تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820503190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - مك‌كين: در مناظره فردا شب پيروز خواهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جهان - مك‌كين: در مناظره فردا شب پيروز خواهم شد
جهان - مك‌كين: در مناظره فردا شب پيروز خواهم شد

اميرحسين تيموري: در حالي‌كه بنابر نظرسنجي واشنگتن‌پست و شبكه اي‌بي‌سي فاصله محبوبيت باراك‌حسين اوباما و رقيب جمهوريخواهش دو رقمي شده و به عدد 10 رسيده است و با هرچه نزديك‌تر شدن به موعد انتخابات خشم جمهوريخواهان فزوني مي‌گيرد، جان مك‌كين قول داد تا در آخرين مناظره تلويزيوني رقيب دموكراتش را شكست دهد.

به گزارش آسوشيتدپرس كانديداي 72 ساله جمهوريخواهان روز يك‌شنبه متعهد شد كه چهارشنبه‌شب در آخرين مناظره تلويزيوني باراك اوباما را شكست دهد. اگرچه مك‌كين به هوادارانش نگفت كه براي مناظره فردا شب در دانشگاه هافستراي نيويورك چه برنامه‌اي مدنظر دارد اما مشاوران وي و تحليل‌هاي بسياري بر اين نظرند كه كانديداي جمهوريخواهان به احتمال فراوان در مناظره فردا شب برنامه اقتصادي جديدي براي مهار بحران مالي و چشم‌انداز جديدي براي اقتصاد ايالات متحده عرضه خواهد كرد. مك‌كين كه در روزهاي اخير به شدت خشم راي‌دهندگان جمهوريخواه عليه باراك اوباما را مشاهده كرده است به آنها قول داد كه عقب ماندن خود در نظرسنجي‌ها را جبران كند. در همين حال سايت POLITICO به نقل از برخي از صاحب‌نظران مناظره‌هاي انتخاباتي گزارش داد كه اگر مك‌كين خواهان جان بخشيدن به تيم جمهوريخواهان است بايد در مناظره فردا شب در مقابل اوباما بسيار موفقيت‌آميز ظاهر شود. براساس اين گزارش و به نقل از يكي از صاحب‌نظران مناظره‌ها در حالي‌كه اوباما در دو مناظره نخست در روزهاي 26 سپتامبر و هفتم اكتبر مستحكم و هماهنگ بود مك‌كين بي‌هدف ظاهر شد. لازم به ذكر است كه در هر دو مناظره نخست برخلاف انتظار عمومي اين اوباما بود كه در پايان و در ميان راي‌دهندگان آمريكايي با استقبال بيشتري مواجه شد و همين عامل در كنار بحران مالي آمريكا باعث پيشي گرفتن وي از مك‌كين در دو هفته اخير در عمده نظرسنجي‌ها شد.

اولين كمپين مشترك كلينتون‌ها به نفع اوباما
در حالي‌كه اردوگاه جمهوريخواهان درگير بحران‌هاي داخلي‌اي چون اتهام سوءاستفاده از قدرت عليه سارا پي‌لن معاون مك‌كين است در اردوگاه دموكرات‌ها بوي انسجام و اتحاد مي‌آيد. روز يك‌شنبه بيل كلينتون رئيس‌جمهور سابق آمريكا به همراه همسرش هيلاري كه در رقابت‌هاي دروني دموكرات‌ها مغلوب اوباما شد در ايالات سرنوشت‌ساز پنسيلوانيا به نفع اوباما دست به فعاليت زدند.
به گزارش سي‌ان‌ان بيل كلينتون كه در شهر اسكرانتون پنسيلوانيا، جوزف بايدن معاون اوباما را نيز در كنار خود مي‌ديد خطاب به راي‌دهندگان دموكرات گفت: «شما مي‌دانيد از آنجايي كه بايدن از شهر شما مي‌آيد مشكلات و ارزش‌هاي طبقه متوسط را مي‌فهمد. او مردي است كه بيشترين چيزها را درخصوص مسائل و چالش‌هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي آمريكا مي‌داند.» رئيس‌جمهور سابق آمريكا سپس در ايالات ويرجينيا با تاكيد بر اينكه زمان انتخابات درست براي آمريكايي‌ها فرارسيده است گفت: «اوباما پيروز خواهد شد. او قادر به فهم مشكلات آمريكايي‌هاست.» از سوي ديگر هيلاري كلينتون رقيب سابق اوباما نيز در پنسيلوانيا خطاب به هواداران اوباما گفت: براي مك‌كين و بوش طبقه متوسطه مسئله‌اي اساسي نيست. آنها قادر به فهم چالش‌هاي كشور نيستند. هيلاري در ادامه تاكيد كرد كه اوباما و بايدن رهبراني‌اند كه توانايي هدايت ما از بحران اقتصادي كنوني را دارند. هيلاري پيش‌بيني كرد كه در صورت پيروزي در پنسيلوانيا، دموكرات‌ها قطعا كاخ سفيد را فتح خواهند كرد.

اوباما و قرارداد امنيتي عراق - آمريكا
دو روز پس از آن‌كه ساراپي‌لن به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز مدعي شد كه باراك اوباما در گفت‌و‌گو با مقامات عراقي در ماه ژوئن آنها را به طور تلويحي به امتناع از پذيرش قرارداد امنيتي با آمريكا فرا خوانده بود، هوشيار زيباري وزيرخارجه عراق اين ادعا را رد كرد.
زيباري روز يك‌شنبه در گفت‌و‌گو با شبكه سي‌ان‌ان در اين خصوص گفت: اوباما هرگز ما را از امضاي اين قرارداد منع نكرده است. اين اشتباهي است كه من بارها آن را در مصاحبه بارسانه‌هاي آمريكايي اصلاح كرده‌ام. لازم به ذكر است كه در گزارش واشنگتن‌تايمز كه پي‌لن روز جمعه به آن استناد كرده به نقل از سفير عراق در آمريكا آمده است كه اوباما طي مكالمه تلفني 16 ژوئن با مقامات عراقي به آنها گفته كه قرارداد امنيتي در صورت امضا تا زماني كه به تاييد كنگره آمريكا نرسد موضوعيت ندارد. جمهوريخواهان اين گزارش را اساس حمله به اوباما قرار داده و او را متهم به برتري دادن منافع و اميال شخصي‌اش بر منافع ملي كرده‌اند.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن