تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمايت ١٨٥ كشور از طرح گروه ٧ براي بازگرداندن آرامش به بازارهاي مالي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: حمايت ١٨٥ كشور از طرح گروه ٧ براي بازگرداندن آرامش به بازارهاي مالي
عرفانيان- وزراي دارايي ١٨٥ كشور عضو صندوق بين المللي پول با حمايت از طرح ٥ مرحله اي گروه ٧ كشور صنعتي براي بازگرداندن آرامش به بازارهاي مالي نسبت به گسترش بحران از كشورهاي توسعه يافته به جهان در حال توسعه هشدار دادند. رئيس صندوق بين المللي پول نيز گفت: نظام مالي جهان بر لبه يك فروپاشي فراگير حركت مي كند، طبق طرح ٥ ماده اي گروه ٧، بانك ها مي توانند در مواقع اضطراري، هم از منابع عمومي و هم خصوصي، پول دريافت كنند و از همه ابزارها براي جلوگيري از فروپاشي بازارهاي مالي استفاده كنند. در همين ارتباط به دنبال تشديد بحران مالي اروپا سران ١٥ كشور حوزه يورو به دعوت رئيس جمهور فرانسه روز گذشته در پاريس تشكيل جلسه دادند تا در مورد چگونگي مقابله با بحران مالي در بازارهاي اين كشورها با يكديگر بحث و گفت و گو كنند.جديدترين خبرها از آمريكا نيز حاكي است كه دولت بوش طرحي را در دست تهيه دارد كه براساس آن هفت تريليون دلار از سپرده هاي سرمايه گذاري در اين كشور را تضمين خواهد كرد.

حمايت ١٨٥ كشور از طرح گروه ٧
به گزارش فارس به نقل از رويترز، وزير دارايي مصر به عنوان رئيس كميته پولي و مالي صندوق بين المللي پول گفت: اين كه ١٨٥ كشور توسعه يافته و در حال توسعه از طرح گروه هفت حمايت مي كنند مي تواند به بازگشت اعتماد به بازارهاي مالي كمك كند.يوسف پتروس غالي افزود: ما به اين طرح متعهد هستيم، اين عنصر مهمي براي بازگرداندن اعتماد به بازار است.وي در ادامه گفت: بحران كنوني بحراني نظام مند است كه نياز به اقدامات نظام مند دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا طرح گروه هفت كافي است گفت: «در روزهاي آينده آنچه من انتظار دارم اين است كه واكنش نهادهاي مختلف براي باز كردن يخ بازارها كافي خواهد بود».وي گفت: صندوق بين المللي پول بايد از اين بحران درس بگيرد و راهكارهايي را براي بازگرداندن اعتماد به بازار ارائه دهد.

رئيس صندوق بين المللي پول: نظام مالي جهان بر لبه فروپاشي فراگير حركت مي كند
رئيس صندوق بين المللي پول هشدار داد كه نظام مالي جهان بر لبه فروپاشي فراگير حركت مي كند.

دومينيك استراس كان گفت كه ترس از سقوط بانك ها به دليل بدهي سنگين به اين بحران دامن مي زند اما كشورهاي ثروتمند هنوز موفق به احياي اعتماد نشده اند . وي پس از گفت و گو با جرج بوش رئيس جمهور آمريكا، وزراي دارايي گروه هفت كشور صنعتي جهان و رئيس بانك جهاني در واشنگتن تصريح كرد: تشديد نگراني نسبت به توانايي شماري از بزرگ ترين بانك هاي آمريكايي و موسسات مالي اروپايي در زمينه عمل به تعهدات مالي شان، نظام مالي جهان را به لبه يك فروپاشي فراگير سوق داده است.

ژاپن بخشي از ذخاير ارزي خود را در اختيار صندوق بين المللي پول قرار مي دهد
ژاپن اعلام كرد آماده است تا بخشي از ذخاير ارزي يك تريليون دلاري خود را براي مقابله با بحران مالي جهان در اختيار صندوق بين المللي پول قرار دهد.

شويچي ناكاگاوا وزير دارايي ژاپن در عين حال ضمن انتقاد شديد از سياست هاي گذشته صندوق، تاكيد كرد، رويكرد صندوق بين المللي پول در اعطاي وام به كشورهاي آسيايي بحران زده در بحران مالي جنوب شرق آسيا طي سال هاي ١٩٩٧ و ١٩٩٨ بسيار سخت گيرانه و خارج از اصول بين المللي بود.

طرح هفت تريليون دلاري دولت آمريكا براي تضمين سپرده هاي بانكي
دولت آمريكا طرحي را در دست تهيه دارد كه براساس آن هفت تريليون دلار از سپرده هاي سرمايه گذاري در اين كشور را تضمين خواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از اونينگ استاندارد، دولت آمريكا طرحي را در دست تهيه دارد كه براساس آن كليه سپرده ها در بانك هاي اين كشور را تضمين خواهد كرد.در مرحله نخست هفت تريليون دلار از سپرده هاي سرمايه گذاري در اين كشور تضمين خواهد شد.براساس اين گزارش مقامات ارشد آمريكا در حال بحث درخصوص اين موضوع هستند و درنظر دارند چنانچه شرايط اقتصادي اين كشور بدتر شود كليه سپرده هاي بانكي را تضمين كنند.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن