تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816379508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مركز مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان: تعداد ازدواج‌ها امسال بايد افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير مركز مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان: تعداد ازدواج‌ها امسال بايد افزايش يابد
خبرگزاري فارس: مدير مركز مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان با بيان اينكه بايد امسال تعداد ازدواج‌ها افزايش يابد، گفت: با توجه به وضع موجود در طول برنامه پنجم توسعه تعداد ازدواج‌ها‌ بايد به يك‌ ميليون و 500 هزار در هر سال برسد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمد اسحاقي امروز در نشست مطبوعاتي با موضوع همسريابي كه با حضور استادان، كارشناسان و فعالان در اين عرصه در سازمان ملي جوانان برگزار شد، افزود:‌ بايد در طول سال‌هاي برنامه پنجم بيش از يك ميليون واقعه ازدواج به وقوع پيوندد. تا جواناني كه تا سال 1390 در سن ازدواج قرار مي‌گيرند با مشكل برخورد نكنند.
اسحاقي همچنين در ادامه با بيان اين كه لوازم ازدواج ‌و اين‌كه بايد در سال آتي بالغ بر يك ميليون واقعه ازدواج داشته باشيم، گفت: بايد در طول سالهاي برنامه پنجم بيش از يك ميليون واقعه ازدواج در هر سال به وقوع پيوند. تا بتوانيم جواناني كه تا سال 1390به شرايط سني قرار مي گيرند با مشكل برخورد نكنند.
معاون فرهنگي اجتماعي سازمان ملي جوانان گفت: بايد در رابطه با ازدواج به ارائه مدل بپردازيم اما لازم است تا نقش واسطه‌ها را به صورت دقيق بررسي كنيم اين كه فعاليت ها به صورت گروهي باشد يا فردي و يا نقش روحانيون در اين ميان به چه شكلي است قابل كارشناسي است.
در ادامه فروغ نيلچي‌زاده، مدير گروه پژوهشي دختران و زنان سازمان ملي جوانان گفت: با توجه به افزايش سن ازدواج دختران كه رو به صعود نيز هست، همچنين جمعيت جوان كشور، اهميت ازدواج و پايداري ازدواج و با توجه به تغيير و تحولات جامعه نحوه همسريابي تغيير كرده است.
وي گفت: پديد آمدن روش‌هاي ازدواج بي‌واسطه كه ايجاد شده بيش‌تر باعث آسيب‌پذيري بيشتر جوانان شه است بنابراين روش‌هاي ديگري بايد ارائه شود. ضمن اينكه روش‌هاي مرسوم در حال كمرنگ شدن است و ضرورت تقويت روش‌هاي سنتي احساس مي‌شود.
در ادامه اين نشست محمد علي برزنوني، عضو هيئت علمي دانشگاه امام حسين به ارائه مقاله در زمينه راهكارهاي ترويج فرهنگ وساطت در امر ازدواج در جامعه امروز پرداخت و گفت: ازدواج جرياني است كه داراي مراحل مختلف است. مرحله اول پيدايش احساس و علاقه است و مرحله بعد از آن پيدايش منطق و عقل است. اما در اين ميان چگونگي انتخاب همسر نيز مطرح مي شود كه نياز است با دقت زيادي صورت گيرد.
وي با اشاره به تعريف وساطت اظهار داشت: اگر ميانجيگري را فراتر از مشورت بدانيم فردي كه به عنوان واسطه و معرف است بايد ويژگي و خصوصياتي را دارا باشد. در واقع بايد بر اساس اصول اسلامي و با تكيه بر مهارت‌ها و توانمندي‌‌ها اين فرد كمبود اطلاعات را نيز مي‌تواند جبران كند.
برزنوني با اشاره به نقش واسطه‌ها در ازدواج گفت: واسطه‌ها زمان ديدن مثبت‌ها و منفي‌هاي طرفين را تسهيل و تسريع مي‌كنند. و مي‌توانند به انتخاب احسن كمك كنند. ضمن اينكه واسطه‌ها بايد علاوه بر دارا بودن دانش و تخصص، رازدار، دين دار و خيرخواه باشند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه نسل جوان از نسل پيشين فاصله گرفته است، گفت: دسترسي جوانان به منابع اطلاعاتي مختلف و از بين رفتن اعتقاد به ازدواج به شكل سنتي و كاسته شدن ارزش خانواده باعث كمرنگ شدن نقش واسطه‌ها شده است.
بر اساس مقاله ارائه شده توسط اين عضو هيئت علمي دانشگاه با آگاهي دادن به نوجوانان و جوانان همچنين ارائه راهكارهاي مناسب علمي براي گسترش فرهنگ وساطت در ازدواج همچنين حضور پرنگ رسانه‌ها و مطبوعات، مي‌تواند در گسترش نقش واسطه‌ها در امر ازدواج كمك كند.
سيدرضا نقيب سادات، عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي نيز به ارائه مقاله‌اي درباره نقش شبكه‌هاي اطلاع رساني در همسريابي پرداخت و گفت: استفاده از اينترنت داراي نكات منفي است كه از جمله افزايش سطح توقعات جوانان از زندگي مشترك و انتقال اطلاعات نادرست، زمينه سوء استفاده و انحرافات بيشتر را فراهم مي‌كند ضمن اينكه در اين ميان خانم‌ها بيشترين آسيب را متحمل مي‌شوند.
وي پشنهاد كرد: تشكيل شوراي عالي هماهنگي براي نظارت بر عملكرد سايت‌هاي اينترنتي و همسريابي و همچنين تقويت پليس ويژه جرايم اينترنتي و مراكز حمايت از افراد آسيب ديده مي‌تواند در اين زمينه مؤثر باشد.

* نگاه منفي نسبت به مراكز ازدواج و همسريابي در جامعه وجود دارد

مسئول بنياد ازدواج و تحكيم خانواده با بيان اينكه پس از 27 سال فعاليت از 24 مركز بنياد ازدواج تنها 4 بنياد توانسته به فعاليت خود ادامه دهد، اظهار داشت: متأسفانه نگاه منفي كه در جامعه نسبت به عملكرد اين دسته از موسسات وجود دارد همچنين عدم فرهنگ سازي باعث شده تا در طول زمان تعداد اين موسسات و بنيادها كاهش يابد.

*موسسات فعال در امر ازدواج جوانان بايد تقويت شوند

مدير موسسه فرهنگي خانواده امين نيزگفت: با توجه به فعاليت‌هايي كه در اين چند سال داشته‌ايم هيچ گونه كمكي از سوي دولت دريافت نكرديم اما توانسته‌ايم با توجه به كمك‌هاي مردمي در اين زمينه فعال باشيم ضمن اينكه تاكنون هيچ يك از ازدواج‌هايي كه با معرفي موسسه صورت گرفته است به طلاق منجر نشده است.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن