تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815565180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست شركت ملي گاز: پيش‌بيني مصرف گاز روزانه زمستان 720ميليون متر مكعب است مصرف گاز طبيعي در نيمه نخست امسال رشد 11درصدي داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سرپرست شركت ملي گاز: پيش‌بيني مصرف گاز روزانه زمستان 720ميليون متر مكعب است مصرف گاز طبيعي در نيمه نخست امسال رشد 11درصدي داشت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

پيش‌بيني مي‌شود در زمستان امسال مصرف گاز در بخش‌هاي خانگي، تجاري، صنايع و نيروگاه‌ها در اوج مصرف به 720 ميليون متر مكعب در روز برسد كه با توجه به شرايط جوي ممكن است نوسان 5 درصدي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عزيز‌اله رمضاني ـ سرپرست شركت ملي گاز ايران - با بيان اين مطلب اظهار كرد: امسال مجموعه همكاري‌ها در بخش‌هاي پالايش، انتقال و توزيع براي گازرساني هر چه بهتر در سراسر كشور در مواجه نشدن با كمبود گاز به طور كامل انجام شده است.

وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود به طور متوسط براي زمستان بين 40 تا 50 ميليون متر مكعب گاز از پارس جنوبي و بين 20 تا 25 ميليون متر مكعب گاز از اضافه توليد ميادين نفت مناطق مركزي به توليد داخلي اضافه شود.

او با اشاره به رشد مصرف گاز بين حامل‌هاي انرژي در جهان خاطرنشان كرد: در حال حاضر گاز خوراك اصلي بخش‌هاي خانگي، تجاري، صنايع و نيروگاه‌هاست و اگرچه بخش حمل و نقل تنها بخشي است كه گاز طبيعي سوخت اصلي محسوب نمي‌شود، ولي بيشترين فشارها به عنوان سوخت جاگزين بر گاز طبيعي است.

رمضاني با تشريح برنامه‌هاي كوتاه مدت و ميان‌مدت شركت ملي گاز ايران گفت: در برنامه‌هاي كوتاه مدت باوجود اين‌كه مصرف گاز در كشور بالاست و گسترش توليد با موانع و چالش‌هايي روبروست، با راهكارهايي تلاش‌ مي‌كنيم گاز مورد نياز كشور را تامين كنيم. در اين خصوص لازم به ذكر است در هيچ برهه‌اي از تاريخ، شركت ملي گاز ايران تا اين حد براي تامين انرژي مردم آمادگي نداشته است.

او با بيان اين‌كه در شش ماه نخست امسال مصرف گاز طبيعي با رشد 11 درصدي مواجه بوده است، توضيح داد: بخشي از اين افزايش مصرف به دليل خشكسالي در كشور بوده و امكان توليد بخشي از برق كه در نيروگاه‌هاي برق‌آبي انجام مي‌شد، ميسر نشده و از گاز بيشتري در نيروگاه‌هاي حرارتي و گازي استفاده شده است. همچنين صنايع و واحدهاي پتروشيمي در اين مدت حدود 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وي با ابراز اميدواري از اين‌كه با ايجاد و اجراي تعرفه‌هاي پلكاني كه از سال قبل آغاز شده و در حال گسترش است، شاهد تعديل مصرف گاز باشيم، يادآوري كرد: در اين صورت مي‌توانيم در اوج مصرف شرايط را كنترل كنيم و از نظر اقتصادي صرفه‌جويي داشته باشيم، زيرا هر چه مصرف كمتر باشد، ‌مقدار يارانه‌اي كه به مصرف كننده مي‌دهيم بيشتر است.

سرپرست شركت ملي گاز ايران درباره برنامه‌هاي ميان مدت و بلندمدت اين شركت ضمن اشاره به اجراي طرح تحول اقتصادي دولت كه بخشي از آن به انرژي بر مي‌گردد، توضيح داد: در صورت تصويب اين طرح يارانه‌ها به صورت مستقيم به افراد پرداخت مي‌شود و مصرف كنندگان ملزم مي‌شوند با حساسيت بيشتري به مصرف انرژي بپردازند.

او خاطرنشان كرد: همچنين پالايشگاه ايلام در فاز اول به طور كامل راه‌اندازي شده كه اميدواريم در مراحل بعدي به ظرفيت روزانه 10 ميليون متر مكعب افزايش پيدا كند.

به گفته وي خط لوله پنجم سراسري كه وظيفه انتقال گاز فازهاي 6 تا 8 پاس جنوبي به استان خوزستان را بر عهده دارد، آماده بهره‌برداري شده است. خط ششم سراسري نيز كه قرار است گاز فازهاي 9 و 10 را به استان‌هاي بوشهر و خوزستان برساند، در مراحل پاياني قرار دارد. همچنين خط لوله انتقال گاز به هرمزگان جنوب كرمان و سيستان و بلوچستان (خط لوله هفتم سراسري) كه در نهايت امكان صادرات گاز به پاكستان و هند را دارد نيز 70 درصد پيشرفت دارد.

رمضاني با تاكيد بر اين‌كه غير از خطوط اصلي حدود 2 هزار كيلومتر خطوط انتقال منطقه‌اي داريم كه بين استان‌ها و داخل آنها در حال اجراست، درباره خط نهم سراسري با اشاره به اينكه اين خط 1860 كيلومتري بيش از 8 ميليارد دلار نياز به سرمايه‌گذاري دارد، خاطرنشان كرد: اين خط گاز را به استان‌هاي غربي منتقل مي‌كند و امكان صادرات به تركيه و اروپا را فراهم مي‌آورد. در اين خط مشاركت سرمايه‌گذاران خارجي و خريد گاز توسط آنها موجود است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن