تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816427717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ما كه به آخر راه رسيده‌ايم! مهدي مهدوي‌كيا: بازي سختي داريم؛ هواداران صبور باشند نبايد صعودمان را به بازي آخر بكشانيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ما كه به آخر راه رسيده‌ايم! مهدي مهدوي‌كيا: بازي سختي داريم؛ هواداران صبور باشند نبايد صعودمان را به بازي آخر بكشانيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

"همچنان آرام و باهوش" اين تيتري بود كه روزنامه فرانكفورتر آلگمانيته براي بازيكني استفاده كرد كه موفق‌ترين بازيكن ايراني در اروپا به حساب مي‌آيد. هر چند مهدي مهدوي‌كيا به دليل مصدوميت‌هاي پياپي در دو فصل اخير نمايش گذشته را ارايه نكرده اما، او همچنان بهترين ايراني در اروپاست. اين مهم نيست كه رسانه‌هاي آلماني به خاطر نيمكت نشيني‌هاي اخير به مهدوي‌كيا به او خرده گرفته‌اند. مهم اين است كه پس از ماه‌ها دوري بازيكني به تيم ملي ايران برگشته كه حضورش در جمع مردان تيم ملي - حتي اگر آماده هم نباشد، كه اين طور نيست نقطه قوتي براي تيم ايران به حساب مي‌آيد.

مهدي مهدوي‌كيا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرسش‌هايي درباره وضعيت اينتراخت فرانكفورت، شرايط خودش در اين تيم و بازگشت‌اش به تيم ملي پاسخ گفت:

* اگر موافق باشيد با صحبت درباره اينتراخت فرانكفورت گفت‌وگو را شروع كنيم. تيم‌تان وضعيت خيلي خوبي در بوندسليگا ندارد.

- بله. متاسفانه ما فصل را خيلي بد شروع كرديم. سال قبل بازي اول مقابل هرتابرلين را برديم و تا هفته‌ها توانستيم نتايج خوبي بگيريم. اما، اين فصل در بازي نخست مقابل هرتابرلين شكست خورديم و حالا پس از هفت هفته در قعر جدول هستيم. وقتي به برلين در زمين خودمان باختيم سه بازي خارج از خانه داشتيم كه متاسفانه در اين سه بازي هم نتيجه لازم را نگرفتيم.

* پس با اين وضعيت خيلي نبايد به اينتراخت اميدوار باشيم؟

- در هر صورت در فوتبال چنين اتفاق‌هايي مي‌افتد. اما، من معتقدم كه مي‌توانيم با يك برد شرايط‌مان را عوض كنيم.

* شايعه شده كه سران باشگاه اينتراخت فرانكفورت قصد دارند فونكل را اخراج كنند.

- نه، چنين چيزي واقعيت ندارد و مربي دارد كارش را ادامه مي‌دهد. گفتم در هر صورت ما با يك برد وضعيت جديدي را تجربه مي‌كنيم. خودتان مي‌دانيد وقتي تيمي به پايين جدول رفت بالا آمدن‌اش سخت است. هم فشار رسانه‌ها زياد مي‌شود و هم اينكه تيم به لحاظ روحي دچار افت مي‌شود اما، در تيم اينتراخت اين پتانسيل وجود دارد كه پس از يك برد تيم روند صعودي‌اش را شروع كند.

- ما اين فصل مهره‌هاي خوبي را جذب كرديم. سال قبل يك ملي‌پوش اتريشي را گرفتيم كه متاسفانه او امسال مصدوم شد. ما در اين فصل تيم پرمهره‌اي داريم. مشكل‌مان بازيكن نيست. مشكل اين است كه نتوانسته‌ايم به برد برسيم.

* در اين فصل چندان بازي نكرده‌ايد. ظاهرا وضعيت براي شما چندان خوب پيش نمي‌رود.

- من در نيم فصل دوم مصدوم شدم و همين مصدوميت من را از ديگر بازيكنان عقب انداخت. وقتي هم به اردوي تيم برگشتم به دليل درد از ناحيه زانو چند روزي تمرين نكردم. با اين حال فصل را به عنوان مدافع راست شروع كردم و در هفته دوم براي تيم بازي كردم اما، بازيكن ثابت نبودم. مي‌دانيد كه احتمال تعويض مدافع راست خيلي كم است. وقتي تيم جلو است در پست هافبك معمولا تعويض انجام مي‌شود و اگر تيم هم عقب باشد به مدافعان اضافه مي‌شود. به همين دليل من فرصت‌ زيادي براي بازي در دفاع راست را نداشتم. من مي‌توانم در سه پست دفاع، هافبك و گوش راست بازي كنم. بنابراين در صحبتي كه با مربي تيم داشتم به او گفتم كه ديگر نمي‌خواهم دفاع راست باشم و در تمرينات اخير هم به عنوان هافبك راست بازي كرده‌ام.

* به تيم ملي برسيم. نظر كاپيتان تيم ملي درباره تيم فعلي چيست؟

- فكر مي‌كنم تيم خيلي جوان شده و خيلي از بازيكنان بازي‌هاي اولي است كه براي تيم ملي انجام مي‌دهند. با اين حال به غير از جوانان بازيكنان با تجربه هم حضور دارند كه اين باعث مي‌شود تيم تلفيقي از باتجربه‌ها و جوانان بشود.

* چه قدر اين تيم فعلي به تيم مايلي كهن در جام ملت‌هاي آسيا 96 شباهت دارد. تيمي كه شما اولين بازي ملي را در آن انجام داديد؟

- هميشه مقايسه كردن بين دو تيم سخت است. آن تيم به كل جوان بود اما، در تيم فعلي تلفيقي از جوانان و با تجربه‌ها را مي‌بينيم.

* گويا بازي ايران مقابل عربستان را نديديد؟

- متاسفانه در زمان بازي تيم ملي در آلمان نبودم و نتوانستم بازي را ببينم. به هر صورت مساوي با عربستان آن هم در خانه حريف نتيجه ارزشمندي است.

* بازي با كره شمالي مي‌تواند حساس‌ترين بازي ما با اين تيم باشد. نظر شما چيست؟

- كره شمالي تيمي كاملا تدافعي است. بايد با اين تيم با حوصله بازي كنيم. در دوره قبل به يايد داريد كه ما به سختي و باي كل كه آن هم از روي ضربه پنالتي بود به گل رسيديم. آنها در ضد حمله قوي هستند. ما بايد با حوصله مقابل‌شان بازي كنيم و انتظارمان از هواداران اين است كه براي پيروزي تيم ملي صبور باشند. مطمئن باشند كه ما مي‌توانيم كره شمالي را شكست دهيم.

* آينده را براي تيم ملي چگونه مي‌بينيد؟

- ما از قدرت‌هاي برتر فوتبال آسيا بوده و هستيم. در گروه‌مان دو حريف ديرينه يعني عربستان و كره‌جنوبي حضور دارند. نبايد از كره شمالي و امارات غافل باشيم. در مقدماتي جام جهاني 98 در هفته آخر دچار مشكل شديم. اين بار بايد كار را تا قبل از بازي آخر قطعي كنيم.

* كار كردن با علي دايي كه روزگاري هم بازي شما بوده چگونه است؟

- اين نخستين باري نيست كه هم بازي سابقم سرمربي شده است. وقتي در هامبورگ بودم توماس دال اول همبازي‌ام بود و پس از آن سرمربي تيم شد. با اين حال تيم ملي شرايط متفاوتي دارد. تيم ملي مال مملكت است و همه ما براي موفقيت تيم ملي تلاش مي‌كنيم.

* پس هيچ اختلافي با سرمربي تيم ملي نداريد؟

- من هيچ وقت در فوتبال با كسي اختلاف نداشته‌ام. فوتبال ارزش اين را ندارد كه شما به خاطر آن با كسي اختلاف داشته با شيد چرا كه يك روز فوتبال تمام مي‌شود و شما مي‌مانيد. ما هم كه كم كم به آخر راه رسيده‌ايم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن