتراف گشود و پرده از راز قتل پدر برداشت. او انگيزه قتل پدر خود را به خاطر قصد پدر براي برقراري رابطه جنسي با خواهرش(دختر مقتول) اعلام كرد. پس از اين اعترافات متهم به همراه پرونده تكميلي تحويل مراجع قضايي و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

جنازه سوخته در پشت بام دامداري
پيدا شدن جنازه سوخته يك پسر ، پليس جنايي استان قزوين را با معماي تازه اي رو به رو كرده است. زنگ تلفن دادسراي "آبيك" قزوين ، هفته گذشته به صدا در آمد و پليس اعلام كرد جنازه نيمه سوخته پسري در يك دامداري بخش "خاكعلي" پيدا شده است.سپس بازپرس كشيك و افسران اداره آگاهي به آن دامداري رفتند و رسيدگي به پرونده را در دستور كارشان قرار دادند.يكي از كارگران دامداري گفت: براي بردن علوفه به پشت بام رفته بودم كه ناگهان با جنازه "علي اصغر" 16 ساله رو به رو شدم.موبايل او در دستش قرار داشت و لباس و بدنش سوخته بود. به دنبال تحقيق مقدماتي ، جنازه "علي اصغر" كه فرزند صاحب دامداري بود به پزشكي قانوني فرستاده شد و رازگشايي معما روي دو فرضيه برق گرفتگي ناشي از صاعقه يا جنايت مطرح شد.به گزارش ايسكانيوز،در همين رابطه سرهنگ "محمد حسين محمدي" رئيس پليس آگاهي استان قزوين اظهار داشت : تا پيش از اعلام نظر كارشناسان پزشكي قانوني درباره علت اصلي مرگ ، نمي توان نظر قطعي داد اما به نظر مي رسد "علي اصغر" هنگام صحبت با تلفن همراه ، قرباني صاعقه شد.

راننده نيسان، دو عابر پياده را كشت
راننده نيسان بعد از تصادف با دو عابر از صحنه حادثه متواري شد. مركز فوريت هاي پزشكي تهران (اورژانس) درباره جزييات اين خبر به ايسنا اعلام كرد: با دريافت گزارش واژگوني يك دستگاه نيسان وانت در مسير غرب به شرق بزرگراه همت، در ساعت 16:6 دقيقه صبح ديروز، امدادگران به محل حادثه اعزام شدند. بنابراين گزارش، طبق گزارشات رسيده خودرو نيسان پس از برخورد با دو عابر، واژگون و راننده آن نيز از محل متواري شد. همچنين براثر اين تصادف، دو عابر در دم جان خود را از دست داده بودند.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن