تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادقي خبر داد:تعيين 1400 نقطه امن در تهران/خريداري 9 بيمارستان سيار توسط جمعيت هلال احمر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صادقي خبر داد:تعيين 1400 نقطه امن در تهران/خريداري 9 بيمارستان سيار توسط جمعيت هلال احمر
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران از شناسايي يك هزار و 400 نقطه امن در تهران براي استفاده مناسب در زمان وقوع حادثه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي صادقي صبح امروز در نشست خبري با بيان اينكه همزمان با شناسايي مناطق امن، ايجاد تجهيزات براي اسكان در زمان حادثه را نيز دنبال مي كنيم، افزود: اجراي مانورهاي تخصصي براي نهادينه سازي كردن فرهنگ ايمني و خود امدادي نيز در راستاي توانمند كردن امداد و نجات در هنگام بروز حادثه دنبال مي شود.

وي ادامه داد: همزمان با هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي 15 مانور تخصصي در سطح تهران برگزار شد كه دو مانور ديگر نيز تا پايان آبان ماه اجرا مي شود كه طي آن 10 هزار امدادگر با برنامه هاي مختلفي در زمينه امداد و نجات آشنا مي شوند.

خريداري 9 بيمارستان سيار توسط جمعيت هلال احمر كشور

معاون جمعيت هلال احمر كل كشور و مدير عامل جمعيت هلال احمر استان تهران با اعلام اينكه تعدادي بيمارستان سيار توسط جمعيت هلال احمر خريداري شده است ، گفت: اين بيمارستانهاي سيار در 9 نقطه حادثه خيز كشور مستقر مي شود كه استان تهران نيز يكي از آنهاست.

وي ادامه داد: اين بيمارستانها 33 تخته به تمام امكانات يك بيمارستان كامل همچون اتاق عمل، راديولوژي، پزشكي هسته اي، آزمايشگاه و ... مجهز هستند.

صادقي از استقرار بيمارستانهاي سيار در جاده هاي پرخطر در مقاطع زماني خاص خبر داد و گفت: در اين بيمارستانها 10 پزشك عمومي فعاليت مي كنند كه بر اساس عمليات تعريف شده در مقاطع بحراني از پزشكهاي متخصص نيز در آن استفاده مي شود.

معاون جمعيت هلال احمر كل كشور خاطر نشان كرد: البته 113 پايگاه امداد جاده اي هلال احمر در تمام سال در جاده ها حضور دارند كه با اورژانس و سازمانهاي بهداشتي و خدماتي ديگر همكاري مي كنند.

ايجاد اردوگاههاي اسكان اضطراري در شهرستانهاي تهران

وي همچنين از ايجاد اردوگاههاي اسكان اضطراري در شهرستانهاي استان تهران خبر داد و گفت: اين پايگاهها در فيروزكوه و دماوند در دو قطعه 50 هزار هكتاري احداث شده اند كه كليه امكانات امداد و نجات نيز براي آنها پيش بيني شده است.

صادقي با ابراز اميدواري مبني بر اينكه امكانات لازم امداد و نجات با همكاري شهرداري در سوله هاي مديريت بحران دپو شود گفت: اگر اين طرح با همكاري شهرداري اجرا شود سازمان جمعيت هلال احمر مي تواند حدود 5 هزار خانوار را در هر يك از مناطق 22 گانه پوشش دهد تا در زمان حادثه از امكانات به وجود آمده استفاده كنند البته تاكنون بعضي از مناطق همچون منطقه 4 تهران در اين زمينه با جمعيت هلال احمر همكاري داشته است.

معاون جمعيت هلال احمر كل كشور با اشاره به اينكه جمعيت هلال احمر امكانات انبار و دپوي اقمار امدادي را دارد ، اظهار داشت: همچنين در 9 شهرستان استان تهران اين انبارها احداث شده و امكان سرويس دهي به ظرفيت بيش از 10 هزار خانوار را در زمان حادثه دارد.

وي افزود: پايگاههاي پشتيباني امداد و نجات تاكنون 60 درصد عمليات عمراني و تجهيز سوله هاي خود را انجام داده است كه اميدواريم تا پايان سال با تخصيص اعتبار 40 درصد ديگر آن را نيز تامين كنيم.

صادقي در ادامه عنوان كرد: تاكنون 450 هزار خانوار در شهر تهران تحت پوشش پايگاههاي پشتيباني اقلامي قرار گرفته اند كه در صورت همكاري شهرداري به 500 هزار نفر افزايش مي يابد.

معاون جمعيت هلال احمر كل كشور همچنين از ايجاد پايگاههاي اقماري در استان خراسان رضوي وكرمان نيز خبر داد و گفت: اين پايگاهها در حال حاضر فعال هستند و طبق سياست جمعيت هلال احمر اين پايگاهها در تمام نقاط كشوربايد ايجاد شود.

كاهش بودجه هلال احمر استان تهران در طول سالهاي گذشته

وي جمعيت هلال احمر را يك نهاد غير دولتي مستقل دانست و گفت: عمده بودجه جمعيت هلال احمر بر اساس درآمدهاي داخلي و كمك هاي مردمي تامين مي شود كه البته دولت نيز كمك هايي را در اين زمينه دارد همچنين بر اساس قانون 5 درصد از درآمد دفاتر رسمي ثبت اسناد نيز به جمعيت هلال احمر اختصاص مي يابد .

صادقي افزود: البته طبق تصميم مجلس در سه سال گذشته 5 درصد حق جمعيت هلال احمر از دفاتر ثبت اسناد رسمي به نيم درصد كاهش پيدا كرده است.

وي با انتقاد از اينكه جمعيت هلال احمر نمي تواند مشكلات خود را در رده هاي بالاي دولتي مطرح كند، گفت: چون جمعيت هلال احمر در بدنه دولت و جزو شوراي برنامه ريزي استان نيست ، نمي تواند مشكلات خود را دقيقا مطرح كند.

معاون جمعيت هلال احمر كشور با بيان اينكه اتفاقات بدي براي جمعيت هلال احمر در حال وقوع است ، عنوان كرد: تشكيل سازمانهاي موازي براي انجام فعاليتهاي امدادي يكي از مهمترين مشكلاتي است كه هم اكنون با تشكيل ستاد مديريت بحران شدت گرفته است.

صادقي تصريح كرد: اگرسازمان مديريت بحران كه قانون به تشكيل آن تاكيد كرده است وارد فعاليتهاي امداد و نجاتي همچون آموزش همگاني ، تشكيل سوله و انبار شود غير منطقي است چرا كه قطعا باعث موازي كاري با جمعيت هلال احمر خواهد شد.

وي افزود: ما در اين زمينه با شخص رئيس جمهور و وزارت كشور صحبت كرده و تاكيد كرديم ستاد مديريت بحران وارد كارهاي اجرايي نشود چون در غير اينصورت طرحها و فعاليتهاي صورت گرفته از سوي جمعيت هلال احمر به عنوان يك نهاد مردمي تحت الشعاع قرار مي گيرد پس بهتراست نظارت با آنها باشد تا ما نيز به كارهاي اجرايي بپردازيم.

معاون جمعيت هلال احمر كشور در پايان با اشاره به اينكه كه دو ميليون نفر از مردم به صورت داوطلبانه با جمعيت هلال احمر همكاري مي كنند، اظهار داشت: در استان تهران نيز پانصد هزار نفربه صورت داوطلبانه با جمعيت هلال احمر استان تهران همكاري مي كنند كه 88 هزار نفر آنها عضو فعال هستند.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن