تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814661080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير دفتر برنامه‌ريزي اقتصاد آب وزارت نيرو: پژوهشگران براي رفع معضلات كمبود آب در كشور چاره‌انديشي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير دفتر برنامه‌ريزي اقتصاد آب وزارت نيرو: پژوهشگران براي رفع معضلات كمبود آب در كشور چاره‌انديشي كنند
خبرگزاري فارس: مدير دفتر برنامه‌ريزي اقتصاد آب وزارت نيرو گفت: پژوهشگران براي رفع معضلات كمبود آب در كشور چاره‌انديشي كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، عليرضا دايمي ظهر امروز در حاشيه سومين كنفرانس منابع آب ايران در تبريز در گفتگو با خبرنگاران خواستار مشاركت محققان و دانشگاهيان براي رفع معضلات كمبود آب در كشور شد.
وي با بيان اينكه ميزان بارندگي در ايران يك چهارم بارندگي دنيا است، اظهار داشت: سه چهارم كشور ايران را مناطق خشك و نيمه خشك تشكيل مي‌دهد و به همين خاطر آب در كشور ما علاوه بر ارزش حياتي و ذاتي خود، به دليل كمبودها يك ارزش مضاعف دارد كه مسئوليت مهمي را بر گردن پژوهشگران و استادان دانشگاهي مي‌گذارد.
مدير دفتر برنامه‌ريزي اقتصاد آب وزارت نيرو با اشاره به افزايش مصرف آب در كشور گفت: طي 40 سال گذشته ميزان مصرف آب در كشور حداقل به دو برابر و از رقم 45 ميليارد به 95 ميليارد مترمكعب رسيده است.
وي با بيان اينكه در شش ماهه نخست امسال ميزان بارندگي ثبت شده كمترين مقدار ثبت شده در كل ثبت اطلاعات آماري كشور بوده است، افزود: بايد با ارائه راهكار خود را با اين شرايط تغيير آب و هوا سازگار كنيم و روشي را تدوين نماييم كه در اجراي برنامه‌ها به راه‌حل‌ها و نتايج درست برسيم.
دايمي ايجاد پيوستگي ميان بخش‌هاي مختلف نظام فكري و مديريتي به ويژه در زمينه تحقيق و اجرا و ارتباط بين صنعت و دانشگاه را موضوع مهمي در اين زمينه خواند و گفت: آينده صنعت آب براي كشور ما بسيار مهم است و بايد محققان و پژوهشگران با تبديل علم به عمل براي مسائل و مشكلات راه حل ارائه دهند تا مديريت اجرايي كشور بتواند از اين راهكارها استفاده كند.
وي از برگزاري كنفرانس‌ها و سمينارهاي پژوهشي به عنوان يك ابزار مديريتي با اهميت براي ارائه راهكارهاي درست و علمي ياد كرد و در عين حال خاطرنشان كرد: پژوهش و كارهاي تحقيقي بايد همسو با سياست‌هاي كلان كشور باشد.
مدير دفتر برنامه‌ريزي اقتصاد آب وزارت نيرو به كارگيري شيوه‌هاي نوين در تامين آب را يادآور شد و گفت: از مباحثي كه مطرح است مديريت ابرها است و در شرايطي كه سه چهارم كشورمان در منطقه بي‌آبي قرار گرفته امكان تعيين روش‌هاي تامين منابع آب به روش‌هاي معمولي امروز از جمله سدسازي ميسر نيست و بايد محققان كشور در اين عرصه وارد شوند.
وي كم‌توجهي به مباحث اقتصادي صنعت آب در كشور را از ديگر معضلات اين بخش خواند و گفت: در اين ارتباط همچنين در كشور به مباحث كيفي آب، پايش آب، استفاده مجدد از آب‌هاي تصفيه شده، بي‌توجهي مي‌شود و بايد رويكردهاي موجود تغيير يابند.
وي از دانشگاهيان خواست تا با ايفاي نقش در تدوين سياست‌ها، چشم‌اندازها و ارائه راهكار به وزارت نيرو در رفع مشكلات آب كشور كمك كنند.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن