تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815460493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوزستان آماده جلب سرمايه‌گذاري و همكاري مشترك با بخش خصوصي ژاپن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خوزستان آماده جلب سرمايه‌گذاري و همكاري مشترك با بخش خصوصي ژاپن است
داخلي. اقتصادي.

استاندار خوزستان از آمادگي اين استان براي سرمايه‌گذاري و همكاري مشترك با بخش خصوصي كشور ژاپن خبر داد.

"سيدجعفر حجازي" دوشنبه در گفت وگو با معاون سفير ژاپن در كشورمان در اهواز گفت: علاوه بر ارتباطات در سطح ملي ميان دو كشور، شركتها سازمانها و بخش خصوصي اين استان نيز مي‌توانند به نحو مستقل با شركتهاي ژاپني در زمينه‌هاي مشترك همكاري دوجانبه داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: بستر اين همكاريها در حيطه سرمايه‌گذاري،همكاريهاي مشترك و ترانزيت كالا و غيره در استان فراهم است و هياتهاي ژاپني مي‌توانند براي بررسي استعدادها و توانمنديهاي مشترك به اين استان بيايند.

وي گفت: اين همكاري مي‌تواند در بخش صنعت، سدسازي، نيروگاه و كشاورزي و پتروشيمي صورت گيرد و مي‌توان قرارداد و تفاهم نامه‌هاي مربوط در سطح استان منعقد كرد.

استاندار خوزستان به طرف ژاپني پيشنهاد داد: مي‌توان با معرفي استانها يا ايالتهايي كه از لحاظ استعدادها يا توانمنديهاي مشابه با خوزستان دارند زمينه ارتباط متقابل آنها وتبادل فرهنگي، صنعتي يا آموزشي را فراهم نمود و ما نيز آمادگي لازم براي تحقق اين هدف را داريم.

وي با اشاره به وجود هشت بيمارستان در حال ساخت در خوزستان گفت: مي‌توان براي تامين تجهيزات آنها از همكاري ژاپن بهره گرفت.

استاندار خوزستان در رابطه با پرسش معاون سفير ژاپن درزمينه موضع وي در قبال فعاليتهاي هسته‌اي كشورمان گفت: منابع نفت و گاز كشورمان ذخيره مشخصي دارندكه حداكثر تا ‪ ۵۰‬تا‪۶۰‬سال آينده به پايان مي‌رسند وبايد به فكر منابع انرژي جايگزين باشيم.

حجازي گفت: دراستان خوزستان نيز با توجه به حجم وسيع تاسيسات صنعتي بايد براي تامين نيروي موردنياز و ساير مصارف مرتبط با توسعه آن فكري كنيم تا دغدغه اتمام ذخاير فسيلي براي آيندگان برطرف كنيم.

وي با معاون سفير ژاپن اطمينان خاطر داد: هدف ما از دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي تامين انرژي موردنياز و ساير موارد مرتبط توسعه‌اي در زمينه‌هاي كشاورزي وپزشكي ساير موارد صلح آميز است و درنتيجه دستيابي استان وكشور به اين گونه كاربردهاي صلح آميز را حق مردم خود مي‌دانيم.

وي با ابراز تاسف از بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي توسط آمريكا گفت: اگر كشوري مانند آمريكا اين ظلم بزرگ را به مردم ژاپن روا داشت به معناي اين نيست كه كشورهاي ديگر نيز همين رفتار زشت و غيرانساني را دراين زمينه داشته باشند.

حجازي گفت: در صورتي كه تصميم براي ساخت نيروگاهي در استان گرفته شود حتما در جايي خواهد بود كه از لحاظ زيست محيطي براي ساير فعاليتهاي كشاورزي،اقتصادي و شهري تبعاتي نداشته باشد.

دراين نشست مشترك معاون سفير ژاپن درايران گفت: مردم ما از بحث انرژي هسته‌اي ضربه سختي خورده‌اند و ازاين رو موضع طرفهاي همكاري با ما در قبال اين بحث براي ما مهم است.

"كازوتوشي آيكاوا" افزود: ژاپن از لحاظ منابع نفت وگاز غني نيست و دولت ما نيز تلاش مي‌كند درزمينه انرژي اتمي توسعه لازم را ايجاد كند و تاكنون پيشرفتهايي هم داشته‌ايم ولي بحث تبعات زيست محيطي و ملاحظات مربوط به آن نيز براي ما مطرح هست.

وي از استاندار خوزستان درخواست كرد: زمينه‌هاي همكاري مشترك بين بخش خصوصي وارتباط فرهنگي ميان مردم اين استان با كشور ژاپن را بررسي وزمينه همكاري دراين زمينه را فراهم كند.

آيكاوا گفت: به دنبال همكاري درزمينه تكنولوژي،اموزش ،پزشكي وسايرموارد هستيم وتمام تلاش خود را براي اجرايي كردن توافقهاي دوجانبه به كار مي گيريم.

پس ازاين‌ديدار در نشست مشتركي با اتاق بازرگاني اهواز زمينه‌هاي همكاري مشترك بين استان خوزستان و ژاپن مورد بررسي طرفيت قرار گرفت. ك ‪۲‬ ‪۶۴۰/۶۴۳‬
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن