تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813359665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره فيلم كمدي گل آقا شب كمدين‌ها و طنزپردازها برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره فيلم كمدي گل آقا شب كمدين‌ها و طنزپردازها برگزار مي‌شود
فرهنگي. فيلم . سينما
بر نامه پاياني دومين جشنواره فيلم كمدي گل آقا با عنوان شب كمدين‌ها و طنزپردازها، ‪ ۳۰‬مهرماه در مجموعه اريكه ايرانيان برگزار مي‌شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، عليرضا خمسه دبير اين رويداد در جمع خبرنگاران، اشاعه فرهنگ طنز و شوخ طبعي و ارايه روحيه نقدپذير در جامعه با زبان كمدي را از اهداف جشنواره فيلم كمدي گل آقا برشمرد.

وي يادآورشد: جامعه سالم را در همه جاي دنيا ، جامعه‌اي شادمان و خندان مي دانند ، جشنواره فيلم كمدي تسري اين نشاط و شادماني را از طريق آثاركمدي در جامعه جستجو مي‌كند.

خمسه ادامه داد:تلاش داريم از طريق جشنواره فيلم كمدي، زمينه گسترش توليدات كمي و كيفي سينماي كمدي را در كشور فراهم كنيم.

دبير جشنواره فيلم كمدي گل آقا، كمك فكري به فيلمنامه نويسان، كارگردانان و تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي سينمايي براي توليد آثار طنز و كمدي را از ديگر رويكردهاي اين رويداد عنوان كرد.

وي با اشاره به توليدات يكسال سينماي ايران كه مرتبط به حوزه كمدي است ، افزود: هيات داوران جشنواره فيلم‌هاي كمدي ، ‪ ۱۲‬اثر را كه از شهريور سال گذشته تا شهريورماه امسال با اين موضوع اكران شدند را مورد ارزيابي قرار دادند.

فيلم‌هاي سرود تولد، نصف مال من نصف مال تو، رفيق بد، توفيق اجباري، كلاهي براي باران، كلاغ پر، اگه مي‌توني منو بگير، پيك نيك در ميدان جنگ، هميشه پاي يك زن در ميان است، ده رقمي، دايره زنگي و زنها فرشته‌اند آثار حاضر در جشنواره فيلم‌هاي كمدي هستند.

خمسه با اشاره به بخش‌هاي مختلف جشنواره امسال فيلم كمدي ، افزود: اين رويداد امسال در قالب رقابتي و شامل فيلم‌هاي بلند سينمايي در بخش اصلي و تقدير از چهره‌هاي برتر در حوزه‌هاي طنز و كاريكاتور، پيشكسوت سينماي كمدي و براي نخستين بار با اضافه شدن بخش تلويزيون ، تقدير از چهره طنز پرداز تلويزيوني برگزار مي‌شود.

دبير جشنواره فيلم كمدي گل آقا همچنين گفت: برنامه تقدير از پيشكسوت سينماي كمدي به سعيد پور صميمي از هنرمندان باسابقه اين عرصه اختصاص دارد به گزارش ايرنا، پوپك صابري صاحب امتياز و مدير مسئول موسسه گل آقا نيز در اين نشست، گفت: به دليل مشكلات مالي و حمايت نكردن نهادهاي فرهنگي مرتبط با حوزه سينما و اسپانسرهاي ديگر تا روز گذشته تصميم به برگزاري دومين دوره جشنواره فيلم كمدي را نداشتيم اما به احترام ماهها تلاش همكاران و هيات داوران اين رويداد در تاريخ مقرر برگزار مي‌كنيم.

او تصريح كرد: هنوز متوجه نشديم كه چرا در فضاي فرهنگي كشور، سينماي كمدي و مقوله طنز همراه جدي و حامي دلسوز وجود ندارد.

مدير مسئول موسسه گل آقا با اشاره به اهداف و رويكرد گل آقايي جشنواره فيلم كمدي ، گفت: به دليل نداشتن حامي نتوانستيم به اهداف مورد نظر اين رويداد از جمله تشكيل بانك فيلمنامه براي حمايت از فليمنامه نويسان جوان دست يابيم .

صابري تصريح كرد: برخي مراكز فرهنگي در مواجهه با جشنواره فيلم كمدي فقط به شعار حمايت بسنده كردند و تاكنون هيچ اقدام اجرايي براي كمك به اين رويداد نكردند.

به عقيده او، زنگ خطر فضاي فرهنگ و هنر كشور جدي است و در حوزه طنز و كمدي اين امر جدي تر به نظر مي‌رسد، بايد زنگ خطرها را جدي بگيريم .

به گزارش ايرنا ، ضيايي از اعضاي هيات داوران اين دوره جشنواره فيلم گل آقا نيز ، گفت: هيات داوران اين رويداد پس از مشاهده آثار حاضر جشنواره به اتفاق اين نظر را داشتند كه سينماي كمدي در مسير خوبي قرار ندارد.

او توضيح داد: فيلم‌هايي كه عنوان كمدي دارند بيشتر به نوعي لودگي گرايش داشته و به نوعي تداعي‌كننده سينماي كمدي سبك تا تفكر گرا و عميق هستند.

ضيايي با اشاره به مضمون و سبك آثار كمدي در ايران، يادآورشد: يكي از شگردهاي كمدي سينماي كشور، طنز تمثيلي است كه با نماد كار مي‌كند و سعي مي كند مخاطب را در سينما شركت دهد.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن