تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816385758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف در ديدار كوفي عنان: برخورد دوگانه شوراي امنيت ظلم به بشريت است / عنان: قبول دارم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: قاليباف در ديدار كوفي عنان: برخورد دوگانه شوراي امنيت ظلم به بشريت است / عنان: قبول دارم


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:دبير كل سابق سازمان ملل متحد در ديدار شب گذشته خود با شهردار تهران و در پاسخ به انتقاد وي از برخوردهاي دوگانه شوراي امنيت با كشورها گفت: شوراي امنيت بايد دچار تغييراتي شود و من در زمان دبير كلي خيلي سعي كردم مسائل دموكراتيك تر و شفاف تر شود . در عين حال اين نقاط ضعف را هم قبول دارم .

به گزارش روزسه شنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" بر اساس اعلام روابط عمومي شهرداري تهران ، "كوفي عنان" در اين ديدار كه در دفتر شهردار تهران برگزار شد ، با بيان اينكه تمام شهرداران در اقصي نقاط دنيا فعاليت هاي فراوان و كارهاي دشواري دارند ، گفت : در ابرشهرهايي چون تهران فرهنگ ها و تمدن هاي مختلفي با يكديگر در تعاملند و اين موضوع مسئوليت سنگيني را براي شهردار به دنبال دارد.
وي افزود : با وجود اين كه كار شهرداران معمولا كار ساده اي نيست اما به نظر مي رسد شما به راحتي از عهده اين كار بر مي آييد .
كوفي عنان گفت : من براي شما احترام بسيار زيادي قائلم و در زمان دبير كلي سازمان ملل متحد نيز با شهرداران شهرهاي مختلف جهان ارتباط زيادي داشتم.
دبير كل سابق سازمان ملل متحد ، خاطرنشان كرد : يكي از اقداماتي كه هم اكنون پيگيري مي كنم تشكيل مجمع جهاني انسان دوستانه اي است تا در آن يكسري بحث ها در مورد تغييرات اقليمي را دنبال كنيم . چراكه متاسفانه اين تغييرات بيشترين تاثيرات سوء را بر روي فقرا دارد . انسان هايي كه نه تنها نقشي در به وجود آمدن اين مشكلات نداشته اند بلكه هزينه زيادي را هم بابت اين تغييرات بايد متحمل شوند .
وي ادامه داد : همانطور كه تغييرات اقليمي براي شما مشكل ساز شده براي همه شهرداران در تمام شهرهاي دنيا نيز اين مشكل وجود دارد .
كوفي عنان ادامه داد : در حال تشكيل ائتلافي هستيم كه تغييرات اقليمي و مشكلات حاصل از آن را بررسي و حل و فصل كنيم و اميدواريم افرادي كه آلودگي ها را ايجاد مي كنند هزينه هاي آن را بپردازند و نه افراد فقير .
وي همچنين با بيان اينكه آب مشكل بزرگي براي دنياست و بحث هاي محيط زيست تمام مردم دنيا را تحت تاثير قرار مي دهد ، گفت : ما در حال مطالعه اثرات زيست محيطي در 4 شهر دنيا هستيم كه يكي از اين شهرها نيويورك است . به طور مثال اگر طوفاني مثل كاترينا در نيويورك اتفاق بيفتد اولين چيزي كه يك شهردار از شهروندان مي خواهد اين است كه فورا شهر را تخليه كنند اما در نيويورك اين امكان وجود ندارد چون تمام شهر پل و تونل است و ظرف 20 دقيقه همه جا قفل مي شود. بنابراين يكي از مطالعاتي كه انجام مي شود اين است كه در چنين سناريوهاي بحراني چگونه مردم در شهر بمانند و آسيبي نبينند .
عنان همچنين درباره شرايط سياسي و امنيتي جهان به ويژه منطقه خاورميانه ، گفت : احساس عدم ثبات مي كنم و خيلي نگرانم . سلاح هاي كشتار جمعي ، تروريسم ، محيط زيست ، جنگ هاي داخلي و مناقشات كشورها تهديدهايي هستند كه ما امروز با آن ها روبه رو هستيم .
به گفته دبير كل سابق سازمان ملل متحد در طي چند سال اخير ، موضوع جنگ با تروريسم كه رييس جمهور امريكا آن را آغاز كرده وضعيت دنيا را بي ثبات نموده است .
عنان همچنين ، گفت : منطقه خاورميانه از فلسطين تا افغانستان منطقه بسيار حساسي است كه وضعيت آن پيچيده شده و ما حساسيت خيلي زيادي بايد روي مسائل آن داشته باشيم . تمامي مناقشات در منطقه خاورميانه به نوعي با هم ادغم مي شوند و همديگر را تقويت مي كنند .
عنان با بيان اينكه بايد همه با هم كار كنيم و وضعيت را ثبات بخشيم ، گفت : همه ما در يك قايق نشسته ايم و نياز است كه با هم همكاري كنيم و امنيت دنيا را ارتقا دهيم و اگر چه اين كار سختي است اما دوست و دشمن بايد در صلح منطقه خاورميانه با هم تعامل كنند .
وي همچنين با اشاره به مشكل اقتصادي كه گريبان گير دنيا شده است ، گفت : اين بحران در امريكا شروع شده و الان به تمام دنيا گسترش پيدا كرده و اين مسئله در حال تبديل شدن به بحران اقتصادي دنياست .
عنان معتقد است تصميماتي كه كشورهاي جي 8 گرفته اند به كم كردن اثرات اين بحران كمك خواهد كرد ولي اين بحران طولاني مدت خواهد بود .
شهردار تهران نيز در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به دبير كل سابق سازمان ملل متحد خطاب به وي ، گفت : خوشحاليم كه در شهر تهران ميزبان يك شخصيت تاثير گذار جهاني ، چه در گذشته به عنوان دبير كل سازمان ملل متحد و چه امروز به عنوان يك شخصيت بين المللي هستيم .
قاليباف گفت : يكي از مهمترين دغدغه هاي امروز ما در شهر تهران بحث آلودگي هوا و توسعه فضاي سبز است . مخصوصا اين كه جغرافياي شهر تهران به گونه اي است كه جنوب آن متصل به كوير است و بايد با دقت بيشتري به اين موضوع توجه كنيم .
وي افزود : در اين راستا بيشترين تلاش را براي ايجاد كمربند سبز اطراف تهران به كار مي بنديم و خوشبختانه در سال هاي اخير آلودگي هوا در تهران كاهش پيدا كرده است .
قاليباف همچنين گفت : قبول دارم شرايط دنيا و مخصوصا منطقه خاورميانه شرايط مناسبي نيست اما معتقدم همه درگيري ها در منطقه خاورميانه ريشه در دخالت كشورهاي غير منطقه اي دارد .
وي افزود : كشورهاي غيرمنطقه اي حتي مسايل داخلي كشورها را هم در راستاي منافع خودشان ساماندهي مي كنند و پيش مي برند كه نمونه آن را در عراق ، فلسطين و پاكستان شاهديم.
به گفته قاليباف تا زماني كه با ديدي جامع به مسائل جهاني نگاه نكنيم درگيري ها ادامه خواهد داشت و هرجا كه دخالت ها كاهش پيدا كرده امنيت هم افزايش يافته است .
شهردار تهران خطاب به كوفي عنان خاطرنشان كرد : برخي اوقات در شوراي امنيت تصميماتي گرفته مي شود كه از عدالت و انصاف به دور است . با يك موضوع واحد بنا به كشورهاي مختلف برخوردهاي دوگانه صورت مي گيرد كه اين خود يكي از ظلم هاي بزرگ امروز است و من فكر مي كنم نقش شما در اين زمينه برجسته است كه اين موضوع و بعضي موضوعاتي كه در گذشته امكان بيانش نبود امروز براي جامعه جهاني مطرح شود .
دبير كل سابق سازمان ملل متحد نيز در پاسخ به قاليباف گفت : فكر مي كنم شوراي امنيت بايد دچار تغييراتي شود و من در زمان دبير كلي خيلي سعي كردم مسائل دموكراتيك تر و شفاف تر شود و نقاط ضعف را هم قبول دارم .
بنابر اين گزارش ، شهردار تهران در اين ديدار با اشاره به اينكه در آينده نزديك نشست شهرداران كلان شهرهاي آسيايي با موضوعيت محيط زيست و آلودگي هوا به ميزباني شهرداري تهران برگزار مي شود از دبير كل سابق سازمان ملل دعوت كرد كه به عنوان مهمان ويژه براي شركت در اين نشست در تهران حضور ياند .
كوفي عنان هم ابراز اميدواري كرد كه در اين اجلاس شركت كند ./120
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن