تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816375403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - اجرا مي‌شود؛ شديدتر و قوي‌تر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: حوادث - اجرا مي‌شود؛ شديدتر و قوي‌تر
حوادث - اجرا مي‌شود؛ شديدتر و قوي‌تر

مهران فرجي: پس از مراسم توديع و معارفه فرمانده جديد نيروي انتظامي تهران، رئيس پليس جديد كه از موسسان اصلي يگان‌هاي ويژه سراسر كشور بوده است به اجراي شديدتر و قوي‌تر طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي تاكيد كرد. او در پاسخ به اين سوال كه آيا اجراي طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي همچنان ادامه پيدا مي‌كند، گفت: شديدتر و قوي‌تر. به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته، سردار احمدرضا رادان، پس از ترفيع درجه به سرتيپ تمامي، به‌طور رسمي جاي سردار ذوالفقاري، جانشين فرمانده ناجا را گرفت و ذوالفقاري براي ادامه تحصيل در مقطع دكترا، به دانشكده علوم انتظامي رفت. اما جايگزين رادان در تهران، سردار عزيزالله رجب‌زاده، شد. او پيش از اين از طريق كميته‌هاي انقلاب وارد پليس شد و پس از مدتي با در اختيار گرفتن تيپ يگان‌ويژه در تهران و گسترش آن در كشور، فرماندهي يگان‌ويژه پاسداران كه خود موسس اصلي آن محسوب مي‌شد را برعهده گرفت. يگاني كه احمدي‌مقدم آن را بهترين و قدرتمندترين يگان انتظامي منطقه مي‌داند. يكي از وظايف اصلي يگان‌هاي ويژه، برخود با تجمعات غيرقانوني و ورود به حوادث و اتفاقات حاد است كه احتياج به نيرويي تند و پرقدرت وجود دارد. رجب‌زاده بيست‌ودوم دي‌ماه سال 86 با حكم اسماعيل احمدي‌مقدم، فرماندهي «پليس پيشگيري» ناجا را برعهده گرفت. تاسيس اين پليس كه ساماندهي كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها را برعهده داشت نيز از اقدامات خود رجب‌زاده بود. وي در گفت‌وگويي كه چندي قبل در سمت رئيس‌پليس پيشگيري ناجا انجام داد، گفته بود: طي سفرهايي كه به استان‌هاي كشور داشتيم سعي كرديم تا به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار كرده و نظرات آنها را در زمينه اجراي طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي جويا شويم كه مطابق بررسي‌هاي انجام گرفته، بدون اغراق 95 درصد از مردم با اجراي اين طرح توسط پليس موافق بوده و خواستار تداوم آن هستند. او هفته پيش نيز در گفت‌وگويي ديگر اظهار كرده بود: مردم صددرصد از كلانتري‌ها راضي هستند. وي دليل اظهارات خود را بررسي‌هايي كه در شهرهاي مختلف صورت گرفته عنوان كرده و از رصد كردن پاسگاه‌ها و كلانتري‌ها براي كنترل نحوه برخورد با مراجعان خبر داده بود. ارائه اين آمار در حالي بود كه سه روز بعد، فرمانده نيروي انتظامي خبر داده بود كه 70 درصد تماس‌هاي مردم با مركز «197» شكايت آنها از نحوه برخورد ماموران با مردم است.

براساس اين گزارش، سردار رادان كه با درجه سرتيپ تمامي به سمت جانشيني احمدي‌مقدم رسيده بيست و نهم مهرماه سال 85 از فرماندهي استان خراسان‌رضوي به فرماندهي انتظامي تهران بزرگ منصوب شد و در جاي سردار طلايي كه با هدف رفتن به شوراي شهر تهران درخواست بازنشستگي كرده بود نشست. رادان در جلسه توديع و معارفه، مهم‌ترين مشكل تهران را «ترافيك» خوانده و از مردم خواسته بود، همانند گذشته با پليس و فرماندهي جديد انتظامي تهران همكاري كنند؛ اما او فروردين‌ماه سال 86 خبر از برخورد دوباره ماموران با افرادي كه بدحجاب تشخيص مي‌دهند، خبر داد. طرحي به نام ارتقاي امنيت اجتماعي كه از نخستين روز ارديبهشت‌ماه سال 86 با ايجاد گشت‌هاي ارشاد و برخورد تذكري، انتظامي و قضايي با زنان و دختران بدحجاب، آغاز شد. طرحي كه بيش از 10 سال بود، به خاطر نتايج نامطلوب آن متوقف شده بود. اين طرح با تمام انتقاداتي كه به آن وارد بود، ادامه يافت و فازهاي جديدي از آن نيز به اجرا درآمد. رادان همان موقع در گفت‌وگويي اختصاصي با روزنامه كيهان انتقادها را «آروق‌هاي روشنفكرانه» خواند. يك سال‌ونيم پس از اجراي اين طرح‌ها در پايتخت، رئيس پليس تهران بزرگ كه همواره به اجراي اين طرح تاكيد و عنوان كرده بود كه با شدت ادامه مي‌يابد، با ترفيع درجه به سرتيپ تمامي، به سمت جانشيني فرمانده ناجا رسيد.

رادان روز گذشته در جلسه توديع و معارفه خود اظهار كرد: راه امنيت اجتماعي راهي بدون بازگشت است كه اميدوارم با انتصاب فرمانده جديد انتظامي تهران بزرگ اين بحث با جديت پيگيري شود. وي افزود: اگر اقداماتي در پايتخت انجام شده تلاش مديران و پرسنل نيروي انتظامي بوده و اگر هم اقدامي صورت نگرفته ناشي از ضعف مديريت من است كه نتوانستم تمام ظرفيت‌ها را در اين رابطه به كار گيرم. در ادامه اين مراسم، محمدباقر قاليباف، فرمانده سابق نيروي انتظامي و شهردار كنوني تهران نيز گفت: امروز رسالت امنيت اجتماعي برعهده پليس امنيت و اين امنيت به بهترين شكل خودش برقرار است. وي خطاب به ماموران پليس گفت: خدا را شكر كنيد كه ملت عزيز با تمام وجود شما را پذيرفته است و پليس را دوست دارند. قاليباف درباره رجب‌زاده هم گفت: هر وقت تصور سردار رجب‌زاده به ذهنم مي‌آيد به ياد فرمانده گردان‌هاي زمان جنگ مي‌افتم. در ادامه قاضي سعيد مرتضوي، دادستان تهران نيز از رادان به خاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌هايش تشكر كرد و گفت: طرح‌هاي بسيار خوب و مفيد امنيت اجتماعي در اين دوره با برنامه‌ريزي بسيار خوب و منسجمي با قاطعيت تمام اجرا شد و نتيجه اين دوره خدمات سردار رادان در پليس تهران اين بود كه الحق والانصاف شاهد بوديم كه شهروندان عزيز و محترم تهراني احساس امنيت كردند؛ يعني تداوم برنامه‌هاي فرماندهان سابق و ابتكار و خلاقيت رادان باعث احساس امنيت شهروندان شد.

مرتضوي به طرح برخورد با اراذل و اوباش اشاره كرد و افزود: 90درصد اراذل و اوباشي كه به‌طور آزمايشي و تحت‌نظر آزاد مي‌شوند، برخلاف مجرمان موادمخدر، مرتكب جرائم سابق‌شان نشدند. وي تصريح كرد: در چندماه گذشته، در رابطه با موادفروشان و مبارزه با سوداگران مرگ و موادمخدر برنامه‌هاي خوب و منسجمي در دو محور خرده‌فروشان و قاچاقچيان كلان اجرا شد. اواخر هفته گذشته نيز با شناسايي يك باند، بيش از هزار كيلوگرم ترياك و كراك كشف شد. پس از مرتضوي، احمدي‌مقدم، احكام انتصاب را به فرماندهان داد و سردار ساجدي‌نيا، جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ نيز معاونت عمليات نيروي انتظامي را برعهده گرفت.
اسماعيل احمدي‌مقدم طي سخناني در اين مراسم گفت: نيروي انتظامي در جهت پاسخگويي به نياز مردم و احقاق حقوق آنها تلاش مي‌كند. همچنين سعي مي‌كنيم انتصاب‌ها در نيروي انتظامي براساس شايسته‌سالاري باشد. وي افزود: يك فرمانده بايد از امتحانات سختي عبور كرده باشد تا به اين شايستگي برسد و اگر اينطور نباشد افكار عمومي هم از اين انتصاب‌ها راضي نيست.
فرمانده ناجا با بيان اينكه يكي از ابزار شناخت مطالبات اجتماعي خبرنگاران هستند، گفت: تلاش مي‌كنيم كه به افكار عمومي احترام بگذاريم. احمدي‌مقدم ادامه داد: اولين اصل در علت فروپاشي تمدن‌ها رها كردن مسائل اصلي و چسبيدن به مسائل فرعي و ديگر نبود شايسته‌سالاري است.
احمدي‌مقدم انتظار اول خود از رئيس پليس پايتخت را بحث ترافيك دانست و گفت: اينكه آقاي قاليباف 55 دقيقه طول بكشد كه از خانه تا اينجا بيايد اين شايسته پايتخت اسلامي نيست.

فرمانده ناجا: تهران قفل مي‌شود
رادان نيز دو سال قبل و زمان انتصابش به فرماندهي پليس تهران مهم‌ترين معضل پايتخت و اولويت اصلي پليس را ترافيك عنوان كرده بود كه البته بي‌نتيجه ماند. احمدي‌مقدم ادامه داد: سال بعد تهران ديگر قفل مي‌شود و الان در نقطه بحراني هستيم. فرمانده ناجا خواسته ديگر از پليس تهران را انضباط شهري و همچنين استمرار طرح‌هاي امنيت اجتماعي و اخلاقي عنوان كرد و گفت: اين طرح‌ها تعطيل‌پذير نيست. فرمانده بعدي همان مسير را ادامه مي‌دهد. اينجا كه منزل شخصي نيست تا هركه آمد سليقه خودش را پياده كند.
وي تاكيد كرد: افرادي كه وارد حوزه خصوصي مردم مي‌شوند و تجاوز نرم‌افزاري مي‌كنند گردن اينها را بايد شكست و برخورد بسيار محكمي بايد كرد. با باجگير و گروگانگير با رحمت و رافت برخورد نمي‌كنيم. نبايد هم رافت كرد. در ادامه مراسم توديع و معارفه، سردار رجب‌زاده نيز با تاكيد بر به كارگيري توان خود در پيشگيري از وقوع جرم، گفت: با به كارگيري تمام توان پليس تهران و تلاش شبانه‌روزي، امنيت و احساس امنيت بيشتر را براي مردم فراهم خواهيم كرد. وي افزود: درخواست من اين است كه همه، پيشنهادات و انتقادهاي خود را ارائه دهند و هرآنچه ما انجام خواهيم داد. استفاده از پيشنهاد و انتقاد مسوولان و مردم است.

وي در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي با شدت و قدرت بيشتري اجرا مي‌شود. وي اولويت خود را طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي عنوان كرد و افزود: برنامه‌هاي خود را براي اداره تهران به مسوولان ارائه كرده‌ام. رجب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار كارگزاران درباره انتقاداتي كه به طرح امنيت اجتماعي وارد است و اينكه آيا اين انتقادات بررسي شده است، اذعان كرد: بررسي شده و نظر تمامي منتقدان شنيده مي‌شود و با بررسي راهكارهاي ارائه شده از سوي آنها، اين طرح به‌طور مستمر و با شدت بيشتري نسبت به گذشته اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: همان‌طور كه نظر فرمانده قبلي تهران بزرگ در جمع‌آوري تمام خرده‌فروشان موادمخدر در تهران بوده من نيز اين روند را تا محقق شدن اين امر پيش خواهم برد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن