تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد بين‌المللحمايت 185كشور جهان از طرح گروه هفت براي حل بحران مالي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اقتصاد بين‌المللحمايت 185كشور جهان از طرح گروه هفت براي حل بحران مالي جهان
فارس- وزراي دارايي 185عضو صندوق بين‌المللي پول ضمن حمايت از طرح گروه هفت براي بازگرداندن آرامش به بازارهاي مالي نسبت به گسترش بحران از كشورهاي توسعه يافته به جهان در حال توسعه هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز، وزراي دارايي 185عضو صندوق بين‌المللي پول در نشست روز شنبه خود از طرح گروه هفت براي مهار بحران بازارهاي مالي حمايت كردند. وزير دارايي مصر به عنوان رييس كميته پولي و مالي صندوق بين‌المللي پول گفت، اين كه 185 كشور توسعه يافته و در حال توسعه از طرح گروه هفت حمايت مي‌كنند مي‌تواند به بازگشت اعتماد به بازارهاي مالي كمك كند. يوسف پتروس غالي افزود: «ما به اين طرح متعهد هستيم. اين عنصر مهمي براي بازگرداندن اعتماد به بازار است». پتروس غالي در ادامه گفت: بحران كنوني بحراني نظام‌مند است كه نياز به اقدامات نظام‌مند دارد.
شركت كنندگان در نشست كميته پولي و مالي صندوق بين‌المللي پول همچنين خواهان دقت نظر، همكاري و آمادگي كامل براي مقابله با بحران فعلي شدند. وزير دارايي مصر افزود: «جو حاكم بر اين نشست جو همكاري و اتحاد براي حل بحران بود». استراس‌هان رييس صندوق بين‌المللي پول نيز در جريان اين نشست از طرح گروه هفت استقبال كرد و گفت:«حمايت شركت كنندگان از طرح مزبور اهميت بسياري دارد زيرا نشان دهنده هماهنگي ميان كشورهاي توسعه يافته و بقيه جهان در مورد بحران كنوني است». وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا طرح گروه هفت كافي است، گفت: «در روزهاي آينده آنچه من انتظار دارم اين است كه واكنش نهادهاي مختلف براي باز كردن يخ بازارها كافي خواهد بود».
وي گفت، صندوق بين‌المللي پول بايد از اين بحران درس بگيرد و راهكارهايي را براي بازگرداندن اعتماد به بازار ارائه دهد. وي همچنين از موافقت شركت‌كنندگان با اجراي طرح‌هاي ضربتي از سوي صندوق براي كمك به نهادهاي نيازمند در هر كشور خبر داد و گفت با توجه به ماهيت بين‌المللي صندوق اين صندوق بهترين نهاد براي انجام اين كار است. در نشست كميته پولي و مالي صندوق همچنين نسبت به سرايت بحران مالي به كشورهاي در حال ظهور هشدار داده شد و بر لزوم هماهنگي ميان كشورهاي در حال توسعه و توسعه يافته تاكيد شد.
نشست كميته پولي و مالي صندوق بين‌المللي پول در راستاي كنفرانس سالانه و مشترك صندوق بين‌المللي پول و بانك جهاني در واشنگتن برگزار شد. اگر چه اين كنفرانس هر ساله برگزار مي‌شود، اما در سال جاري به دليل بحران مالي جهان از وزن و اهميت بسياري برخوردار شده است.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن