تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بودجه معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور: (بخش اول)در حال حاضر موضوعي به نام مطالبات بازنشسته‌‏ها وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: معاون بودجه معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور: (بخش اول)در حال حاضر موضوعي به نام مطالبات بازنشسته‌‏ها وجود ندارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
معاون بودجه معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور امروز پس از اعلام بخشنامه بودجه سال 88 كل كشور به تشريح جزئيات مفاد اين بخشنامه پرداخت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، رحيم ممبيني امروز در نشست خبري خود با اشاره به اينكه اخيراً منتقدان دولت عملكرد دولت را درباره شاخص‌‏هاي مالي زير سؤال برده‌‏اند، گفت: تمام شاخص‌‏هاي مالي در سال جاري با بهبود روبرو بوده است و در اين رابطه مستندات اين شاخص‌‏ها موجود است.
وي رشد اعتبارات هزينه‌‏اي در سال‌‏هاي 80 تا 83را 4/29 درصد عنوان كرد كه اين شاخص در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 8/16 درصد كاهش يافته است.
وي ادامه داد: در بخش رشد اعتبارات تملك دارايي سرمايه‌‏اي در سال‌‏هاي 80 تا 83 اين رقم 9/29 درصد بوده كه در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 9/39 درصد افزايش يافته است.
ممبيني تصريح كرد: در بخش رشد درآمدهاي مالياتي در سال‌‏هاي 80 تا 83 با رشدي 3/23 درصد مواجه بوديم كه اين رقم در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 6/26 درصد افزايش يافته است.
معاون بودجه معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور با اشاره به نسبت درآمدهاي مالياتي به كل منابع تصريح كرد: اين رقم در سال‌‏هاي 80 تا 83 حدود 6/26 درصد بوده كه در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 7/28 درصد افزايش يافت.
وي نسبت منابع نفت به كل منابع را در سال‌‏هاي 80 تا 83 به ميزان 2/61 درصد اعلام كرد كه به گفته وي اين رقم در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 1/50 درصد كاهش يافته است.
ممبيني تصريح كرد: نسبت اعتبارات هزينه به كل مصارف در سال‌‏هاي 80 تا 83 ،6/69 درصد بود كه اين رقم در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 3/62 درصد كاهش يافته است.
او با بيان اينكه نسبت اعتبارات تملك دارايي‌‏هاي سرمايه‌‏اي به كل مصارف در سال‌‏هاي 80 تا 84 به ميزان 5/19 درصد بود، خاطرنشان كرد: اين نسبت در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 8/26 درصد افزايش يافته است.
ممبيني اظهار داشت: نسبت درآمدها به اعتبارات هزينه‌‏اي در سال‌‏هاي 80 تا 84 به ميزان 9/45 درصد اعلام شده كه اين رقم در سال‌‏هاي 84 تا 87 به 6/69 درصد افزايش يافته است.
بودجه با جهت‌‏گيري حمايتي
او با اشاره به اينكه روند بهبود شاخص‌‏هاي مالي دولت در دوره سه سال گذشته همين مسير را طي كرده است، يادآور شد: اين روند در بودجه سال 88 با قوت ادامه خواهد يافت.
وي جهت‌‏گيري اعتبارات هزينه‌‏اي را در بودجه سال 88 كاهشي ذكر كرد و گفت: با وجود جهت‌‏گيري كاهش اعتبارات هزينه‌‏اي، هدف اصلي جهت‌‏گيري حمايتي خواهد بود به طوري كه قرار است توجه خاصي به بودجه‌‏هاي فرهنگي صورت بگيرد.
معاون بودجه معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور با بيان اينكه توجه خاصي به بازنشستگان در بودجه‌‏هاي سنواتي صورت گرفته است، اظهار داشت: برابر بررسي‌‏هايي كه انجام داديم، در حال حاضر موضوعي به نام مطالبات بازنشسته‌‏ها وجود ندارد، زيرا اين مطالبات را دولت يا به صورت سهام و يا به صورت نقدي پرداخت كرده است.
ممبيني در بخش ديگري از سخنان خود به اعتبارات عمراني اشاره كرد و گفت: براساس روند بودجه‌‏ سال آينده، در بودجه سال 88 نيز توجه خاصي به مباحث توازن منطقه‌‏اي در راستاي سفرهاي استاني دولت صورت خواهد گرفت به طوري كه براي برخي از استان‌‏ها اعتبارات ويژه‌‏اي پيش‌‏بيني خواهد شد.
او با اشاره به اينكه در بخشنامه بودجه سال 88 موارد خاصي مورد تأكيد قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: يكي از اين موارد نگهداري از سرمايه‌‏هاست، زيرا در سال‌‏هاي گذشته به اين موضوع توجهي صورت نگرفته است و اعتبارات مكفي به اين امر اختصاص نيافته است.
وي ادامه داد: اين امر موجب خواهد شد تا بهره‌‏وري كه يكي از اهداف برنامه چهارم توسعه است نيز افزايش يابد.
معاون بودجه معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور اعتبارات عمراني بودجه 88 را براي اتمام پروژه‌‏ها همراه با ايجاد شرايط جديد اعلام كرد و گفت: براي شروع پروژه‌‏هاي جديد شرايط قرار داده‌‏ايم، زيرا فشار بر دولت براي اين موضوع از جهات مختلف بسيار زياد است.
او ادامه داد: مقرر شده تا بر اساس ضوابط كميسيون ماده 32 زمان براي اجرا پروژه‌‏هاي جديد مورد توجه جدي قرار بگيرد به طوري كه بدون مشخص كردن زمان امكان تعريف پروژه جديد نباشد.
ممبيني با اشاره به اينكه موضوع نقدينگي و رشد آن را در تنظيم بودجه‌‏هاي عمراني را مورد توجه قرار داده‌‏ايم، اظهار داشت: تلاش ما اين است كه خريدهاي ارزي را در سقف اعتبارات عمراني مشخص كنيم به طوري كه ارز تخصيص داده شده تبديل به ريال نشود تا اثرات منفي اين كار در نقدينگي كل بروز پيدا نكند.
ادامه دارد...

كد خبر: 451627
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن