تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815631386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت امور خارجه: (پاياني) موضع ايران در توافقنامه امنيتي منوط به نظر نهادهاي قانوني عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سخنگوي وزارت امور خارجه: (پاياني) موضع ايران در توافقنامه امنيتي منوط به نظر نهادهاي قانوني عراق است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: سخنگوي وزارت امور خارجه درخصوص موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال توافقنامه امنيتي بغداد – واشنگتن، گفت: بارها اعلام كرده ايم كه موضع ما وابسته به نظرات نهادهاي قانوني و شخصيت هاي تاثير گذار عراق است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حسن قشقاوي در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي وخارجي اظهارداشت: البته اخبار شنيده شده درباره توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا حكايت از آن دارد كه توافقات، به ويژه در دو موضوع مصونيت قضايي و عدم مشخص بودن تاريخ دقيق ترك اشغالگران از عراق صورت نگرفته است.
وي در ادامه افزود: دفاع از حاكميت ملي عراق، احترام به استقلال و روحيه استقلال طلبي و همچنين آزادگي اين كشور مورد حمايت و تاكيد ماست.
قشقاوي در پاسخ به سوال مبني بر اينكه آيا شهداني در سفر خود به تهران تنها به بحث پيرامون توافقنامه امنيتي عراق پرداخته است، گفت: شهداني طيف گسترده اي از موضوعات و مباحث دو جانبه با مقامات ايراني را مورد گفت و گو قرار داده كه بخشي از سخنان او مربوط به نحوه تقويت حاكميت ملي، دولت ملي و ايجاد امنيت و ثبات در عراق بود و بخشي از آن نيز پيرامون توافقنامه امنيتي بوده كه خبر آن منتشر شده است.
وي درباره حملات نظامي آمريكا در پاكستان اظهارداشت: هرگونه نقض حاكميت ملي و مرز شناخته شده بين المللي مورد تاييد ما نيست و بارها باعث كشته شدن بسياري از افراد بيگناه در اين منطقه و همچنين به وجود آمدن ناامني و افراط گرايي شده است و هيچ نتيجه مثبتي در سركوب تروريست ها انجام نشده است.
قشقاوي با تاكيد بر حفظ ثبات در پاكستان، خاطرنشان كرد: حفظ ثبات در اين كشور و روابط رو به رشد براي ما مهم است و اين بر حوزه اهميت همسايگان تاثير بسياري خواهد داشت.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در بخش ديگري از سخنان خود درباره ربوده شدن كشتي ايراني اظهارداشت: مسووليت ربوده شدن اين كشتي ها به كساني بر مي گردد كه ادعاي استقرار امنيت را دارند و آنها بايد پاسخگوي اين ناامني ها باشند، البته سفارت ما در اتيوپي پيگير اين موضوع بوده و جزييات آن را شركت كشتيراني دنبال مي كند.
وي همچنين درباره ملاقات دكتر حسيني، معاون حقوقي و بين المللي وزارت خارجه با همتاي عراقي اش پيرامون مشخص شدن مرزهاي دو كشور، گفت: اين ملاقات انجام، و صورت جلسه امضا شده و در حال بررسي كارشناسانه است.
قشقاوي از سفر لاريجاني به بحرين خبرداد و افزود: در دهه اول آبان ماه جاري دبيركل شوراي همكاري هاي خليج فارس،«العطيه» به منظور اجرايي كردن پيشنهادات سازنده دكتر احمدي نژاد به تهران سفر مي كند.
وي با اعلام اينكه در ادامه اين سفرها، وزير امور خارجه امارات نيز به تهران سفر خواهد كرد، افزود: حاصل اين رايزني ها، همكاري هاي منطقه اي و تداوم مناسبات رو به پيش روابط با كشورهاي خليج فارس است./02/120
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن