تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815064910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ حوزه صادرات غير نفتي بايد در صدر دريافت تسهيلات قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ حوزه صادرات غير نفتي بايد در صدر دريافت تسهيلات قرار گيرد
اقتصاد. بازرگاني . صادرات . غضنفري
معاون وزير بازرگاني معتقد است كه بخش صادرات غيرنفتي كشور بايد سهم بيشتري از تسهيلات را دريافت كند و در صدر توجه به فعاليت‌هاي اقتصادي قرار گيرد .

مهدي غضنفري روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با اشاره به آثار طرح تحول اقتصادي بر روي حوزه تجارت گفت : برخي محورهاي طرح تحول همچون اصلاح نظام‌هاي گمركي و بانكي اثار فوري بر صادرات دارند ، اما ساير محورها همچون نقدي كردن يارانه‌ها ، اصلاح نظام توزيع و... در بلند مدت تاثير مثبت بر فعاليت‌هاي اقتصادي كشور را شاهد خواهند بود.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : طرح تحول اقتصادي داراي هفت بخش است و بهبود بهره وري از جمله محورهاي اساسي دراين طرح محسوب مي‌شود كه به بهبود وضعيت اقتصادي كشور كمك مي‌كند.

معاون وزير بازرگاني سپس تصريح كرد : كاهش هزينه‌ها از طريق افزايش بهره وري در طرح تحول اقتصادي از عمده‌ترين مواردي است كه به بهبود فعاليت‌ها در حوزه تجارت كمك خواهد كرد .زيرا در زمان حاضر بسياري از رقبا از طريق ارتقاي بهره وري هزينه‌هاي خود را كاهش مي‌دهند .

به گفته وي ، در فضاي كنوني كسب و كار ، سرمايه‌ها هدر مي‌روند كه در صورت كنترل ورودي و خروجي با در نظر گرفتن كيفيت مواد اوليه و توليد مناسب تر مي‌توان از افزايش قيمت تمام شده كالاها در كشور، جلوگيري كرد .

غضنفري با بيان اينكه نظام بانكي به عنوان يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي بايد اصلاح شود ، افزود: هر قدر نظام‌هاي بانكي و توزيع در كشور بهبود يابند ، به نفع جامعه است و با اصلاح نظام توزيع در كشور مي‌توان از انباشت و تخريب كالاها جلوگيري كرد و نسبت به حذف دست واسطه‌ها نيز اقدام نمود .

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران در ادامه افزود: مديريت صحيح توزيع در كشور به ارتقاي مديريت تجارت خارجي كمك مي‌كند و با بسته بندي مناسب انواع كالاها نيز معرفي و عرضه كالاهاي صادراتي كشور در خارج تسهيل مي‌شود.

اين مقام مسئول در وزارت بازرگاني در پايان تبليغ و گسترش بازارهاي كالا و خدمات صادراتي كشور ، فراهم كردن امكان توسعه بنگاه‌هاي تجاري و افزايش توانمندي آنها ، بهبود تراز بازرگاني و ... را از جمله راهبردهاي سازمان توسعه تجارت برشمرد كه با اجراي طرح تحول اقتصادي بر سرعت بهبود مي يابند.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن