تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به خودروهاي رونمايي‌شده در نمايشگاه بين‌المللي 2008 پاريس (1)


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به خودروهاي رونمايي‌شده در نمايشگاه بين‌المللي 2008 پاريس (1)
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پاريس بار ديگر فرصتي را براي شركت‌هاي بزرگ خودروسازي جهان فراهم كرده تا بتوانند در شرايط دشوار اقتصادي و ركود بازار شانس خود را محك بزنند.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به پاريس، در نمايشگاه امسال 362 برند صنعت خودرو از 25 كشور جهان حاضر هستند و آخرين محصولات خودروسازان معتبر جهاني در هشت سالن اين نمايشگاه به نمايش درآمده است كه البته از اين تعداد حدود 70 شركت محصول جديدشان را رونمايي كرده‌اند.

اسامي و مشخصات تعدادي از خودروهاي رونمايي شده در نمايشگاه امسال به شرح زير است: (لازم به توضيح است كه چينش اسامي خودروسازان به صورت پراكنده انجام شده است)

سيتروئن:

اين شركت فرانسوي در نمايشگاه امسال پاريس براي نخستين بار در جهان مدل‌هاي هيپنوس و سي3 پيكاسو و براي نخستين‌بار در اروپا مدل سي4 را عرضه كرده است.

مدل اول كوپه، دوديفرانسيلي و هيبريدي عنوان شده است. دوستدار محيط زيست بوده و قدرت موتور آن 200 اسب بخار است. مصرف سوخت آن نيز حدود 4.5 ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر اعلام شده است.

مدل دوم نيز دوستدار محيط زيست ذكر شده و مشخصات فيزيكي آن نيز 4.08 متر طول، 1.73 متر پهنا و 1.62 متر ارتفاع اعلام شده است.

داچيا:

ساندرو هاچ‌بك و 5 در بوده و گارانتي آن نيز 3 ساله يا معادل 100 هزار كيلومتر است.

فراري:

اين شركت ايتاليايي نيز براي نخستين بار در جهان از مدل كاليفرنيا پرده‌برداري كرد.

حجم موتور اين خودرو 4.3 ليتر و با سيستم سوخت‌رساني مستقيم است. قدرت موتور آن نيز 460 اسب بخار اعلام شده است. سرعت اين خودرو در عرض كمتر از 4 ثانيه از صفر تا 100 كيلومتر در ساعت تغيير مي‌كند. توليد دي اكسيد كربن اين مدل نيز حدود 310 گرم در هر كيلومتر است.

فيات:

اين شركت ايتاليايي براي نخستين بار در جهان مدل‌هاي گراند پونتو و فيات 500 و براي نخستين‌بار در فرانسه مدل فيورينوكوبو را رونمايي كرد.

فيورينوكوبو مدلي جذاب، چندمنظوره و كوچك اعلام شده كه قيمت اقتصادي يعني كمتر از 13 هزار يورو دارد. اين مدل همچنين دوستدار محيط زيست با توليد 119 گرم در هر كيلومتر دي اكسيد كربن اعلام شده است.

هوندا:

اين شركت ژاپني براي نخستين بار در جهان دو مدل آكورد و خودروي مفهومي، براي نخستين بار در اروپا مدل جاز و براي نخستين بار در فرانسه دو مدل FCX كلاريتي و CR-Z را معرفي كرد.

CR – Z خودرويي هيبريدي، كوپه و مفهومي بوده كه در آينده قدرت خود را در بازار نشان خواهد داد.

سه خودروي ديگر هوندا نيز كم‌مصرف و با قيمت مناسب اعلام شده‌اند.

كلاريتي از تكنولوژي سلول سوختي استفاده مي‌كند. نسخه محدود اين خودرو در ژانويه 2008 روانه بازار شد.

هيونداي:

همچنين هيونداي كره جنوبي براي نخستين بار در جهان مدل I20 و براي نخستين بار در اروپا مدل IX55 را به نمايش گذاشت.

مدل اول پنج در بوده كه نوع سه در آن نيز از ماه مي 2009 (ارديبهشت) روانه بازار مي‌شود. حجم و قدرت موتور آن نيز به ترتيب 1.2 ليتر و 75 اسب بخار اعلام شده است.

مدل دوم دوديفرانسيلي بوده و 7 صندلي دارد. موتور آن نيز240 اسب بخار قدرت دارد. اين خودرو در دسامبر سال جاري (ابتداي زمستان) وارد بازار مي‌شود.

جيپ:

اين شركت آمريكايي در نمايشگاه پاريس براي نخستين بار سه مدل پاتريوت، كمپس اورلند و رانگلر را رونمايي كرد.

كيا:

اين شركت از كره جنوبي نيز در نمايشگاه امسال براي نخستين بار در جهان چهار مدل روح، AM هيبريدي 2، CEED هيبريدي و CEED پورتس ISG، براي نخستين بار در اروپا مدل ماگنتيس و براي نخستين بار در فرانسه مدل اسپورتيج را پرده‌برداري كرد.

مدل اول 4.10 متر طول، 1.78 متر پهنا و 1.6 متر ارتفاع دارد و قرار است در نوع بنزيني و ديزلي اوايل سال 2009 (زمستان امسال) روانه بازار فرانسه شود.

مدل‌هاي دوم و سوم و چهارم نيز به ترتيب هيبريدي مفهومي و 5 در با 7 سال يا معادل 150 هزار كيلومتر گارانتي عنوان شده‌اند.

ماگنتيس و اسپورتيج نيز سال آينده ميلادي روانه بازار فرانسه مي‌شوند.

لكسوس:

اين شركت ژاپني براي نخستين بار در جهان مدل IS 250C و براي نخستين بار در اروپا مدل LF- XH را در معرض ديد عموم قرار داد.

مدل اول تغييرپذير با طراحي اسپورت است و سقف آلومينيومي آن در زمان 21 ثانيه باز مي‌شود.

مدل دوم نيز دو دويفرانسيلي و مفهومي با موتور توسعه يافته هيبريدي معرفي شده است.

مرسدس بنز:

اين خودروساز آلماني براي نخستين بار در جهان مدل كلاسه 600 پولمن، براي نخستين بار در اروپا مدل GLK دو ديفرانسيلي و براي نخستين بار در فرانسه مدل‌هاي كلاسه ام نسل جديد، كلاسه A و كلاسه S 400 بلوهيبريد را به نمايش گذاشت.

مدل اول در انواع 4 سيلندر و 6 سيلندر توليد شده است. اين سري 18 اكتبر امسال (27 مهر) روانه بازار مي‌شود.

مدل سوم اولين دوديفرانسيلي جهان بوده كه در سال 1997 روانه بازار شد و نسل دوم ML است كه در سال 2005 به بازار ورود پيدا كرده است. اين خودرو سه ماهه چهارم سال آينده وارد بازار مي‌شود.

خودروي چهارم نيز همين زمان وارد بازار مي‌شود.

مدل آخر نيز مصرف سوختي معادل 7.9 ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر دارد.

ميتسوبيشي موتورز:

اين شركت ژاپني نيز در نمايشگاه 2008 پاريس براي نخستين بار در جهان مدل‌هاي لنسر اسپورت‌بك و كامپتيشن و براي نخستين بار در اروپا دو مدل لنسر راليارت و I MIEV را رونمايي كرد.

مدل اول 5 در و هاچ‌بك بوده كه اكتبر 2008 (مهر - آبان) روانه بازار فرانسه مي‌شود.

مدل سوم 4 در و هاچ‌بك بوده كه بهار سال آينده ميلادي روانه بازار فرانسه مي‌شود. حجم موتور اين خودرو 2 ليتر اعلام شده است.

خودروي چهارم نيز الكتريكي با باتري ليتيوم يوني است.

نيسان:

اين خودروساز ژاپني براي نخستين بار در اروپا مدل QASQAI و براي نخستين بار در فرانسه دو مدل مورانو و ميكرا 25 را به نمايش گذاشت.

مدل اول داراي 7 صندلي، با فضاي بيشتر و انعطاف بالا معرفي شده است.

پژو:

اين شركت فرانسوي در نمايشگاه امسال براي نخستين بار در جهان دو مدل 308CC و خودروي مفهومي RC را به حاضران معرفي كرد.

مدل اول داراي 4 صندلي، كوپه و تغييرپذير است. سيستم سوخت‌رساني مستقيم داشته و حجم موتور آن 1.6 ليتر است. قدرت موتور آن نيز 105 اسب بخار اعلام شده است. نوع ديزلي آن نيز موجود بوده كه دوستدار محيط زيست است.

پورشه:

اين خودروساز آلماني براي نخستين بار در جهان سه مدل پورشه 911، باكستر S پورشه و كيمان S اسپورت و براي نخستين بار در اروپا مدل كاين توربو S را معرفي كرد.

مدل اول آخرين نسل پورشه 911 بوده كه توليد دي اكسيد كربن را تا 15 درصد كاهش داده و در عين حال افزايش عملكرد را در مقايسه با مدل‌هاي مشابه داراست. از سيستم سوخت‌رساني مستقيم برخوردار بوده و حجم موتور آن 3.6 ليتر معرفي شده است. قدرت موتور آن نيز 345 اسب بخار است.

سرعت خودروي دوم در عرض 4.8 ثانيه از صفر تا 100 كيلومتر در ساعت تغيير مي‌كند و حداكثر سرعت آن 280 كيلومتري بر ساعت است.

رنو:

اين شركت فرانسوي براي نخستين بار در جهان 9 مدل از محصولاتش به نام‌هاي لاگونا كوپه، كليو رنو اسپورت، مگان رنو، مگان برلين، مگان كوپه، Z61، K61 L0، Z21 و ناول مگان و براي نخستين بار در فرانسه 3 مدل به نام‌هاي كليو ريپ كرل، نسل جديد سنيك و گرند سنيك را پرده‌برداري كرد.

حجم موتور مگان كوپه 1.8 ليتري با قدرت 130 اسب بخار و توليدكربن دي اكسيد آن نيز نسبت به مدل‌هاي قبلي كاهش يافته است.

Z61 خودرويي 100 درصد الكتريكي و مفهومي است. K61 L0 نيز آخرين نسخه خانواده كانگو است. Z21 نيز خودرويي مفهومي است.

ناول مگان حجم موتور 3.5 ليتري دارد كه محصول اتحاد رنو ـ نيسان با قدرت موتور 360 اسب بخار است.

كليو ريپ كرل حجم موتور 1.2 ليتري داشته و با اتانول 85 نيز كار مي‌كند. نسل جديد سنيك كمپكت دوديفرانسيلي است.

اسمارت:

اين شركت آلماني براي نخستين بار در جهان مدل اسمارت ED و براي نخستين بار در فرانسه مدل فورتو MHD را به حاضران در نمايشگاه معرفي كرد.

خودرو اول الكتريكي بوده و هم‌اكنون در حال گذراندن مراحل تست در لندن است. 41 اسب بخار قدرت موتور آن است. 115 كيلومتر بر ساعت نيز سرعت مي‌گيرد. خودروي دوم نيز توسط شركت ولئو توسعه يافته است.

سيستم به كار رفته در آن مصرف سوخت، توليد آلايندگي و صدا را كاهش داده است. دوستدار محيط زيست بوده و قرار است، اكتبر سال جاري در مدل بنزيني روانه بازار شود.

تويوتا:

اين شركت ژاپني براي نخستين بار در جهان سه مدل به به نام‌هاي آونسيس، IQ و اوربان كرويزر را رونمايي كرد.

مدل اول در اروپا توسعه يافته و توليد شده است. آونسيس جديد تويوتا نسل سوم اين مدل است. توليد كربن دي اكسيد آن نيز كاهش يافته است.

خودروي سوم دوستدار محيط زيست و دوديفرانسيلي با حجم موتور 1.4 ليتر معرفي شده است.

ولوو:

اين خودروساز آلماني براي نخستين بار در جهان مدل C30 DRIVe و براي نخستين بار در فرانسه دو مدل به نام‌هاي XC 60 و سي 30 مفهومي قابل شارژ مجدد را به نمايش گذاشته است.

مدل اول كوپه و اسپورت است. با سيستم ايمني ويژه‌اي براي جلوگيري از تصادفات شهري تجهيز شده است. مدل دوم حجم موتور 1.6 ليتر داشته و حداكثر مصرف سوخت آن 4.4 ليتر در هر 100 كيلومتر است. مدل سوم نيز هيبريدي اعلام شده كه موتورهاي جداگانه الكتريكي روي هر چرخ خودرو قرار گرفته‌اند.

يادآور مي‌شود كه نمايشگاه خودرو پاريس تا 28 مهر (19 اكتبر) پذيراي عموم خواهد بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن