تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820363919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنترل ترافيك با تجهيزات سنتي جوابگو نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: كنترل ترافيك با تجهيزات سنتي جوابگو نيست
گروه حوادث: كنترل ترافيك با تجهيزات سنتي جوابگوي اين حجم ترافيك نيست و با اين شيوه سنتي كاركردن كاري بيهوده است.

فرمانده قرارگاه پليس راه فرماندهي انتظامي استان در حاشيه نمايشگاه نيروي انتظامي در گفت وگو با خراسان گفت: بايد به سمت كنترل مكانيزه و هوشمند ترافيك قدم برداريم. سرهنگ اميني با تاكيد بر اين كه ما ايراني ها به انسان هايي با سابقه و فرهنگ مشهوريم. اما هنگامي كه پشت وسيله نقليه مي نشينيم هيچ تعارفي با هم نداريم و هر كدام مي خواهيم زودتر از يك ميدان يا پيچ خطرناك بگذريم و اين نشان از ضعف ما در خصوص فرهنگ سازي ترافيك است.

وي با بيان اين كه در يك سال گذشته با نصب GPS و كنترل شديدي كه بر خودروهاي مسافربري داشته ايم هيچ تصادف دسته جمعي نداشته ايم، تاكيد كرد: براي سيستمي كردن جاده ها جا دارد سرمايه گذاري بيشتري در كشور انجام شود چرا كه در تمام دنيا اين سيستم جوابگو بوده است.

سرهنگ اميني با اشاره به اين كه در ذهن مردم ما اين تصور جا گرفته است كه اروپايي ها مردمي بافرهنگ هستند اما به راستي چنين نيست ادامه داد: در كشورهاي اروپايي كنترل از طريق دوربين هاي ديجيتال انجام مي شود و مردم مي دانند كه هر لحظه كنترل مي شوند بنابراين دست از پا خطا نمي كنند.

وي تاكيد كرد: همه مشكلات ترافيكي ما با آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافيك و اجراي دقيق قوانين و مقررات از سوي مردم و كاربرد آن مي تواند حل شود و اين پديده شوم تصادفات را به راحتي مي توان مهار كرد.

سرهنگ اميني با ابراز تاسف از اين كه تا كي بايد شاهد كشته شدن مردم به خاطر سرعت غيرمجاز در كشور باشيم افزود: تا هنگامي كه اين ذهنيت اشتباه را در ذهن داشته باشيم كه تصادف براي من نيست و مقوله امنيت را تنها در قالب كنترل قتل، دزدي، قاچاق و... بدانيم، هيچ گاه در كاهش آمار تلفات جاده اي و شهري موفق نخواهيم بود.

او اظهار داشت: هنگامي كه يكي از بستگان شما به مسافرت مي رود در زمان هاي كوتاه با او تماس مي گيريد تا از سلامت او اطمينان خاطر پيدا كنيد و اين يعني شما نسبت به جاده هاي ما احساس ناامني داريد.

وي در ادامه با بيان اين كه در ۶ماهه اول سال جاري ۶هزارو۲۳۲ نفر در استان گواهي نامه گرفتند، گفت: جاده ظرف است و كاربر مظروف، متاسفانه امروزه ما شاهد اين هستيم كه به وفور به اين ظرف خودرو افزوده مي شود اما جاده هاي ما هيچ تكاني نمي خورد.

سرهنگ اميني در ادامه با ارائه آمار ۱۰۰نفري متوفيان در ۶ماهه اول امسال و ۱۲۲نفري در ۶ماهه مشابه در سال گذشته افزود: ۳۷۹ نفر مجروح در ۶ماهه اول امسال داشته ايم كه اين آمار در مدت مشابه سال قبل ۴۹۵نفر بوده است.

همچنين تعداد تخلفات كنترل شده ۱۳۲هزارو۵۹۱، تعداد اعزام به دادگاه ۴هزارو۶۴۸تخلف، تعداد اعزام به پايانه ۱۰۹۹ و گواهي نامه ضبط شده ۵۲۲مورد مي باشد. وي ادامه داد: ۲هزارو۴۵۳موتورسيكلت و ۱۰۶۳خودرو نيز در اين مدت توقيف شده است. همچنين در تخلفات حادثه ساز نيز ۱۸هزارو۵۸۴ مورد مربوط به سرعت غيرمجاز، ۴هزارو۵۷۰مورد مربوط به سبقت غيرمجاز، ۴هزارو۱۲۷ مورد انحراف به چپ و ۶هزارو۸۵۵ مورد نيز مربوط به نقص سيستم بوده است.

فرمانده قرارگاه پليس راه فرماندهي انتظامي استان علل عمده تصادفات را در محورهاي برون شهري به ترتيب، توجه نكردن به جلو، تجاوز از سرعت مطمئنه، رعايت نكردن حق تقدم و عدم رعايت فاصله طولي، انحراف و تجاوز به چپ، خستگي و خواب آلودگي عنوان كرد و اظهار داشت: برخورد وسيله نقليه با يك وسيله نقليه ديگر، واژگوني و سقوط، برخورد وسيله نقليه با موتورسيكلت يا دوچرخه، برخورد وسيله نقليه با شيء ثابت يا حيوان به ترتيب فراواني انواع تصادفات است.

وي افزود: ۹۲ دستگاه موتورسيكلت در تصادفات دخيل بوده اند و ۶۵ مورد نيز مقصر مي باشند.وي هدف از برپايي نمايشگاه نيروي انتظامي و شركت در آن را ارائه اهم فعاليت هاي ناجا در تمام رده هاي پليس تخصصي و ارائه صورت مختصر براي اطلاع و آگاهي مردم بيان كرد و افزود: شايد مردم در طول سال كمتر بتوانند از فعاليت هاي ما اطلاع پيدا كنند و اين هفته فرصت خوبي است براي اين كه بتوانند تعامل و تماس بيشتري داشته باشند و نظرات خود را بدون سلسله مراتب اداري با ما درميان بگذارند. وي ادامه داد: ما هم در اين امر در قالب يك طرح كلي به عنوان پليس راه فرماندهي انتظامي استان خراسان جنوبي با برپايي اين غرفه سعي كرديم مسائل آموزشي را در حد توان بسته به نوع مخاطبي كه به ما مراجعه مي كند ارائه دهيم و با تهيه فيلم ها و اسلايدهايي كه از تصادف هاي بومي خود استان تهيه شده به نمايش بگذاريم، ضمن اين كه معرفي نقاط حادثه خيز جاده هاي استان به عنوان هشدارزنگ خطري رابه همشهريان عزيز خود بياموزيم.

وي با معرفي نقاط حادثه خيز استان گفت:

براي اين نقاط حادثه خيز كارگروهي تخصصي در سال۸۶ تشكيل شد و ۶۴ نقطه را شناسايي كردند و با بررسي هاي دقيق تري كه در اين كارگروه داشتيم از اين ۶۴ نقطه، ۶منطقه را به عنوان پيك كه از همه جا بيشتر حادثه خيزتر است معرفي كردند و با معرفي اين نقاط در كميسيون ايمني و حمل ونقل ۸۰۰ميليون تومان اعتبار به محور بشرويه تقاطع شهيد زارع كه از روشنايي بسيار كمي برخوردار بود اختصاص يافت.

كه ما هم از نظر تجهيزات ماشين و انساني آمادگي كامل خود را به ادارات مربوط استان اعلام كرديم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اين كه چرا در بعضي از جاده هاي استان شاهد حضور كمرنگ پليس راه هستيم ادامه داد:كار پليس راه بسيار كار طاقت فرساست و هر انسان يك ظرفيت دارد و ما هم نبايد بيهوده از نيروهاي خود كار بكشيم.

به هر كدام از پاسگاه هاي خود اعلام كرده ايم كه در چه ساعاتي و در چه محورهايي كه بيشترين ترافيك را دارند از نيروهاي خود استفاده كنند به طور مثال بيشترين تصادفات در حوزه پليس راه قاين يك تا ۵ صبح در محور گناباد است و وقتي كه ما از اين آمار اطلاع كافي داريم نمي توانيم نيروهاي خود را به جايي كه اصلا بحث ترافيكي نداشته باشد بفرستيم.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن