تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814290055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اعلام شرايط جديد كاهش خدمت سربازي،معافيت و سربازان فراري؛ كاهش دو ماهه مدت خدمت سربازي در مناطق عادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با اعلام شرايط جديد كاهش خدمت سربازي،معافيت و سربازان فراري؛ كاهش دو ماهه مدت خدمت سربازي در مناطق عادي
خبرگزاري انتخاب : سردار كمالي گفت: افرادي كه از خدمت دوره سربازي معاف مي‌شوند، تا سه سال، بدون طي دوره آموزش نظامي، كارت معافيت سربازي را دريافت مي‌كنند، البته از افراد تعهد گرفته مي‌شود كه چنانچه در طول اين سه سال، نيروهاي مسلح توانايي ارائه آموزش‌هاي نظامي به آن‌ها را داشته باشند، آن‌ها به دوره آموزشي فراخوانده خواهند شد و بايد در اين دوره شركت كنند.


مديركل مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح، از كاهش مدت خدمت سربازي به مدت سه سال خبر داد.

سردار موسي كمالي در يك نشست خبري با اشاره به كاهش مدت خدمت دوره ضرورت سربازي از 20 ماه به 18 ماه در مناطق عادي از 18 ماه به 17 ماه در مناطق محروم و از 17 ماه به 16 ماه در مناطق عملياتي، گفت: با توجه به تعداد مشمولان وظيفه و استقبال جوانان براي انجام به موقع خدمت، دوره ضرورت براي چندمين بار مورد بازنگري قرار گرفت كه مدت اجراي اين مصوبه به مدت سه سال است.

وي افزود: اين مصوبه از تاريخ 30 آبان ماه قابليت اجرا دارد، بدين صورت كه از اين تاريخ مدت خدمت به ميزان يك ماه كاهش مي‌يابد و يك ماه بعد يعني در تاريخ 30 آذر ماه مدت سربازي يك ماه ديگر كاهش خواهد يافت، لذا تا پايان آبان‌ماه مدت خدمت سربازي تغييري نمي‌كند.

وي در ادامه اظهار كرد: كساني كه به هر دليلي از خدمت سربازي موقتا ترخيص شده‌اند، در صورت مراجعه، مابقي خدمت خود را بر اساس ضوابط جديد انجام خواهند داد.

سردار كمالي تصريح كرد: اين مصوبه شامل كليه كساني مي‌شود كه هم اكنون در حال خدمت هستند و يا در آينده وارد خدمت سربازي خواهند شد.

وي با اشاره به تغيير مقررات استفاده از معافيت جانبازي و خدمت در جبهه اعلام كرد: بر اساس تغييرات انجام شده، شرايط استفاده از معافيت دوره سربازي براي فرزنداني كه والدين آن‌ها 40 ماه يا بيشتر در جبهه حضور داشتند، به 30 ماه كاهش يافت، به طوري كه اگر والدين اين مشمولان 30 ماه در جبهه حضور داشته باشند، از خدمت سربازي معاف مي‌شوند و بر اين اساس، دو تن از فرزندان افرادي كه 60 ماه يا بيشتر در جبهه حضور داشتند، از خدمت سربازي معاف مي‌شوند.

مديركل مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح افزود: ميزان درصد جانبازي براي معافيت يك فرزند از 30 درصد به 25 كاهش يافته است و همچنين اگر جمع درصد جانبازي و ميزان حضور در جبهه به 30 ماه برسد، يكي از فرزندان جانباز از دوره خدمت ضرورت معاف خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: در اين قانون ميزان حضور در جبهه و جانبازي زن و مرد (والدين) با هم جمع مي‌شود.

سردار كمالي گفت: افرادي كه از خدمت دوره سربازي معاف مي‌شوند، تا سه سال، بدون طي دوره آموزش نظامي، كارت معافيت سربازي را دريافت مي‌كنند، البته از افراد تعهد گرفته مي‌شود كه چنانچه در طول اين سه سال، نيروهاي مسلح توانايي ارائه آموزش‌هاي نظامي به آن‌ها را داشته باشند، آن‌ها به دوره آموزشي فراخوانده خواهند شد و بايد در اين دوره شركت كنند.

مديركل مشمولان ستادكل نيروهاي مسلح، با اشاره به مصوبه ديگري درباره وضعيت سربازان فراري، افزود: بر اساس مقررات، افرادي كه از خدمت سربازي فرار مي‌كنند، در صورت مراجعه يا دستگيري و پس از معرفي به سازمان قضايي و محكوميت، بايد دوره خدمت خود را ادامه دهند. اما برابر پيشنهاد رياست قوه قضاييه و با موافقت مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، تعقيب قضايي كليه سربازاني كه تا پايان سال 86، مرتكب غيبت منتهي به فرار شده‌اند، متوقف و به آن‌ها اجازه داده مي‌شود كه برابر ضوابط جديد خدمت سربازي به خدمت خود ادامه دهند.

در ادامه اين نشست خبري سردار كمالي، اطلاع‌رساني درباره مسايل نظام وظيفه كشور را صرفا از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح و سازمان وظيفه عمومي مجاز اعلام كرد و گفت: متاسفانه گاهي مسايلي در اين خصوص، در برخي رسانه‌ها مطرح مي‌شود كه اغلب در حد نظر و طرح‌هاي در دست بررسي است و با رسانه‌اي شدن آن، مشكلاتي براي ما و مردم ايجاد مي‌كند.

وي در پايان با اشاره به اخبار منتشر شده درباره استفاده اعضاي تيم ملي نوجوانان فوتبال كشور از طرح «سرباز قهرمان» اعلام كرد: خبر استفاده اعضاي تيم ملي نوجوانان فوتبال كشور از طرح «سرباز قهرمان» صحت ندارد و مقررات مربوط به دوره سربازي ورزشكاران از سال 1385 متوقف شده است و اگر چنين طرحي وجود داشته باشد، بايد اين خبر پس از طي سير قانوني اعلام مي‌شد.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن