تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815683458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلسفه تغییر یا همان قانون عوض شدن!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: وقتی عوض می شی… دیگه تنها نیستی!
تابحال دقت کردین وقتی از خونه عصبانی بیرون می آید، همه مردم به نحوی می خوان شما رو از جاده منحرف کنند؟ - وقتی از سرکار پریشونو ناراحت خارج می شید، همه به نوعی به حقوق شهروندی شما تجاوز می کنند. البته برعکس این هم صادقه، دقت کردید دنیا وقتی عاشقید چه شکلی میشه؟!
این دنیا شبیه یه آیینه هست. هرچیزی که در وجودتون حس کنید، تو دنیای بیرون بدستش می آرید. به همین علت هم هست که شما نمی تونید با تغییر و ترمیم دنیای بیرون زندگیتونو بهبود ببخشید.
اگه مردم تو خیابون خشن و عصبی به نظر می رسند، عوض کردن خیابون به درد نمی خوره. اگه سرکار کسی به شما احترام نمی زاره، عوض کردن شغلتون هم بیهوده است.
خیلی از ماها عوامل خارجی را باعث خیلی از مشکلاتمون می دونیم. اینطور که مثلا اگه کارمون رو دوست نداشتیم، باید عوضش کنیم، یا اگه مثلا از همسرمون دلخور هستیم بهتره طلاقش بدیم و با یکی دیگه ازدواج کنیم! در بعضی موارد خیلی خاص تغییر دادن شغل و همسر و یا دوست می تونه حلال مشکلات باشه، ولی نهایتا اگه نتونیم خودمونو عوض کنیم، باز هم به همون سری مشکلات برخواهیم خورد.
کاپیتان جرالد کافی، یکی از اسیران آمریکایی جنگ ویتنام تو خاطرات خودش توضیح داده که چطور در اوایل اسیر شدنش همش آرزو می کرد شرایط و بحرانهای جنگ جاشونو به پیروزی آمریکا بدن تا همه چیز باز برگرده به حالت عادی. در این شرایط اوضاع روحی روانی او اصلا تعریفی نداشت.





کاپیتان اضافه می کنه بعد مدتی نوع آروزهامو خواستمو عوض کردم. آروز کردم که انسان بهتری بشم و از این دوران و سختی ها تجربه های خوبی رو کسب کنم. خیلی زود خواسته من که تغییر شرایط بود به “تغییر خودم” تغییر شکل یافت و من بسیار با هدف تر و آسوده تر از قبل به زندگیم ادامه دادم.
هر موقعیتی از زندگی که ما توش هستیم، به این خاطر هست که باید ازش درسی بگیریم. اصلا فلسفه اونجا تو اون موقعیت بودن همینه! اینکه از خدا بخوایم که شرایط و موقعیت رو عوض کنه کار مضحکی به نظر می رسه. تا زمانی که تغییر نکنیم، باید تو اون شرایط باشیم.
شاید یکی با خودش بگه، خدایا، اگه فقط این شوهرم نبود و به جاش یکی دیگه بود، زندگی واقعا به کام من می شد، در حالی که سال بعد همین فرد رو بعد از طلاق و تجدید فراش می بینیم که دعا می کنه، خدایا اینم شد شوهر؟!
این نوع دعا و خواهش و اعتقاد که خدایا موقعیت و شرایط و افراد رو تغییر بده نشانگر کم بودن سطح درک و توانایی اندیشیدن هست. این نوع دعا باید به چیزی شبیه خدایا منو تغییر بده، یا خدایا افکارمو و باورهامو راجع به این قضیه تغییر بده، تغییر شکل پیدا کنند. جالب اینجاست با تغییر عقاید و افکار ما، موقعیت خیلی بهتر و جذاب تر می شه.
با یه توضیح علمی ساده این مسئله رو به زیبایی اثبات می کنیم.

سیصد سال پیش نیوتون اعلام کرد که در پس هر شئی یک واقعیت ثابت و تغییر ناپذیر وجود داره. اما فیزیک کوانتوم امروز و قانون عدم اطمینان آیزنبرگ بیان می کنه که: “طبیعت یک چیز حقیقتا، توسط بیننده اش دگرگون می شه!”
این جمله چه معنایی رو برای شما داره؟ در زندگی روزمره، فیزیک این رو اثبات می کنه که هر چیز یا اتفاقی می تونه توسط بیننده اش به شکل متفاوتی رقم بخوره. به محض اینکه افکارتون رو تغییر می دید، زندگی شما تغییر پیدا می کنه. تغییر زندگی یک کار و فعالیت درونی و وجودی هست. شما نباید منتظر بقیه باشید که یه کاری رو براتون انجام بدن. وقتی همت می کنید و حرکتتون رو شروع می کنید، دنیا هم همقدم با شما پیش میاد. به همون اندازه که شما تغییر می کنید، افراد دیگه ی تو زندگی شما هم تغییر می کنند یا ناچارا توسط برخی دیگر جایگزین می شن. وقتی اونها ناخواسته تلاش می کنند که درسهای زندگی شما رو بهتون ارائه بدن، شما هم در واقع دارید درسهای اونها رو بهشون می دید!







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن