تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دايي: از من بد بنويسيد، اما به تيم ملي كمك كنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: دايي: از من بد بنويسيد، اما به تيم ملي كمك كنيد!
نشست خبري سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در حالي ديروز برگزار شد كه بخش عمده اي از آن مربوط به كناره گيري «علي كريمي» از تيم ملي بود.

* شما درباره كريمي قبل از دعوت شدنش به تيم ملي گفته بوديد او در هيچ تيمي بازي نمي كند، اما ما مي خواهيم بدانيم زندي در كجا بازي مي كند كه به تيم ملي دعوت شده و آيا شما نظارتي بر عملكرد او داشته ايد؟
** هركس به تيم ملي دعوت مي شود، مدتها زيرنظر من و همكارانم بوده است. من دوستان زيادي در كشورهاي مختلف دارم كه بدون دريافت حقوق به صورت افتخاري با من همكاري مي كنند.
زندي هم در قبرس بازي مي كند اگر نمي دانيد برويد اين را پيگيري كنيد. درمورد كريمي هم بايد توضيح كوتاهي بدهم. كريمي كاپيتان من در ديدار مقابل بحرين و كويت بود. در اردوي دوم در اردبيل هم به دليل آسيب ديدگي كه داشت تنها دويد و بعد از آن مسائلي به وجود آمد. پس از آن كريمي در هيچ باشگاهي بازي نمي كرد و به خاطر همين مسأله او به تيم ملي دعوت نشد، اما در اين دوره به دليل دو بازي خوبي كه انجام داد، به تيم ملي دعوت شد. ملاك براي من تواناييهاي فردي است و مطمئن باشيد ما داريم كارمان را به درستي انجام مي دهيم.
* شما از ابتداي حضورتان در تيم ملي عقيده به جوانگرايي داشتيد، اما اكنون مهدوي كيا را دعوت كرديد و قرار است كريم باقري هم از بازي بعد به تيم ملي اضافه شود. اين با شعار شما جور درنمي آيد.
** من هميشه گفته ام شايسته ها را به تيم ملي دعوت مي كنم. حالا اين بازيكن شايسته 40 ساله باشد يا 16 ساله، تفاوتي نمي كند. اين برداشت شماست كه گفته ام جوانگرايي مي كنم. اگر تمام مصاحبه هاي من را نگاه كنيد مي بينيد گفته ام شايسته ها به تيم ملي دعوت مي شوند.
* ديروز شما در تمرينات گفتيد تا زماني كه من هستم كريمي در تيم ملي جايي ندارد. به نظر خيلي ها اين حرف چندان سنجيده نبود و مي تواند تبعات زيادي داشته باشد. آيا اين حرف آخر شما در مورد كريمي است؟
** اين حرف آخر من است. اما، شما به من بگوييد اين تبعات چيست؟
* خودتان بهتر مي دانيد اگر نتيجه نگيريد خيل تماشاگران پرسپوليس چه فضايي را در ورزشگاهها ايجاد مي كنند.
** ببخشيد. اگر قرار باشد به خاطر يك نفر تيم ملي به جام جهاني صعود نكند، ما بايد همه چيزمان را جمع كنيم و برويم دنبال كارمان. پس نظم، عشق، علاقه و ديسيپلين كجا مي رود. تيم ملي در دست من امانت است. اين تيم نه مال من نه مال شماست، بلكه براي اين ملت و مملكت است. من امانتدار هستم و دوست دارم به نحو احسن از اين امانت نگهداري كنم. كسي كه به تيم ملي دعوت مي شود، بايد به اين پيراهن عشق بورزد و هر موقع به اين پيراهن رسيد بايد به آن وفادار باشد. اكثر شما مي دانستيد چنانچه كريمي به تيم ملي دعوت شود، به تيم ملي نخواهد آمد. اين از قبل برنامه ريزي شده بود. شما كه اين را مي دانستيد چرا در اين دو، سه ماه اين قدر روي اين مسأله اصرار كرديد. اگر ايران را دوست داريد بايد از تيم ملي حمايت كنيد.
* اما، آقاي دايي اگر شما هم جاي كريمي بوديد گمان مي كنم چنين واكنشي نشان مي داديد.
** به هيچ عنوان. در حال حاضر هم شايد من در تيم ملي از خيلي ها خوشم نيايد، اما به خاطر امانتي كه در دست دارم، نظرات شخصي ام را اعمال نمي كنم. يك نفر به من بگويد شما كه مي دانستيد كريمي به تيم ملي نمي آيد پس چرا اين قدر پافشاري كرديد. مي خواهم بدانم آيا ادبياتي كه در نامه كريمي استفاده شده بود، آيا ادبيات اوست؟ همه مسائل از امارات برنامه ريزي شده است. نمي خواهم اسم بياورم. همه شما مي دانيد منظورم چيست. بدتر از همين نامه را هم براي باشگاه پرسپوليس فرستاده بودند كه باشگاه پرسپوليس با اصلاح، آن نامه را براي رسانه ها فرستاد. كداميك از شما برنامه جمعه شب ورزش از نگاه دو را ديديد. دوست دارم به كساني كه به كريمي حق سكوت مي دهند به او بگويند مواظب صحبت كردنش جلوي دوربين باشد. چه طور كسي مي تواند اين طور به تيم ملي كشورش توهين كند. اگر اين برنامه را نديده ايد برويد لوح فشرده آن را تهيه كنيد و بعد بياييد با هم صحبت كنيم.
* اما، كار آن خبرنگار اشتباه بود. ضمن اينكه كريمي به تيم ملي هم توهين نكرد و تنها از باخت تيمش مقابل ابومسلم ناراحت بود.
** ما بايد خودمان مواظب رفتارمان باشيم. قرار نيست من همه چيز را به زبان بياورم. حالتش را جلوي دوربين نگاه كنيد. من روزنامه هاي ماههاي اخير را دارم. همه مي گفتند كريمي بايد به تيم ملي دعوت شود. خيلي از روزنامه ها هم نوشته بودند چنانچه كريمي به تيم ملي دعوت شود، به آن پاسخ منفي مي دهد، اما من يك درصد احتمال داده بودم كه شايد كريمي به خاطر مسائل تيم ملي بيايد كه اين كار هم نشد.
كريمي بازيكني با قابليتهاي فني بالايي است كه مي تواند در بارسلون يا رئال مادريد بازي كند، اما اين بازيكن مشاوران بدي داشت. در حالي كه من يك بازيكن معمولي بودم كه به دليل مشاوره هاي خوب توانستم به موفقيت برسم.
* شما چگونه عنوان مي كنيد خبرنگاران از تصميم علي كريمي اطلاع داشتند. آيا خبرنگاري حاضر است اين ادعاي شما را تأييد كند؟
** من حداقل پنج بريده روزنامه دارم كه اعلام كرده اند از تصميم علي كريمي براي نيامدن به تيم ملي خبر داشتند، اما به دلايلي چون رسم امانتداري با بيان اين موضوع در محافل خصوصي حاضر به انتشار آن نشدند. حتي من پيش از دعوت از علي كريمي مطلع شدم كه مدير برنامه هاي اين بازيكن در دوبي اعلام كرده است كه كريمي به تيم ملي نمي آيد، با اين حال به خود گفتم شايد كريمي دوست داشته باشد براي تيم ملي بازي كند، به همين دليل او را دعوت كردم.
به نظر من تيم ملي مانند يك قطار است كه ما بايد با آن برويم و هر كس سوار اين قطار نشود، جا مي ماند. من نمي توانم كسي را به زور سوار اين قطار كنم. بي ترديد خودم هم تمام تلاشم را انجام مي دهم تا كريمي روي اين عقيده اش بايستد. البته بسيار متأسفم كه در فاصله سه روز مانده به بازي ايران مقابل كره شمالي و در حالي كه چشم ملت به اين بازي است، زمان خود را با پرداختن به اين مسائل بي فايده سپري مي كنيد و به جاي پرسيدن از مسائل فني، تنها به يك بازيكن مي پردازيم. من تصور مي كنم شما همه چيز را مي دانيد ما نبايد خودمان را فريب بدهيد اگر شما خبرنگاران از من خوشتان نمي آيد حداقل رو راست باشيد و حقيقت را بگوييد. از من بد بنويسيد، اما تيم ملي را كمك كنيد.
* آيا قبل از بازي پرسپوليس و ابومسلم براي اعلام نام كريمي جلسه اي با نايب رئيس فدراسيون داشتيد؟
** به هيچ عنوان. جلسه من با تاج تنها در ارتباط با تيم ملي و پاداش عقب افتاده بازيكنان تيم بود. تاكنون من با كفاشيان، تاج و حتي علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني نشستي براي انتخاب بازيكن نداشته ام. تمامي اين مسائل ساخته و پرداخته رسانه هاست. همان طور كه من نخستين فردي بودم كه وارد جلسه هيأت مديره باشگاه سايپا شدم و از ساعت شش بعدازظهر در محل باشگاه حضور داشتم، اما اكنون بريده روزنامه اي را در اختيار دارم كه عنوان كرده است علي دايي در نشست هيأت مديره باشگاه شركت نكرده و باعث ايجاد سؤالاتي شده است. ببينيد چگونه اين مسائلي را كه ساخته و پرداخته ذهن خودتان است، بيان مي كنيد. من با تاج در اتاق بيليارد هتل المپيك مذاكره كرده ام و تمامي صحبت ما درباره نحوه حمايت از تيم ملي و همچنين حق و حقوق و پاداش بازيكنان تيم ملي بود.
* يعني اگر كريمي مقابل ابومسلم خوب بازي نمي كرد، دعوت نمي شد؟
** بي ترديد اگر علي كريمي مقابل ابومسلم همانند ديدار برابر پگاه بازي مي كرد، او را دعوت نمي كردم.
* رئيس فدراسيون اعلام كرده بود ناراحتي پيش آمده را از دل كريمي درمي آورد. آيا او در اين ارتباط با شما صحبت كرد؟
** كفاشيان با من صحبت كرد، اما من به كفاشيان گفتم كه مسائل فني به عهده من است و كفاشيان هم گفت نامه كريمي هر زمان به فدراسيون فوتبال برسد، آن را به من تحويل مي دهد.
* آيا فشار مسوولان در دعوت كريمي نقشي نداشت؟ آيا دكتر احمدي نژاد در اين مورد با شما صحبتي نكرده بود؟
** هيچ كدام از مسؤولان در اين باره فشاري به ما نياوردند. موضوع پيشنهاد آقاي احمدي نژاد نيز به چهار ماه پيش بازمي گردد كه در آن زمان به رئيس جمهور پاسخ داديم كه اجازه دهيد كارهاي كوچك را ما انجام دهيم و در حال حاضر علي كريمي آماده نيست كه احمدي نژاد نيز اين موضوع را قبول كرد. من تاكنون با هيچ كدام از مسؤولان در اين زمينه صحبت نكرده ام. شما خبرنگاران نيز به خوبي مي دانيد كه من فردي توصيه پذير نيستم، بلكه معتقدم بايد حريمها حفظ شود. در هر صورت من كريمي را دعوت كرده ام، اما او خود به تيم ملي نيامد.
* شما عملكردتان را مطابق با منافع ملي مي دانيد، اما صحبتهاي شما فضاي منفي اي را در اطراف تيم ملي ايجاد كرده. چرا مي خواهيد تمامي پلهاي پشت سر خود را خراب كنيد. آيا نيامدن كريمي بخشي از تماشاگران تيم ملي را نمي گيرد؟
** اين نظر شماست و من با وجود احترام به اين نظر آن را قبول ندارم. در هر صورت كسي كه تيم ملي را دوست دارد به ورزشگاه مي آيد و تيمش را تشويق مي كند. كساني كه به موفقيت تيم ملي مي انديشند، سكوت نخواهند كرد. آيا كريمي حداقل در نامه اش نمي توانست در ابتدا از دست اندركاران تشكر كند كه او را دوباره به تيم ملي دعوت كرده اند يا نمي توانست يكي، دو ماه پيش و در شرايطي كه تيم ملي همانند اين هفته بازي حساسي را پيش رو نداشت، خداحافظي اش از تيم ملي را اعلام كند. بي ترديد كسي كه خود را عاشق تيم ملي مي داند، به اين مسائل توجه مي كند و براي آمدن به تيم ملي بهانه نمي آورد.
* نظر شما درباره «كريم باقري» بعد از مدتي تغيير كرد. ابتدا او را نيمكت نشين مي دانستيد اما، اكنون اين بازيكن را دعوت كرده ايد.
** وظيفه من بود كه اين كار را انجام دهم. كريم باقري پس از بازي مقابل عربستان بسيار عالي كار كرد و بايد به تيم دعوت مي شد. من كريم باقري را مانند برادرم دوست دارم و صلاح او را مي دانم. پيش از زمان بازي مقابل عربستان اعتقادم درباره كريم اين بود كه ما در پست او بازيكنان بهتري داريم، اما اكنون معتقدم كريم باقري مي تواند در تركيب ثابت تيم بسيار هم ثمربخش باشد.
* فهرست جديد شما كمترين انتقادها را داشته است. بازيكنان سايپا كمتر شده اند و بازيكنان شاخصي به تيم ملي آمده اند. آيا اين نشان دهنده تغيير نگرش شماست؟
** از ابتدا هم گفتم كه به زمان نياز دارم تا بازيهاي ليگ برتر را ببينم. در زمان بازي مقابل عربستان رقابتها ي ليگ برتر هنوز آغاز نشده بود، اما اكنون فرصت بيشتري داشتيم و بي ترديد بازيكنان جديد به مرور به تيم ملي دعوت مي شوند و حتي جاي ثابتي پيدا مي كنند. به عنوان نمونه مهدي كريميان بازيكني است كه آينده خوبي دارد و در تيم ملي جاي ثابتي خواهد يافت. ما عملكرد ساير بازيكنان ليگ برتر را نيز مي بينيم و به آنها بها مي دهيم. مطمئن باشيد نفرات جوانتر به آرامي جاي خود را در تيم ملي پيدا مي كنند. بي ترديد اشتباهاتي نيز وجود دارد و ما نمي توانيم تمامي بازيكنان فوتبال را دعوت كنيم. در هر صورت نفرات فعلي نظر سه مربي تيم است و ما تلاش مي كنيم از تمام سرمايه ها در تيم ملي استفاده كنيم.
* دليل دعوت پيروز قرباني چه بوده است؟ او در دفاع چهار نفره توانايي كافي را ندارد.
** اين نظر شماست، اما من معتقدم پيروز قرباني و ساير مدافعان ما توانايي بازي در هر دو سيستم سه نفره و چهار نفره را دارند. بستگي دارد يك مربي از بازيكنانش چه چيزي را بخواهد. با بازيهايي كه از قرباني در استقلال ديده ام او مي تواند در هر دو روش كار كند. شايد نظر شما اين باشد كه قرباني در روش چهار نفره موفق نيست، اما كادر فني معتقد است كه قرباني توانايي اين كار را دارد.
* آيا دعوت چهار بازيكن از استقلال بيشتر به دليل جذب تماشاگران اين تيم نبود؟
** من به اين مسائل نمي انديشم. ما در عربستان 17، 18 تماشاگر كه كارمندان سفارت ايران بودند، داشتيم و همچنين تعدادي از كارمندان پاكستاني و افغاني سفارت ايران و به غير از آنها كس ديگري را نداشتيم، اما من هيچ گاه به اين مسائل فكر نكرده ام. بازيكني چون پيروز قرباني در استقلال عملكرد خوبي داشته است و به همين دليل دعوت شد. بي ترديد بازيكنان خوب ديگري نيز وجود داشته اند كه در اين فاصله ما نمي توانستيم تمامي آنها را دعوت كنيم.
* نظر شما درباره كره شمالي چيست؟
** ما در حال تمرين كردن هستيم. چهار بازي گذشته اين تيم را ديده ايم. آنها در زمين خودشان به صورت فشرده جمع مي شوند و بازيكنان شماره هاي 9، 10 و 11 جزو بهترينهاي آنها هستند. يك نفرشان از وسط حركت مي كند و دو نفر ديگر از كناره ها به او اضافه مي شوند. به بازيكنانمان گفته ام در بازي با كره شمالي اسير ضد حملات نخواهيم شد.
* چرا شما نگاه ويژه اي به شايسته هاي ليگ امارات نداريد؟
** من دوستاني دارم كه اين بازيها را تماشا مي كنند. همه بازيكناني كه شما مي گوييد بزرگ هستند، اما من بايد كدام بازيكن را خط مي زدم تا از بازيكنان اماراتي دعوت مي كردم.
* آيا به غير از بازي با كويت ديدار دوستانه ديگري در پيش داريد؟
** خير بازي با كويت پيش از ديدار با امارات تنها ديدار دوستانه ماست. با اين حال براي سال 2009 برنامه ريزي كرده ايم و اين برنامه را هم به فدراسيون فوتبال داده ايم و بعضي از اين بازيها به نزديكي صددرصد رسيده است. مطمئن باشيد تيم ملي بازيهاي دوستانه خوبي خواهد داشت و با تيمهايي بازي خواهيم كرد كه تاكنون با آنها روبرو نشده ايم.
* آيا براي بازي كره جنوبي و امارات شخص خاصي را به سئول خواهيد فرستاد؟
** كسي اين كار را نخواهد كرد، اما ما فيلم تمام بازيهاي اين تيمها را داريم. حتي فيلم بازي امارات و الجزاير را هم گرفته ايم.
* شما هميشه مي گوييد تيم ملي فعلي يكي از كم حاشيه ترين تيمها بوده است، اما هميشه بعد از مصاحبه هاي شما حاشيه هايي به وجود مي آيد.
* بدون ترديد علي دايي چهره اي است كه هميشه بحثهايش حاشيه ايجاد كرده است، اما من حقيقت را گفته ام. شما بايد از تيم ملي و دايي حمايت كنيد. مگر اين من بودم كه به تيم ملي پشت كردم. پس چرا كسي از دايي حمايت نكرد. همين الآن هم مي گويم در تيم ملي فعلي خبري از بي انضباطي نبوده است. به من حق بدهيد كه حقايق را بگويم. اگر شما درباره كريمي از من نپرسيد طبيعي است كه من هم حرفي در اين باره نخواهم زد، اما وقتي از من در اين باره مي پرسيد، من هم مجبورم حقايق را بگويم چون حرفم واقعيت است، باعث مي شود هزار برداشت مختلف انجام گيرد.
* آيا شما براي بازي با كره از قطبي مشورت مي گيريد؟
** خير. كره جنوبي فعلي با تيم سابق تفاوت بسيار كرده است. هم بازيكنانش تغيير كرده اند و هم مربي اش عوض شده است. اگر بدانم كسي هست كه مي تواند به تيم ملي كمك كند حتماً از نظر او استفاده مي كنم، اگر من از قطبي سؤال كنم بزرگ مي شوم و كوچك نمي شوم.
* آيا امكان اضافه شدن فرد ديگري به كادرفني وجود ندارد؟
** ما با «روته مولر» صحبت كرديم. قرار بود او به ايران بيايد، اما من گفتم دو روز قبل از بازي با كره شمالي فايده اي ندارد، اما بدون ترديد از بازي با امارات «روته مولر» به ما اضافه مي شود ضمن آنكه قرارداد او تنظيم شده و از ابتداي سال 2009 به طور رسمي در كنار ما خواهد بود.
* آيا درست است كه گفته مي شود شما با نيكبخت براي بازگشتش به تيم ملي جلسه داشته ايد؟
** خير چنين چيزي نيست. نيكبخت بعد از بازي با كويت به من زنگ زد و گفت نمي تواند در آن بازي همراه تيم ملي باشد. من هم گفتم ايرادي ندارد، اما نيكبخت فعلي با نيكبخت گذشته به لحاظ فني يكسان نبوده است. اگر او آماده باشد مثل ساير بازيكنان به تيم ملي دعوت مي شود.
* آقاي دايي تا به حال اظهارنظري صريح درباره دادگاه مايلي كهن نداشته ايد. تنها يك بار گفته شد شما گفتيد با عذرخواهي مايلي كهن مشكل برطرف مي شود. آيا درست است كه دو پيشكسوت چنين با هم رفتار كنند؟
** من هيچ وقت نگفته ام مايلي كهن بايد عذرخواهي كند. از روز اول بحثمان روي اين بود كه حق بايد ثابت شود. مردم بايد بدانند كه حق با كيست. مايلي كهن بزرگ و استاد من است، اما اين حقي است كه نمي شود از آن گذشت. چطور من شدم آدم قلدر و آرم پيراهنم كنده شد. آيا تا به حال از من مصاحبه اي سراغ داريد كه درباره اين مسأله صحبت كنم، اما مي خواهم بدانم براساس چه سندي مايلي كهن پس از جام جهاني آن حرفها را زد. اگر مايلي كهن يك قدم برداشته بود، تمام مسائل حل مي شد. پس از جام جهاني ما را گذاشتند كنار ديوار و تيربارانمان كردند اما اكنون مي گويند گذشت كنيد. شما يك قدم بردار اگر من هزار قدم برنداشتم، حق با شماست.
* به نظر مي رسد وزن كادرفني سنگين نيست و اين كادر فني در بازيهاي بزرگ نمي تواند تصميمات بزرگي بگيرد.
** اتفاقاً وزن كادر فني سنگين است. من و همكارانم هر كدام بيش از 100 كيلو وزن داريم و خيلي سنگين هستيم. قبول ندارم كه اين كادر نمي تواند در بازيهاي حساس تصميم گيري كند. در بازيهاي قبلي نشان داديم مي توانيم در لحظات سخت تصميم درستي بگيريم. مگر ما سخت تر از بازي با عربستان داريم. هميشه گفته ام كه علاقه اي به نيمكت شلوغ ندارم.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن