تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816495851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام رسمي خروج كامل نيروهاي روسيه از گرجستان‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اعلام رسمي خروج كامل نيروهاي روسيه از گرجستان‌


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها:

روسيه براي نمايندگان اتحاديه اروپا در مورد خروج كامل صلح‌بانان از مناطق متعلق به اوستياي جنوبي و آبخازيا اطلاعيه رسمي فرستاد.‌

به گزارش خبرگزاري اينترفاكس، وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه اعلام كرد: مسكو به اتحاديه اروپا در مورد كامل شدن خروج نيروهاي صلح‌بان از مناطق متعلق به اوستياي جنوبي وآبخازيا اطلاع داده است.

در اعلاميه وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه آمده است: نماينده دائم فدراسيون روسيه در مجامع اروپايي در بروكسل در 9 اكتبر (18 مهر) به دبيركل شوراي اتحاديه اروپا يادداشتي تحويل داد كه در آن در مورد كامل شدن خروج نيروهاي صلح‌بان روسي از مناطق متعلق به اوستياي جنوبي و آبخازيا، اطلاع داده شده است.

اين اقدام با اسناد امضا شده بين دميتري مدودف و نيكلا ساركوزي به تاريخ 12 اوت و 8 سپتامبر سال 2008 مطابقت دارد.

‌آندري نسترنكو، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه پيشتر اعلام كرد كه از 9 اكتبر (18 مهر) كنترل امنيت در مناطق گرجستان كه به اوستياي جنوبي و آبخازيا تعلق دارند به هيات اتحاديه اروپا در گرجستان واگذار شد.

نسترنكو در يك كنفرانس خبري در مسكو گفت: بدين صورت، كنترل امنيت در مناطق گرجستان متعلق به اوستياي جنوبي و آبخازيا از 9 اكتبر كاملا به هيات صلح‌باني اتحاديه اروپا در گرجستان واگذار شد.

وي افزود: اميدواريم كه ناظران سازمان ملل و سازمان امنيت و همكاري اروپا همچنين به اين تلاش‌ها بيفزايند. بسيار مهم است كه پس از خروج هيات صلح‌باني روسي از اين منطقه، درآن خلا امنيت شكل نگيرد.

وظيفه اصلي ناظران عدم اجازه دادن به تكرار اين سناريو از طرف گرجستان است.

سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه فدراسيون روسيه اعلام كرد: از اين نتيجه مي‌گيريم كه شرايط اصلي بر روي كنترل حضور نيروهاي گرجي در مكان‌هاي استقرار دائمي‌شان، اقدامات جلوگيري كننده در مورد ساخت پايگاه‌هاي جديد جنگي در مناطقي كه مكان استقرار دائمي آنها نيست، از جمله كشاندن نقاط جنگي به مناطق امن و عدم اجازه به استقرار نيروهاي نظامي يگان‌هاي ويژه و نيروهاي جنگي وزارت امور داخلي گرجستان، بازگشت پناهندگان و استفاده كامل از كمك انساني متمركز شده است.

در همين حال، دولت آمريكا در واكنش به اقدام روسيه در عقب‌نشيني كامل از خاك گرجستان، روند عقب‌نشيني ارتش روسيه از گرجستان را مثبت ارزيابي كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: با توجه به عقب‌نشيني ارتش روسيه بايد به سوالاتي در مورد ميزان قدرت نيروها پاسخ داده شود. بعد از آن ما قادر خواهيم بود كه پايبندي يا عدم پايبندي روسيه را به تعهدات قرارداد آتش‌بس ارزيابي كنيم.

اجراي آتش بس‌

دميتري مدودف رئيس‌جمهوري روسيه روز گذشته اعلام كرد كه مسكو به تمامي تعهدات خود براي اجراي بندهاي پيمان آتش بس با گرجستان عمل كرده است.‌

به گزارش خبرگزاري ، دميتري مدودف با بيان اين مطلب اظهار داشت:

مدودف در بيشكك، پايتخت قرقيزستان گفت روسيه به بندهاي معاهده‌اي كه با حضور نيكلا ساركوزي، رئيس‌جمهوري فرانسه، براي برقراري آتش‌بس با گرجستان به امضا رسيده بود و تا جمعه 10 اكتبر (19 مهر) بايد اجرايي مي‌شد، عمل كرده است.

نيروهاي روسي پيش از موعد مقرر از مناطق امن خارج شدند تا ناظران اتحاديه اروپا در مرزهاي اوستياي جنوبي و آبخازي مستقر شوند.‌

تشكيل جلسه‌

در پي حمله روسيه به گرجستان در ماه اوت گذشته وزيران دفاع گرجستان و ناتو به منظور تبيين راهكارهاي كمك به تقويت بنيه نظامي گرجستان روز جمعه مذاكرات دفاعي انجام دادند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بوداپست، نشست كميسيون ناتو و گرجستان همزمان با زمان تعيين شده براي روسيه، به منظور خارج ساختن نيروهاي اين كشور از منطقه حائل نزديك دو منطقه جدايي‌طلب آبخازي و اوستياي جنوبي برگزار شد.

رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا اين نشست را اقدامي تاريخي توصيف و بر حمايت خود از تلاش گرجستان براي عضويت در ناتو تاكيد كرد.

وزيران دفاع ناتو قرار است ماه دسامبر در مورد اجراي طرح اقدام براي عضويت گرجستان در ناتو تصميم‌گيري كنند كه اين كشور را به مرحله عضويت در بزرگترين ائتلاف نظامي جهان نزديك خواهد كرد.

رابرت گيتس اعلام كرد آمريكا و ديگر كشورها همچنان براي تحقق طرح اقدام عضويت گرجستان در ناتو تلاش و با نزديكترين كشورهاي دوست از جمله فرانسه و آلمان در اين رابطه، گفتگو خواهند كرد.

تبيين راهكارهاي حمايت از تلاش‌هاي گرجستان براي تقويت بنيه نظامي اين كشور به منظور تحقق شرايط عضويت در ناتو، از موضوعات اصلي مورد بحث در نشست وزيران دفاع ناتو و گرجستان است.

تمديد ماموريت‌

شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه ماموريت خود را در گرجستان چهار ماه ديگر تمديد كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورك، در آستانه برگزاري كنفرانس بين‌المللي پيامدهاي درگيري‌هاي اخير گرجستان و روسيه، شوراي امنيت در قطعنامه 1839 خود كه با راي اكثريت پانزده عضو به تصويب رسيد مدت ماموريت خود را در گرجستان تا 15 فوريه 2009 يعني به مدت چهارماه ديگر تمديد كرد.

كشورهاي همسود

وزراي امور خارجه كشورهاي عضو جامعه مشترك‌المنافع همسود روز پنجشنبه در بيشكك پايتخت قرقيزستان تصميم گرفتند به عضويت گرجستان در همسود، پايان دهند.‌

به گزارش منابع خبري روز پنجشنبه روسيه، براساس تصميم نشست وزيران خارجه كشورهاي همسود در بيشكك، جمهوري گرجستان از عضويت در اين جامعه اخراج شد.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه به روزنامه‌نگاران در بيشكك گفت: خروج گرجستان از جامعه كشورهاي مشترك‌المنافع، پيامدهاي منفي براي اين جامعه نخواهد داشت و عضويت اين كشور در سال‌هاي اخير دراين جامعه به انسجام منطقه‌اي كمك نكرده است، بلكه بيشتر با هدف متلاشي شدن جامعه همسود بوده است.

هم‌اكنون 12جمهوري تازه استقلال يافته شوروي سابق از اعضاي جامعه همسود هستند.

سه جمهوري استوني، لتوني و ليتواني در كرانه درياي بالتيك از اعضاي اين جامعه بحساب نمي‌آيند.




 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن