تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799456422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم دومين جشنواره فيلم كمدي گل آقا انجام مي‌شود؛ تقدير از «سعيد پورصميمي» به عنوان چهره كمدي سينماي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مراسم دومين جشنواره فيلم كمدي گل آقا انجام مي‌شود؛ تقدير از «سعيد پورصميمي» به عنوان چهره كمدي سينماي ايران
خبرگزاري فارس: در دومين مراسم شب كمدين‌ها (جشنواره فيلم كمدي گل آقا)، از «سعيد پورصميمي» به عنوان چهره كمدي سينماي ايران تقدير مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست مطبوعاتي دومين جشنواره فيلم كمدي گل‌آقا با حضور عليرضا خمسه (دبير جشن)، پوپك صابري (مديرمسئول ماهنامه گل‌آقا) و محمد رفيع ضيايي (عضو هيات داوران) در محل مجله گل‌آقا برگزار شد.
براساس اين گزارش،عليرضا خمسه با بيان اين مطلب كه جشنواره گل‌آقا تجربه مفيدي براي سينماي كمدي ايران كه سالهاست مورد بي‌مهري قرار گرفته ،خواهد بود، افزود: امسال دومين گام را اين جشنواره برخواهد داشت و روز سه‌شنبه 30 مهرماه در شبي با عنوان شب كمدين‌ها و طنز‌پردازان چهره‌هايي كه هيات داوران در بخش رقابت انتخاب كردند، سيني شاغلام‌نشان گل‌آقا را دريافت مي‌كنند.
وي تفاوت برگزاري دومين دوره اين جشنواره را رقابتي بودن آن دانست و گفت: اولين جشنواره با نگاه كلي به فيلم‌هاي كمدي بعد از انقلاب اسلامي و مجموعه آثار توليد شده در گونه كمدي 90 فيلم ارزيابي شد. اما در اين دوره 12 فيلمي‌ كه از شهريور سال گذشته تا شهريور امسال به اكران عمومي درآمده ،مورد داوري قرار گرفت كه از ميان آنها يك چهره به عنوان كارگردان، فيلم‌نامه نويس، بازيگر زن و مرد و تهيه كننده انتخاب مي‌شود.
دبير دومين جشنواره فيلم كمدي گل آقا به بيان اهداف برگزاري اين جشنواره پرداخت و گفت: مهمترين هدف ما اشاعه فرهنگ طنز و خوش طبعي است كه هميشه از طريق فعاليت‌هاي ديگر گل‌آقا طي اين سال‌ها دنبال مي‌شده ،اما از آنجايي كه در عرصه سينما گنگ بود اين هدف را دنبال كرديم.
وي افزود:اغلب سينماگران ما براساس سلايق روز كه موج‌وار بالا و پايين مي‌رود،حركت مي‌كنند و تابع مد هستند اما آنقدر كه موسسه گل‌آقا كه كار جدي‌شان طنز و كمدي است و ربطي به مد و نياز مقطعي جامعه ندارد،به اين موضوع اهميت نمي‌دهند.
وي گفت: يكي ديگر از اهداف ما تلاش براي گسترش توليدات كمي و كيفي كمدي بود كه متاسفانه خيلي از آن استقبال نشد،چرا كه معمولا همه به دنبال سرمايه‌گذاراني هستند كه جيب پرپولي دارند قرار بود موسسه گل‌آقا با پشتيباني كه دارد كمك فكري به سينماگران و علاقمندان به توليد آثار كمدي كند.
عليرضا خمسه توليد تنها 12 فيلم در عرصه كمدي را با توجه به جمعيت 70 ميليون ايران يك بحران جدي قلمداد كرد و گفت: اين تعداد انگشت‌شمار نشان مي‌دهد كه دليل انجام كمك فكري به سينماگران در اين راه يكي از راهكارهاي برون رفت از اين بحران خواهد بود.
اين بازيگر كمدي سينماي ايران ، افزايش روحيه نقد‌پذيري در جامعه را يكي ديگر از اهداف برگزاري اين جشنواره خواند و گفت: از اين طريق مي‌خواهيم روحيه زبان طنز را در بين مردم افزايش دهيم ضمن اينكه كشف و معرفي استعدادهاي درخشان سينماي كمدي از ديگر اهداف ماست كه سال گذشته با انتخاب فرهاد آئيش انجام شد وقتي سخن از كمدي مي‌آيد همه به ياد اكبر عبدي، حميد جبلي و عليرضا خمسه مي‌افتند اما در اين راه بايد چهره‌هاي جديد مطرح و عرضه شود.
خمسه توجه به تجربيات چهره‌هاي پيشكسوت عرصه كمدي را ديگر اهداف برگزاري دومين جشنواره فيلم كمدي گل‌آقا دانست و بهره‌مندي از تجربيات مرتضي احمدي در برگزاري اين جشنواره را يكي از نكات بارز اين مهم تلقي كرد.
عليرضا خمسه به بخش‌هاي مختلف اين جشنواره اشاره كرد و گفت: ما در اين دوره از جشنواره چهره طناز سينماي كمدي ايران را انتخاب خواهيم كرد ضمن اينكه بهترين فيلم، بهترين كارگرداني، بهترين فيلم‌نامه‌نويس و بهترين بازيگر زن و مرد را معرفي مي‌كنيم.
وي افزود: جايزه پيشكسوت سينماي كمدي به سعيد پورصميمي اهدا خواهد شد و بهترين طنز‌پرداز تلويزيوني و بهترين نويسنده مطبوعات و طنز و كاريكاتور جوايزي از اين جشنواره خواهند گرفت.
خمسه با اشاره به انتخاب «سعيد پورصميمي« به عنوان چهره كمدي سينماي ايران افزود: سعيد پورصميمي با تعريفي كه از كمدين مي‌شود،انطباق دارد او از جمله بازيگراني است كه در ژانر كمدي و گونه‌هاي ديگر سينما خوش درخشيده و يك كمدين است چرا كه كمدين به كسي مي‌گويند كه قادر است به ايفاي هر نقشي بپردازد كه او الگوي من براي رسيدن به چنين چيزي است.ما هميشه او را با پرويز فني‌زاده مقايسه مي‌كرديم و جالب اينجاست كه فهميديم كه همكلاس بوده‌اند.
پوپك صابري نيز در ادامه اين نشست با بيان اين مطلب كه با گذشت يك سال از برگزاري نخستين دوره اين جشنواره ،هيچ كمك مالي دريافت نكرده،گفت: ما اين جشنواره را با سماجت و علاقه شخصي افراد برگزار كننده برپا مي‌كنيم و ما حتي به مرز عدم برگزاري اين جشنواره نيز رسيديم.فكر مي‌كنم اين زنگ خطر فضاي فرهنگي كشور جدي است كه براي طنز جدي‌تر خواهد بود.اي كاش جشنواره گل آقا فرصتي باشد كه به اين زنگ‌ها توجه كنيم.
ضيايي عضو هيات داوران اين جشنواره به بيان چگونگي داوري و شيوه انتخاب و نوع نگاه داوران به كمدي پرداخت و گفت: اين جشنواره با تاكيد بر فكاهي و طنز موردي كه در بعضي فيلم‌ها وجود داشت داوري شد اما صرفا همه را به عنوان طنز‌آميز نام برد.ما تقسيم بندي را از طريق قالب‌هاي مشخصي كه در طنز شامل شوخي ساده، فكاهي اجتماعي، طنز سياه، گروتكس، فانتزي و هجو مي‌شود در نظر گرفتيم كه در كليت سينماي طنز قلمداد مي‌شود.
وي گفت:با در نظر گرفتن اين 12 فيلم ، هيات داوران نظر مثبتي در سينماي كمدي ايران نداشتند.
اين كاريكاتوريست با بيان اين مطلب كه نظر موسسه گل‌آقا در جريان داوري منطبق با نظر داوران نبود ، گفت: داوران هر كدام برداشت خودشان را داشتند و برداشت گل‌آقايي از جريان طنز اين است كه به هجو و هزل نزديك نشويم و طنز انسان دوستانه داشته باشيم و حالت فكاهي را حفظ كنيم.
وي گفت: كمدي در مقاطع زيادي در ايران به هرز مي‌رود و بيشتر فيلم‌هاي كمدي براي گيشه پرفروش‌تر از كيفيت جدا مي‌شوند و طنز روايت‌گر و با تفكر در آن كمتر ديده مي‌شود.
براساس اين گزارش،دومين جشنواره فيلم كمدي گل‌آقا 30 مهرماه در اريكه ايرانيان برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن