تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810370012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 (صفحه چهار)


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 (صفحه چهار)
يك عضو شوراي شهر مشهد: گراني بليت اتوبوس تصميم نابجايي بود
خراسان امروز - خجسته نيا: عضو شوراي اسلامي شهر مشهد افزايش بهاي بليت اتوبوسهاي درون شهري را محكوم كرد.

بصيري پور در جمع اعضاي شوراي شهر و خبرنگاران گفت: گران شدن بهاي بليت اتوبوس در مشهد در حالي صورت گرفته كه به اعتقاد كارشناسان، اگر حمل و نقل عمومي رايگان هم ارايه شود، زياني براي دولت نخواهد داشت.عضو هيأت مديره سازمان اتوبوسراني مشهد با اظهار تأسف از اينكه بيش از دو سال است كه اتوبوس جديدي به اين ناوگان اضافه نشده است، اظهار داشت: افزايش بهاي خدمات اين ناوگان به هيچ وجه با سياستهاي دولت همخواني ندارد.اين عضو شورا، يكي از آشكارترين ارايه خدمات توسط دولت، شهرداري و شوراها را تقويت ناوگانهاي اتوبوس درون شهري عنوان كرد و گفت: تجهيز اين ناوگان بهترين راه حل در روان سازي ترافيك كلان شهرها مي باشد.وي با بيان اينكه شهروندان مقصر گران شدن بليت اتوبوسهاي درون شهري را اعضاي شوراي شهر و مسؤولان شهري مي دانند، اظهار داشت: چند روز پيش در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) يكي از شهروندان آنقدر تصميم گيرندگان اين امر را نفرين كرد كه به شدت متأثر شدم و از وي خواستم حداقل امواتي را كه از دنيا رفته اند، مشمول اين نفرين نكند.وي خواستار تأمل بيشتر در تصميم گيريها شد و گفت: نبايد يك تصميم گيري نابجا باعث ايجاد مشكلات ديگري براي شهروندان شود.
بصيري پور در ادامه سخنانش به وضعيت ناخوشايند توزيع «شهرآرا» اشاره كرد و خواستار تجديدنظر در انتشار اين نشريه شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر توزيع و تحويل اين نشريه به شهروندان به اجبار صورت مي گيرد، گفت: نبايد اجازه داد بيت المال اينگونه اسراف شود.
وي انتشار اين نشريه را يك هزينه تحميلي به شهرداري عنوان كرد و اظهار داشت: هر چند اين نشريه به توجيه اقتصادي رسيده، اما هنوز هم انتشار آن به نفع شهرداري نيست.اين عضو شوراي شهر همچنين خواستار توجه ويژه شهرداري مشهد به مناطق محروم شد و گفت: مردم منطقه پنج شهرداري مشهد هنوز با محروميتهاي زيادي دست و پنجه نرم مي كنند كه رفع آنان فقط با همت شهرداري امكان پذير خواهد بود.
بصيري پور ضمن تقدير از عملكرد شهرداري در ايجاد فضاهاي ورزشي در سطح شهر، براي كمك و تقويت روحيه دو تيم ابومسلم و پيام مشهد نيز از شهرداري كمك طلبيد.
گفتني است ، افزايش قيمت بليت اتوبوس درون شهري مشهد در يكي از جلسات غير علني شوراي شهر به تصويب رسيده است.

در كارگروه آب و كشاورزي عنوان شد؛ دشت مه ولات در حال مردن است
مه ولات- خبرنگار قدس: فرماندار مه ولات در جلسه كار گروه آب و خاك و كشاورزي اين شهرستان با انتقاد از نحوه استفاده از منابع آبي در حوزه كشاورزي، گفت: با اين نحوه مصرف، دشت مه ولات را خشك مي كنيم.

حاجي عرب، مسؤولان امور آب و جهاد كشاورزي مه ولات را موظف كرد با همكاري و تبادل نظر با نخبگان و كارشناسان يك برنامه عملياتي براي مهار بحران آب تهيه نمايند.
مدير امور آب شهرستان نيز خاطرنشان كرد: برابر پروانه صادر شده براي چاه هاي كشاورزي، آنها بايد در طول سال 3500 ساعت معادل 6 ماه فعاليت نمايند كه متأسفانه در حال حاضر برخي چاه ها بيش از 7 هزار ساعت در سال كار مي كنند.
خجسته پور گفت: دشت مه ولات با كاهش مخزن 82 ميليون مترمكعبي در حال مردن است و هجوم آبهاي شور از سه طرف به سمت آبهاي شيرين، بحران آب اين شهرستان را تشديد مي كند.
وي همچنين با اشاره به افزايش تعرفه برق چاه هاي كشاورزي كه اعتراضهايي را نيز در بين كشاورزان به وجود آورد، گفت: با موافقتنامه تنظيم شده بين آب منطقه جهاد كشاورزي و شركت برق تعرفه برق به روال سابق برمي گردد.
مدير جهاد كشاورزي مه ولات نيز در اين جلسه با ارايه يك جدول زماني براي برداشت آب توسط چاه هاي كشاورزي، گفت: نصب كنتور هوشمند و ارايه يارانه براي تقويت اجراي روشهاي نوين آبياري و به زراعي مي تواند به مهار بحران آب كمك كند.
مهندس حسين محمدي همچنين خواستار برگزاري جلسات توجيهي در زمينه صرفه جويي مصرف آب شد.

خريد 970 هزار رأس دام مازاد در كشور
بجنورد - خبرنگار قدس: مديرعامل شركت پشتيباني امور دام وزارت جهاد كشاورزي گفت: امسال 970 هزار رأس دام سبك از دامداران كشور خريداري شد.
صدرا دولت، تعداد دامهاي واگذار شده به صورت اماني به دامداران را 250 هزار رأس اعلام كرد.
وي ميزان خريد گوشت گوساله از دامداران طي همين مدت را افزون بر 10 هزار تن ذكر كرد و گفت: در جريان برنامه هاي تنظيم بازار اين ميزان گوشت خريداري شده از دامداران، بين دانشجويان و دانشگاهيان توزيع شد.
وي مهمترين طرحهاي حمايتي دولت از دامداران را توزيع علوفه يارانه اي و جو بر شمرد كه آرامش خوبي را بين دامداران ايجاد كرده است.
وي تعداد دامهاي كشور را 8 ميليون رأس دام سنگين و 80 ميليون رأس دام سبك دانست كه بخش عمده اي از آن در اختيار عشاير قرار دارد.
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام وزارت جهاد كشاورزي از تكميل فاز اول كشتارگاه صنعتي بجنورد تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: در حالي كه اين كشتارگاه تا پيش از آغاز به كار دولت نهم طي 10 سال، صرفاً 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشت، در سه سال گذشته اين ميزان به 71 درصد پيشرفت رسيده است.
وي اظهار اميدواري كرد: با اختصاص 50 ميليارد ريال اعتبار فاز دوم اين كشتارگاه تا سال آينده تكميل و به بهره برداري برسد.

فرماندار تأكيد كرد؛ به كارگيري آبياري تحت فشار توسط كشاورزان بجستان
بجستان - خبرنگار قدس: جلسه ستاد آبياري تحت فشار در شهرستان بجستان برگزار شد. در اين جلسه با توجه به خشكسالي هاي ده ساله اخير، سرمازدگي سال قبل و كاهش كمي و كيفي آب در منابع آبي و لزوم صرفه جويي در مصرف آب كشاورزي، تمهيدات لازم درخصوص اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار اتخاذ شد.رئيس جهاد كشاورزي بجستان با توجه به بحران به وجود آمده، گفت: زمينه هايي براي گسترش اين نوع آبياري در منطقه ايجاد شده و لازم است كشاورزان بيش از پيش از اين طرح استقبال نمايند.وي تعداد قناتهاي شهرستان را 481 قنات و چاه هاي عميق و نيمه عميق را 235 حلقه اعلام كرد و افزود: در حال حاضر سطح باغها و اراضي شهرستان حدود 12 هزار هكتار مي باشد.فرماندار بجستان هم از كشاورزان خواست با روي آوردن به اين نوع آبياري سعي كنند حداكثر استفاده را از آب موجود بكنند و زمينهاي بيشتري را زير كشت ببرند.
اجراي 240 پروژه عمراني در بشرويه
بشرويه - خبرنگار قدس: معاون سياسي استاندار خراسان جنوبي در جلسه شوراي اداري بشرويه گفت: با صرف بيش از 110 ميليارد ريال اعتبار طي دو سال گذشته 240 طرح عمراني در اين بخش به اجرا درآمده است.
فرماندار شهرستان فردوس هم گفت: بودجه اختصاص يافته به بشرويه تنها در بحث تملك دارايي نسبت به سال قبل بيش از 5 درصد رشد داشته و كارهاي خوبي در توسعه شهري، ميراث فرهنگي و گردشگري، توسعه و تجهيز مدارس صورت گرفته است.مهندس اقبال افزود: با توجه به پديده خشكسالي و افت شديد منابع آبي، در حال حاضر كشاورزي به تنهايي پاسخگوي نياز مردم منطقه نمي باشد و بايد انگيزه سرمايه گذاري در بخش صنعت براي سرمايه گذاران خصوصي تقويت شود.
امام جمعه بشرويه هم گفت: تقديم 145 شهيد و بيش از 300 جانباز و حضور گسترده مردم منطقه در صحنه هاي سياسي، اجتماعي و مذهبي نشان از ولايتمداري اين مردم مي باشد.وي افزود: بشرويه با هفت هزار كيلومتر مربع وسعت و بيش از 30 هزار هكتار اراضي مستعد كشاورزي سالانه حدود 72 هزار تن انواع محصولات كشاورزي توليد مي كند.
حجة الاسلام و المسلمين شمس الدين اعتبارات تخصيصي را در حد مطلوب دانست و صرف بيش از يك ميليارد ريال اعتبار در بخش فني و حرفه اي، توسعه مدارس، مسكن مهر و توزيع سهام عدالت را از خدمات دولت برشمرد و افزود: ارتقاي بخش بشرويه به شهرستان، احداث جاده بشرويه به طبس و ايجاد كارخانه مادر در منطقه از مطالبات مردم مي باشد.در جلسه شوراي اداري بشرويه، زارعي به عنوان بخشدار جديد بشرويه معرفي و از خدمات دنيايي بخشدار قبلي تقدير شد.

وزير صنايع و معادن خبر داد؛ احداث يك سردخانه بزرگ در مانه و سملقان
مانه و سملقان - خبرنگار قدس: وزير صنايع و معادن در جلسه شوراي اداري مانه و سملقان با اشاره به سفرهاي هيأت دولت به استانها گفت: در سفر اول 360 شهرستان مورد بازديد قرار گرفت كه دور دوم آن خيلي كارشناسي و كاربردي است و همه مسائل بسيار با دقت و كارشناسي پيگيري مي شود.
محرابيان كه به عنوان نماينده عالي رياست جمهوري به شهرستان مانه و سملقان سفر كرده بود، گفت: مسؤولان بايد كارهاي خود را اولويت بندي كنند تا همانند گذشته پروژه ها ناقص انجام نشود.
وي با اشاره به موقعيت مانه و سملقان افزود: درخواستهاي مسؤولان شهرستان را مطالعه نموده ام و از قبل هم در جريان مسائل مانه و سملقان بوده ام كه اين شهرستان از توانمنديهاي خوب انساني، كشاورزي، منابع طبيعي و دامداري برخوردار است.
وي گفت: محروميت زيبنده اين شهرستان نيست و همه بايد تلاش نماييم با برنامه ريزي و اولويت بندي اين محروميت را برطرف نمائيم.
وي اضافه كرد: با توجه به موقعيت شهرستان از نظر توليدات باغي يك سردخانه بزرگ در شهرستان مانه و سملقان با 90 درصد اعتبارات دولتي و 10 درصد ديگر آن توسط شركت تعاوني باغداران خارج از نوبت احداث خواهد شد.
وزير صنايع و معادن گفت: مانه و سملقان از نظر صنعت محرومترين شهرستان استان خراسان شمالي مي باشد.

پيش بيني كاهش 30 درصدي محصولات باغي در خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي مساحت كل باغهاي اين استان را 39 هزار هكتار اعلام كرد.
مهندس صفايي گفت: از اين ميزان 34 هزار هكتار بارور و پنج هزار هكتار آن غيربارور مي باشند.وي خاطرنشان كرد: در مجموع حدود 200 هزار تن محصول در سال از اين باغها برداشت مي شود كه امسال نيز به دليل سرمازدگي و خشكسالي بي سابقه پيش بيني مي شود 30 درصد كاهش داشته باشد.وي افزود: انگور، سيب، گردو، بادام، گيلاس، زردآلو، آلو، پسته، زعفران و زيره از جمله مهمترين محصولات باغي استان است.
به گفته وي، حدود 50 درصد باغهاي استان به تاكستانهاي انگور اختصاص دارد.

تصويب راه اندازي بازارچه مرزي صالح آباد تربت جام در شوراي اقتصاد
از صفحه يك خراسان
موضوع ديگري كه استاندار خراسان رضوي در اين نشست به آن اشاره كرد، بحث كميته آموزش به عنوان يك ركن اصلي بود؛ وي در اين رابطه بر اين نكته تأكيد كرد كه منابع بايد به سمت واحدهايي سوق يابند كه از نيروي كار ماهر استفاده مي كنند تا نتيجه لازم به دست آيد.
وي با تأكيد بر مشخص كردن نحوه توزيع بخشي و موضوعي سهميه تخصيصي گفت: در اين باره پيشنهاد شده 5/17 ميليارد تومان (پنج درصد سهميه) به دستگاههاي حمايتي با محوريت كميته امداد اختصاص يابد.به گفته محمدي زاده، شهرستانهاي محروم و دورافتاده و نيز طرحهاي نيمه تمام بايد در اولويت قرار گيرند.وي ادامه داد: همچنين 141 ميليارد تومان از منابع عمومي براي استمهال بخش كشاورزي اختصاص يابد و منابع بايد به سرعت در چرخه بانك كشاورزي قرار گرفته و سرمايه گذاري شوند.
* 358 ميليارد تومان براي بنگاه هاي زودبازده كافي نيست
همچنين معاون برنامه ريزي استاندار خراسان رضوي طي سخناني با بيان اينكه پيگيري هاي مستمر سرانجام منجر به ابلاغ سهميه اعتباري بنگاههاي زودبازده شد، گفت: تخصيص 358 ميليارد تومان به استان خراسان رضوي كه داراي ظرفيت بالايي است، كافي نيست.
* هيچگاه به نقطه صفر نرسيديم
محمدمهدي مروج شريعه ادامه داد: عليرغم مضيقه هاي شديدي كه از سوي سيستم سابق بانك مركزي در حوزه بنگاههاي زودبازده وجود داشت، بانكهاي استان پرداختي هاي خود را متوقف نكرده اند و هيچگاه به نقطه صفر نرسيديم.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن