تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز مراسم روز جهاني دريانوردي با پيام رئيس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آغاز مراسم روز جهاني دريانوردي با پيام رئيس جمهور
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/07/22
مراسم روز جهاني دريانوردي دقايقي پيش با قرائت پيام رئيس جمهور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، دكتر محمود احمدي نژاد در اين پيام كه آن را سيد مهدي هاشمي قائم مقام وزير راه و ترابري خواند، تأكيد كرده است: روز جهاني دريانوردي فرصتي است مناسب براي ارج نهادن به تلاش هاي فعالان عرصه دريا و دريانوردي كشور و از سوي ديگر جلب توجه همگاني به دريا و مزيت هاي موجود اين نعمت خدادادي ، نعمتي كه بهره گيري مناسب از آن نماد كامل سپاس و شكرگزاري به درگاه خداوند كريم است.
در ادامه پيام رئيس جمهور امده است : كشور بزرگ ايران با در اختيار داشتن بيش از 3 هزار كيلومتر مرز آبي در شمال و جنوب و دسترسي آسان به آب هاي بين المللي، قرار گرفتن در مجاورت غني ترين مخازن نفت و گاز در عمق دريا، مالكيت جزاير متعدد در آب هاي جنوبي، دارا بودن ذخاير غني آبزيان و نيز در اختيار داشتن راهبردي ترين نقاط حياتي جهان در قلمرو آبي تحت حاكميت خود، داراي ويژگي ها و مزيت هاي بي شماري است كه بسياري از كشورهاي محصور در خشكي و يا با دسترسي محدود به آب از آن محروم هستند.
اين ويژگي ها موجب شده است امكان برنامه ريزي به منظور بهره گيري هر چه بيشتر و بهتر از اين نعمت الهي فراهم آيد و امكان دستيابي به افق چشم انداز ميسر شود.
توجه بيشتر به صنف حمل و نقل دريايي، گردشگري دريايي، صنعت ساخت و تعمير كشتي، صنايع فراساحل و ساخت سكوهاي نفتي، شيلات و صيد آبزيان، خدمات قابل ارائه به هزاران كشتي عبوري در منطقه، آموزش هاي تخصصي و حفاظت از محيط زيست دريايي، ازجمله فعاليت هاي مفيد و مؤثري است كه مي تواند بخش مهمي از استعدادهاي انساني را به خود جذب كند و منبعي براي افزايش ثروت ملي، اشتغال و توسعه علوم و فناوري هاي مربوطه باشد.
اولين تمدن ها معمولاً در حاشيه رودخانه ها و دريا ها شكل گرفتند.
اسناد تاريخي نشان مي دهد تولد تمدن هاي حاشيه خليج فارس به قبل از ميلاد و احياناً همزمان با تمدن هاي بين النهرين بر مي گردد.
ساخت تجهيزات و ادوات دريانوردي، در اختيار داشتن يكي از بزرگترين ناوگان هاي دريايي و برگزاري اولين جشن هاي دريانوردي به ساحل نشينان دريايي اين سرزمين منسوب است.
بنابراين درياها منشأ تمدن ها بوده اند و امروز نيز نقش مهمي در تكامل علمي و فناوري و فرهنگ سازي در جوامع مستقر در حاشيه خود دارند.
با توجه به چنين نگاهي است كه هفت استان ساحلي كشور به طور خاص مورد توجه دولت قرار گرفته و طرح هاي مهمي جهت توسعه و تكميل زيرساخت هاي مرتبط با دريا در هر كدام در دست اجراست.
هم اينك و در آستانه تهيه برنامه پنجم توسعه، مناسب ترين فرصت در اختيار برنامه ريزان كشور قرار گرفته است تا با توجه كامل به دريا و مزيت ها و فرصت هاي ناشي از آن، سند جامع دريايي كشور را با هدف بهره گيري مناسب از حوزه هاي مختلف مرتبط با دريا و جبران" غفلت تاريخي عدم بهره گيري كامل از آن" تدوين كنند.
اينجانب ضمن عرض تبريك اين روز بزرگ به درياييان و دريانوردان كشور از همه دستگاه ها و ارگان هاي دريايي به ويژه سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان مرجع دريايي كشور مي خواهم با همت بلند و عزم راسخ تمامي تلاش خود را در جهت توسعه ناوگان در ابعاد كمي و كيفي، ارتقاي سطح ايمني و امنيت دريانوردي، حفاظت از محيط زيست دريايي، توسعه همكاري هاي دوجانبه و چندجانبه با كشورهاي حاشيه دريا در منطقه و جهان و ايفاي نقش مؤثرتر در مجامع بين المللي و نيز توسعه هر چه بيشتر آموزش ها، صنايع و خدمات مرتبط با دريا و دريانوردي به كار گيرند تا هر چه بيشتر و سريعتر ثمره اين تلاش ها ، كام ملت ايران و ملت هاي منطقه را شيرين كند.
ضمن تشكر از دست اندركاران برگزاري اين اجلاس، توفيق همه شما را در راه دستيابي به اين هدف مقدس از خداوند بزرگ خواستارم.
گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر حاكي است ازمان بين المللي دريانوردي (آيمو) همه ساله يكي از روزهاي هفته آخر ماه سپتامبر را به عنوان روز جهانى دريا نوردي جشن مي گيرد.
چنين روزي به توصيه آيمو در ارگان هاي دريايي بسياري از كشورهاي جهان نيز در مراسم و جشن هايي باشكوه گرامي داشته مي شود.
مراسم روز جهاني دريانوردي در كشور مان امشب با حضور مسئولان كشوري و لشگري ، مسئولان ارگان هاي دريايي و دريانوردان برگزار شد و كه در ان از 86 نفر از دريانوردان نمونه ارگان هاي دريايي كشور با اهداي لوح و تنديس و جايزه ، تقدير شد.
تصوير دارد

كد 0001/10103
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن